PDA

View Full Version : Rock you Right : Studio opzet (BLUES)



JorisBos
15 september 2003, 03:17
Ik ga de studio in :P Heb een aantal nummers in de running waarvan dit de eerste op de CD wordt. Haal de intro even weg, het begint meteen bij het thema. Denk er een echte drummer en bassist bij, BETERE solo's en een nette stem en geef dan je oordeel. :D Nee hoor, haal me maar neer, ik gooi mezelf voor de leeuwen.

Sas, go easy on me ;)

www.jorisbos.nl/songs/rockyouright.mp3

Live

www.jorisbos.nl/songs/angelfrag.mp3

overige fragmenten op de site

Maiden Michiel
15 september 2003, 09:10
Blues is absoluut niet mijn ding, maar dit klinkt wel goed!
Moet ik mijn pa eigenlijk eens laten horen, die is helemaal bluesfreak.
Het geluid is trouwens ook erg goed!

ReinoutV
15 september 2003, 11:50
Klinkt al leuk ja. Lekker funky. Al is het van 0:17 tot 0:44 wel heel erg standaard, dat heb ik er al meer horen doen. Het riffje daarna is heel erg cool en maakt een boel goed :). Verder vind ik je sound heel erg apart. Een beetje rommelig voor de slag-riffs.

Gaaf, wat hoor ik nu, een bridge in een bluesnummer. Wat een idee! Al met al wel geslaagd ja. Ga zo door. Ik hoop dat de andere nummers op je CD ook dit niveau hebben (of beter natuurlijk). Dat wordt een hele goede CD dan.

JorisBos
15 september 2003, 11:58
Verder vind ik je sound heel erg apart. Een beetje rommelig voor de slag-riffs.

Tsja, het is direct in mijn PC opgenomen. Dus het zijn puur mijn elementen. In de studio gaan we natuurlijk een aantal versterkers gebruiken om het ideale geluid te creeeren. Bedankt voor je commentaar, stel ik erg op prijs.

The_Cure
15 september 2003, 14:20
Weer eens een mp3'tje van Joris 8) 8)

Na de andere nummers op je site had ik eigelijk een minder nummer verwacht maar ik blijf je muziek goed vinden, ook na dit nummer. Je stem is echt perfect voor dit soort muziek 8) Irriteert niet en luistert plezierig 8) . Ik kijk iig uit naar de studio-versie, geluid van de gitaar komt nu niet heel goed uit vind ik zelf... maar dat komt (zoals je zelf al zei) doordat je hem rechtstreeks in de comp. hebt gestoken. Met welk programma heb je drums/bas gemaakt/erin gezet als ik vragen mag? Want zo slecht klinken ze niet! Gewoon een lekker nummer om naar te luisteren! Thumbs up! 8) :)

En laat wat horen als je cd uitkomt! Ben geïnteresseerd! :)

Tim

JorisBos
15 september 2003, 15:12
Met welk programma heb je drums/bas gemaakt/erin gezet als ik vragen mag?

Met Cubase SX en GrooveAgent. Demo wordt 22 september opgenomen dus begin oktober zal ik even wat links naar nieuwe fragmenten op dit forum posten. Daarna is het maatschappijen afstruinen en onwijs veel optreden.

Hopelijk horen jullie nog veel meer van mij in de toekomst :)

rien
15 september 2003, 17:47
Klinkt geweldig !!

Paar achtergrond zangeressen en een sax en het is af !

hoi
Rien

alhambra
15 september 2003, 20:40
Sorry ik kan er niet wild van worden, er mankeerd niks aan maar dat is nu misschien juist wel het probleem.
Het is mij te klinisch om blues te noemen.

Wel lekker maar voor mij niet meer dan dat leuk voor een kroeg dus, niet dat ik het je na doe hoor maar er zijn er zat die dat al wel doen.

en zeker niet vernieuwend ofzo, maar ja dat hoeft ook niet hoor ik je al denken.

JorisBos
15 september 2003, 21:32
Sorry ik kan er niet wild van worden, er mankeerd niks aan maar dat is nu misschien juist wel het probleem.
Het is mij te klinisch om blues te noemen.

Wel lekker maar voor mij niet meer dan dat leuk voor een kroeg dus, niet dat ik het je na doe hoor maar er zijn er zat die dat al wel doen.

en zeker niet vernieuwend ofzo, maar ja dat hoeft ook niet hoor ik je al denken.

Ik zeg niet dat het niet vernieuwend hoeft te zijn. Het zou te gek zijn om met een vernieuwende stijl te komen, of een geheel vernieuwend soort blues te komen. Helaas is het dan geen blues meer. Je vind het te 'netjes'? Kun je me verder uitleggen waarom je er niet wild van word?

(1000 mensen kunnen het geweldig vinden, ik ben het meest geinteresseert in degene die het juist niks vinden, en dan in het bijzonder hun op- of aanmerkingen.)

sash
15 september 2003, 21:56
Sas, go easy on me ;)


Niet zeiken het was goed :D
Je weet inmiddels wat ik met het 2e akkoord doe ;)

sash
15 september 2003, 22:03
en zeker niet vernieuwend ofzo, maar ja dat hoeft ook niet hoor ik je al denken.


Vernieuwing my ass. Cliches roelen! Waarom wordt dit zo vaak gespeeld? Omdat het een cliche is en het is al vrij lang geleden bewezen dat dit gewoon werkt. Misschien niet voor jou omdat je een andere smaak, maar ik moet je vertellen dat ik van al die bluesbandjes die denken vernieuwend te zijn, maar het gewoon totaal niet zijn, echt geen dikke lul krijg.

Nieuwe dingen doen is wel erg leuk, maar het wel logisch in verband staan met de cliches. Voor de buitenwereld onlogisch, maar de enige die het snapt ben jij. En dat is leuk :)

pimmetje
16 september 2003, 11:03
Wat 't met blues te maken heeft, weet ik niet helemaal... (niet alle I-IV-V + varianten is meteen blues). Pop vind ik een betere benaming.... Bertje Heerink.

Verder een nette produktie... prima gespeeld en gezongen, totaal leuk uitgevoerd. Alleen moet je er een Heineken reclame bij zoeken :D.

hoofd
16 september 2003, 11:05
Ik vind er eerlijk gezegd ook bar weinig aan. Erg iel gitaargeluidje, weinig ballen en irritant funky. Ik vind het met blues eigenlijk niet veel te maken hebben.

JorisBos
16 september 2003, 11:40
Ik vind er eerlijk gezegd ook bar weinig aan. Erg iel gitaargeluidje, weinig ballen en irritant funky. Ik vind het met blues eigenlijk niet veel te maken hebben.

Zucht, het gitaar geluid is rechtstreeks in de computer opgenomen.. Het is Cubase, het is een Opzet. Let dus a.u.b. niet op het geluid. Ook is de zang niet perfect, loopt de bas vaag (is electronische bas) en klinkt de drum TE strak. Maja, ieder zijn mening

hoofd
16 september 2003, 11:45
Heb ik in mijn beoordeling rekening mee gehouden, maar voor een definitief oordeel over je spel zal ik wel wachten tot je studiowerk. Ben benieuwd.

JorisBos
16 september 2003, 13:34
Dit is live opgenomen:

www.jorisbos.nl/songs/angelfrag.mp3

Predator
16 september 2003, 15:04
Cool man! Ditsoort dingen speel ik ook met mijn band, alleen beperken wij het dan niet tot blues akkoordschema. Het klinkt leuk man, ik heb niet gelet op de sound (al vind ik het juist tof klinken, lekker oldskool) maar gewoon op het concept.

Het is inderdaad niet het spannenste nummer ever maar het klinkt gewoon lekker, de muziek in general is gewoon leuk, het hoeft niet perse technisch te zijn ofsow. Het swingt, het klinkt oldskool, de zang is cool gedaan, het funkt. Nog even en ik nodig je uit om een keertje met Sol mee te spelen.

alhambra
16 september 2003, 20:18
Tja ik vind het ook niet slecht maar ik zou er zeker GEEN cd van kopen.

En ik dacht al dat ik aangegeven had wat ik er minder aan vind, te klinisch, alhoewel ik het live wel beter over vind komen, kan ook aan het nummer liggen.
Ik heb trouwens wel is slechtere zangers gehoord zeker wel.

rien
16 september 2003, 20:33
, te klinisch,.

klinisch....??? muziek komt uit de ziel en is een en al emotie
dat rijmt echt niet met klinisch.. eerder herkenbaar en niet
vernieuwend.. maar goed blues kan je niet opnieuw uitvinden
tenzij je hendrix heet..

hoofd
16 september 2003, 20:39
klinisch....??? muziek komt uit de ziel en is een en al emotie
dat rijmt echt niet met klinisch.. eerder herkenbaar en niet
vernieuwend.. maar goed blues kan je niet opnieuw uitvinden
tenzij je hendrix heet..

Ehh...nee gozer. Klinisch wilt dan gewoon juist zeggen zonder veel emotie, en niet echt recht uit de ziel. Maar goed, das dan misschien wel weer meer een meningsaangelegenheid.

En wat betreft Joris z'n live dingetje, het is beter dan je vorige, maar ik blijf er een "net niet" gevoel bij houden. Wat Pimmetje zei, het is eerder pop dan blues.

JorisBos
16 september 2003, 20:42
En wat betreft Joris z'n live dingetje, het is beter dan je vorige, maar ik blijf er een "net niet" gevoel bij houden. Wat Pimmetje zei, het is eerder pop dan blues.

Dat 2e fragment? hehe, geen blues? pop? haha. naja, laat ook maar.

hoofd
16 september 2003, 20:47
Nou okay, poprock met bluesy invloeden dan, als je dan tevredener bent (moet ik het nog verder voor je in een hokje schuiven?).

Mithrandir
16 september 2003, 20:52
Ik vind het wel OK klinken eigenlijk, boeit me niet zoveel in we hokje het valt eigenlijk. Het is niet extreem moeilijk, niet origineel, maar het klinkt wel lekker. De sound valt me nog heel mee voor een gitaar die zo rechtstreeks in je soundcard is geplugged. De stem is hier en daar wat braaf nog, maar zeker niet verkeerd.

JorisBos
16 september 2003, 21:03
Nou okay, poprock met bluesy invloeden dan, als je dan tevredener bent (moet ik het nog verder voor je in een hokje schuiven?).

Het feit dat jullie niet weten in welk hokje het hoort is voor mij al positief genoeg.

alhambra
17 september 2003, 07:46
Nou okay, poprock met bluesy invloeden dan, als je dan tevredener bent (moet ik het nog verder voor je in een hokje schuiven?).

Het feit dat jullie niet weten in welk hokje het hoort is voor mij al positief genoeg.

Het feit dat jij het niet eens bent met in welk hokje een ander hem ziet is daar en tegen weer negatief :-D

De muziek (theorie) is dan misschien wel blues maar ik krijg er nu niet zo'n blues gevoel bij misschien is het toch waar dat je eerst een kut leven moet hebben gehad. Tip pleur je vrouw eruit en laat de hond je laatste eten op vreten misschien helpt dat :wink:

hoofd
17 september 2003, 16:14
Hey....gisteravond was hier nog een grappig bericht van Sash.... :???:

spanky_franky
1 oktober 2003, 13:34
Het is meer Blues met Funk invloeden als je het mij vraagt..
maar anyway.. die cubase/rechtstreeks opgenomen versie vind ik idd wat klinisch klinken, maar dat live opgenomen ding is erg goed!

Hempo
8 oktober 2003, 21:28
t begin vinnik een beetje slapjes, van die chliche 9 akkoorden. maar dan wordt t leuk! de opzet van t nummer vink wel cool. Jammer dat je nog geen lekker geluid hebt, maar dan is t wel cool denk ik. en die solootjes zijn iig lekker.

ilovemyguitar
9 oktober 2003, 11:43
kom maar op met die cd :D

in het begin lijkt je stem op die van anthony kiedis. (rhcp dus..)

lekkere sound man.. :)

Timmer
10 oktober 2003, 17:20
Leuk gedaan! Ik ben geen blues liefhebber (of hoe je dit ook noemt :)) maar ik vind het zeker erg okay. Relaxed muziekie!

SiNiSTRaL
10 oktober 2003, 18:22
Ik vind er eerlijk gezegd ook bar weinig aan. Erg iel gitaargeluidje, weinig ballen en irritant funky. Ik vind het met blues eigenlijk niet veel te maken hebben.

Zucht, het gitaar geluid is rechtstreeks in de computer opgenomen.. Het is Cubase, het is een Opzet. Let dus a.u.b. niet op het geluid. Ook is de zang niet perfect, loopt de bas vaag (is electronische bas) en klinkt de drum TE strak. Maja, ieder zijn mening
zang niet perfect?
zelfs mijn moeder haar engels klinkt nog beter :)
klink (zoals alle blues) heel standaard en cliché, in dat opzicht ben je geslaagd, maarja, ik ben onwetend en gevoelloos, want ik ben geen bluesfan, doet me, als het hoofdthema begint, wat aan de stevie ray vaughn bagger denken.....en de zang is heel gevoelloos....
over het algemeen zeer 13 in een dozijn, maarja, das alle blues zo'n beetje, dus als je blues wilt maken dan zit je wel op het goede spoor...

JorisBos
13 oktober 2003, 11:00
zang niet perfect?
zelfs mijn moeder haar engels klinkt nog beter :)
klink (zoals alle blues) heel standaard en cliché, in dat opzicht ben je geslaagd, maarja, ik ben onwetend en gevoelloos, want ik ben geen bluesfan, doet me, als het hoofdthema begint, wat aan de stevie ray vaughn bagger denken.....en de zang is heel gevoelloos....
over het algemeen zeer 13 in een dozijn, maarja, das alle blues zo'n beetje, dus als je blues wilt maken dan zit je wel op het goede spoor...

bla bla bla bla bla, moest je even je gezeik kwijt? ochtenhumeur? kom op he. Reageer dan niet.

sash
13 oktober 2003, 11:08
Ik vind er eerlijk gezegd ook bar weinig aan. Erg iel gitaargeluidje, weinig ballen en irritant funky. Ik vind het met blues eigenlijk niet veel te maken hebben.

Zucht, het gitaar geluid is rechtstreeks in de computer opgenomen.. Het is Cubase, het is een Opzet. Let dus a.u.b. niet op het geluid. Ook is de zang niet perfect, loopt de bas vaag (is electronische bas) en klinkt de drum TE strak. Maja, ieder zijn mening
zang niet perfect?
zelfs mijn moeder haar engels klinkt nog beter :)
klink (zoals alle blues) heel standaard en cliché, in dat opzicht ben je geslaagd, maarja, ik ben onwetend en gevoelloos, want ik ben geen bluesfan, doet me, als het hoofdthema begint, wat aan de stevie ray vaughn bagger denken.....en de zang is heel gevoelloos....
over het algemeen zeer 13 in een dozijn, maarja, das alle blues zo'n beetje, dus als je blues wilt maken dan zit je wel op het goede spoor...

Pols gebroken dat je niet maar kan rukken ofzo?

One big fuck you for you man. Alsof die metal die jij luisterd zo vernieuwend is. Paar powerchords en snel nutteloos gepriegel...

Voor nu treedt Joris door het hele land in clubs en op festivals op. Jij moet nog uit je slaapkamer komen...

hoofd
13 oktober 2003, 21:25
en TOCH heeft SiNiS wel een punt...en zo negatief is hij niet eens, dat maak je er grotendeels zelf van. Alleen de zang vind hij niet zo, en dat kan ik begrijpen. Verder zegt hij alleen maar dat je goed op weg bent om bluesmuzikant te worden en dat je alle elementen van typische blues erin hebt zitten.



Overigens blijf ik bij mijn standpunt dat ik dit GEEN blues vindt.

aadplagiaat
13 oktober 2003, 22:54
Ik ga de studio in :P Heb een aantal nummers in de running waarvan dit de eerste op de CD wordt. Haal de intro even weg, het begint meteen bij het thema. Denk er een echte drummer en bassist bij, BETERE solo's en een nette stem en geef dan je oordeel. :D Nee hoor, haal me maar neer, ik gooi mezelf voor de leeuwen.

Sas, go easy on me ;)

www.jorisbos.nl/songs/rockyouright.mp3

Live

www.jorisbos.nl/songs/angelfrag.mp3

overige fragmenten op de site

Nou ja er is al het een en ander gezegd over deze stukken. Ik vind het wel lekker klinken. Kan me voorstellen dat het anders (beter?) kan, maar dan eigenlijk alleen omdat je er natuurlijk aan gaat werken met of zonder hulp van ons. :)

Niet vernieuwend? Misschien niet, who cares. Gewoon wel lekker. Kan live echt wel wat doen met wat meer power in de gitaar (tubescreamer of compressor of gewoon een goede amp) en zoals je zelf al zei met echte drums en bass enzo. (blazers? keyboard? wordt misschien wat veel).

Je krijgt van mij een 8. Hier moest ik even over nadenken. Is dat niet te veel. Er zijn er zoveel die mij persoonlijk meer doen qua muziek.
Motivatie? Ik vind het knap dat je dit presteert onder voornoemde (barre :D ) omstandigheden, maar dat is waar de ware blues uit voor komt nietwaar? :razz:

Kitaarhiero
16 oktober 2003, 12:39
Ik vind die live-opname wel vet. Is wat mij betreft gewoon blues en niet al te klinisch.
tja, en Clichées, als het GOEDE clichées zijn dan heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.

Je hebt goede clichees ;)

JorisBos
16 oktober 2003, 13:24
Ik vind die live-opname wel vet. Is wat mij betreft gewoon blues en niet al te klinisch.
tja, en Clichées, als het GOEDE clichées zijn dan heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.

Je hebt goede clichees ;)

Stel ik op prijs KitaarHiero :D leuke nick btw. Overigens ben ik van mening dat we nu redelijk over de pre-studio versie zijn uitgepraat. Het nummer is inmiddels opgenomen en gaat over een aantal weken naar de masterstudio. Daarna kunnen jullie em op m'n site bestellen ;) hehe, Uiteraard laat ik em hier horen.

Bouke
17 oktober 2003, 19:55
Hey Joris,

'k ben benieuwd naar de studioversie. Dit klinkt echt als een 'demo voor de band-versie' en daar is natuurlijk niks mis mee, als mensen het dan ook maar zo beoordelen. Sommigen hier schijnen dat niet te willen begrijpen. Liedje heeft een lekkere bluesy feel, dus dan word ik altijd al blij! Je stem is perfect voor je genre, spelen gaat ook super dus kom maar op met die cd!!

Het live fragment is ook lekker. Je zingt lekker losjes en je 'fills' komen daar lekker bij uit.

Maar ja, wat wil je ook, ik ben een 100% bluesliefhebber dus dan vind ik het al snel lekker klinken als ik de bluesfeel in een liedje hoor!

Go get 'm!

Bouke

Slowhand41
17 oktober 2003, 21:17
Joris,

Doe gewoon je eigen ding, wat ik ervan gehoord heb is best goed.
Dat je niet iedereen enthousiast kan krijgen mag geen belemmering zijn voor je creaties. Zolang je maar met overtuiging zingt en speelt zal het uiteindelijk wel lukken om er publiek voor te vinden.

Vooral doorgaan........ :lol:

Greetz, Hans

alhambra
17 oktober 2003, 23:46
Dat je kitaarhiero een leuke nick vind zegt mij nu precies genoeg.

Leuke wat nou leuke blues gaat niet over leuke.

Damn iedereen maakt tegen woordig maar blues zelf nichten zonder ballen.

Nee nee jongens ik heb niet gezegd dat joris een nicht is. LEES.

Maar goed waar zijn de echte mannen gebleven tis jammer.

Bouke
18 oktober 2003, 09:44
Damn iedereen maakt tegen woordig maar blues zelf nichten zonder ballen

Hey Alhambra, 't wordt jammer genoeg steeds minder dus een beetje nieuwe aanwas is broodnodig in deze stijl. En wat die nichten zonder ballen ermee te maken hebben ontgaat me enigzins... Dat 't jou ding niet is snappen we nu inmiddels wel hoor...

Gegroet,

Bouke

Snow
18 oktober 2003, 10:45
Joris vergeet al die crap

Klinkt echt goe maat

Gitaarspel klinkt ruig en zit goed gevoel in de stem

Robben Ford z'n broertje ;)

Die beat en basslijn is zeker m'n stijl, kan je alle kanten mee op voor solo

Ik heb het dan wel over "Angelfraq"

Keep it up

JorisBos
19 oktober 2003, 13:12
Bedankt heren, 't is alleen heel verleidelijk om alleen te reageren op negatieve feedback, terwijl de rest enthousiast is. Met optredens net zo, al komen er na afloop 15 mensen naar je toe om je te bedanken voor een te gekke avond, die ene kerel die bijna uitlachend wegliep blijft hangen. (ookal is ie stomdronken en kneiterjaloers).
nogmaals, bedankt.

Jools
19 oktober 2003, 20:53
al dat gez**k of het nou blues is of nie.. ik vind het leuke muziek :D

Sicky61
20 oktober 2003, 19:35
Wel een verschil,thuis of live.Op de home vind ik de zang (te?)zuiver maar te kil,het gitaargeluid te clean en het algemene geluid weinig power hebben.Live is de zang veel afwisselender en vooral met meer passie gezongen.Het gitaargeluid is live lekker en de soloos doen me denken aan albert king meets robert cray.De drummer moet wat harder meppen.Of je vervangt hem door de drumcomputer. :razz:

Neals
11 januari 2004, 23:15
tklinkt best aardig, en vind persoonlijk dat funk ritme erg cool, hoewel ik persoonlijk de gitaarpartijen qua oversturing vaak weer iets over the top vind.
Een lekkere bluestoon is naar mijn mening ruig en smooth tegelijk, en dat wil er in de solo van angelfraq er aan ontbreken.

Maar ondanks deze punten van kritiek is het toch erg vet nummertje, heb namelijk ook alleen angelfraq geluisterd.

SiNiSTRaL
13 januari 2004, 08:33
en zeker niet vernieuwend ofzo, maar ja dat hoeft ook niet hoor ik je al denken.


Vernieuwing my ass. Cliches roelen! Waarom wordt dit zo vaak gespeeld? Omdat het een cliche is en het is al vrij lang geleden bewezen dat dit gewoon werkt.

ah, daarom staat de hele top 40 vol met bluesnummers....

ijzerbroot1
20 januari 2004, 09:56
Zo zie je maar een kwestie van smaak. En even terzijde; het klinkt beter dan de bagger die ik al eens voorbij heb horen komen. Goeie zanger, lekker ruig geluidje.......en ik vinnut wel blues, zeker die live opname. Gaat zo door mien jong!

wietse
20 januari 2004, 10:29
wat een stel miereneukers het is gewoon blues , als je een blues purist bent vind je het meer rock dan blues maar so what!
dit klinkt lekker hoorde ook zeker een buchanan invloedje in dat live nummer van je , ga zo door.
als jullie in de buurt spelen kom ik zeker kijken.