PDA

View Full Version : behringer versterker



-robbert-
15 september 2003, 10:47
heeft iemand ervaring met behringer versterkers? Dit is een nieuw model, heeft Jenssen speakers en een hele lage prijs...

http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=GMX212&lang=eng

Timmer
15 september 2003, 13:52
Ehhmm.. de meningen over de Behringer versterkers zijn nogal verdeeld geloof ik. Ze zijn inderdaad waanzinnig goedkoop maar de meningen over het geluid zijn niet altijd positief. Die GMX212 is er eentje uit de analoge modeling serie.


De digitale modeling van Behringer (V-amp) is aanzienlijk populairder. Er komt binnenkort een combo-versie van op de markt (V-ampire) die een V-amp ingebouwd heeft. Als ie uitkomt zal ik hem zeker eens uitproberen aangezien ik op een nieuwe versterker uit ben (heb nu geen versterker :-? ). Die V-ampire wordt naar goed behringer gebruik waarschijnlijk waanzinnig goedkoop (plm. 350 euro) en heeft een bult aan features waar menig versterker in die prijsklasse bij verbleekt. Alleen het geluid moet ik nog horen....

In de low-budget markt heerscht behringer in ieder geval.

Javaca
15 september 2003, 14:04
Behringer is veel amp voor weinig geld.
De firebird is een gaaf ampje veel beter dan andere oefen van die prijs maar... voor een paar euro meer heb je een net zo goeie fender of roland cube. Toch zijn het lekkere (mooie) versterkers. Dat kleintje ziet er beter uit dan een Dano en klinkt ook beter.

-robbert-
15 september 2003, 22:49
Ehhmm.. de meningen over de Behringer versterkers zijn nogal verdeeld geloof ik. Ze zijn inderdaad waanzinnig goedkoop maar de meningen over het geluid zijn niet altijd positief. Die GMX212 is er eentje uit de analoge modeling serie.


De digitale modeling van Behringer (V-amp) is aanzienlijk populairder. Er komt binnenkort een combo-versie van op de markt (V-ampire) die een V-amp ingebouwd heeft. Als ie uitkomt zal ik hem zeker eens uitproberen aangezien ik op een nieuwe versterker uit ben (heb nu geen versterker :-? ). Die V-ampire wordt naar goed behringer gebruik waarschijnlijk waanzinnig goedkoop (plm. 350 euro) en heeft een bult aan features waar menig versterker in die prijsklasse bij verbleekt. Alleen het geluid moet ik nog horen....

In de low-budget markt heerscht behringer in ieder geval.

Ik ben in het bezit van een V-amp2. Maar ik zoek dus eigenlijk een versterker met een scheur die goed door de mix heen komt met high gain. Nu las ik dus dingen over die analoge amp, en een of andere "tube-simulator"die erin blijkt te zitten. Wat betekent dit? Komt deze versterker wel goed door de mix door die simulator?

Timmer
16 september 2003, 18:30
Ehhh... als je niet goed door de mix komt met je huidige setup (wat is dat eigenlijk als ik mag vragen??) dan zou je aan een andere (eind)versterker kunnen denken, waar je je vamp op zou aan kunnen sluiten.

Wat die simulator doet is proberen het geluid (toon, respons etc) van een buizenversterker na te bootsen. Dit heeft dus niet al te veel met de eindversterking te maken (denk ik). Wat ik denk waar je naar op zoek moet is een goede eindversterker met meer power.

Vaak is het zo dat met een buizen eindversterker het geluid beter doorkomt als met een transistor eindtrap: 1 wat buizen klinkt harder als 1 watt transistor. Die behringer versterker met buizen-modeling heeft dus wel degelijk een gewone transistor eindversterker.

Wat is je huidige setup en wat wil je bereiken met die nieuwe versterker? Wellicht dat ie wel goed door de mix heenkomt e.d. maar met die buizen modeling zal dat niet veel te maken hebben... hij heeft wel 2x12" speakers wat wel voor een redelijk goede geluidsdruk zou moeten zorgen.

-robbert-
16 september 2003, 19:48
ik heb nu een marshall valvestate halfstack

maar Ik kom niet lekker door de mix met High gain, ik moet mn contour dan iets terugdraaien, zodat het geluid wat blikkeriger wordt...

Maar je zegt dus: 1 watt buizen klinkt harder als 1 watt transistor..., Waarom isdat zo?? Kan die simulator er niet voor zorgen dat die transistor ook harder klinkt? Dmv veel comressie ofzo??




robbert

-robbert-
17 september 2003, 23:22
Ik kan van iemand een line6 flextone XL ruilen met mijn huidige marshall halfstackje,
Is dit een goede ruil denken jullie?

-robbert-
18 september 2003, 16:12
niemand?