PDA

View Full Version : Queens of the stone age sound



punkydude
14 september 2003, 22:01
Helleeuuw,

Weet er iemand hoe ik de klank van QOTSA het dichtst kan benaderen??

Carpe Diem
14 september 2003, 23:46
allereerst een Ovation UK II vinden. good luck with that one. daarna een paar ranzig oude versterkers kopen. dan het volume goed hard, een halfgare bassist, een nog minder gare gozer die soms meezingt (Mark Lanegan, naja zingt....). en dan kom je een heel end

Lucky
15 september 2003, 17:30
volgens mij gebruiken ze ook fuzz

edit:

kijk hier:
http://www.stonerrock.com/qotsa/gear/

punkydude
15 september 2003, 20:16
Prachtige site, maar ik zou liever weten welke pedaaltjes hij gebruikt om zo an die vette klank te komen, ik denk fuzz, met vette overdrive..
maar er ontbreekt nog iets....

daron_kurt
15 september 2003, 20:28
Welke pedaaltjes hij precies gebruikt weet ik ook niet, ik kan me wel herinneren dat er ooit een interview met hem heeft gestaan in de Gitarist, misschien dat daar iets bij stond. Zelf gebruik ik gwn een niet al te zware en harde distortion, en dan veel bass en de brughumbucker gebruiken, de toneknop ergens tussen 0 en 3 zetten, dus dat je zo'n wollig geluid krijgt, dan zit je wel aardig opzich, zonder dat je eerst heel veel geld uitgeeft.

punkydude
15 september 2003, 20:46
Kheb nog een recept bij gevonden:

overdrive volle bak, bass uit
fuzz lekker donker en gruizig afstellen
en een wah-wah die naar beneden geduwd blijft
en alle toonknopjes van de gitaar uit of toch bijna uit

En zo kom je er al aardig bij, ik mis nog iets, maar wat?? :???:

jpb
15 september 2003, 21:01
[....] ik mis nog iets, maar wat?? :???:

Retestrak gitaarspelen, want dat doet die rooie zanger/gitarist (hoe heet 'ie eigenlijk?). Klasse band is dat, zeg!

daron_kurt
15 september 2003, 21:22
Josh Homme geloof ik :) en die extra gitarist voor live optredens heet Troy van Leeuwen

SchaapOpJeHoofd
15 september 2003, 22:18
en die extra gitarist voor live optredens heet Troy van Leeuwen
...die in A Perfect Circle zat. Nieuwe CD is overigens zeker de moeite waard.

Wat voor gitaar (en versterker) gebruik je nu eigenlijk? Wil ook nog wel wat uitmaken.

Lucky
15 september 2003, 22:24
ik mis nog iets, maar wat?? :???:

talent?

:-D

Fuhgawz
15 september 2003, 23:22
ik mis nog iets, maar wat?? :???:

talent?

:-D
Dat is inderdaad een heel belangrijk ingredient. Josh speelt trouwens over een basversterker (Ampeg) door gitaar speakers. Verder stemt hij zijn gitaar 2 noten omlaag naar C, en zie ik altijd een Boss Overdrive liggen bij optredens.
O ja, hij heeft in interviews gezegd dat hij liever niet te veel pedalen gebruikt, omdat hij dan het gevoel krijgt dat hij aan het tapdansen is of zo, maar liever andere geluiden maakt door middel van overschakelen tussen elementen en versterkers.

treblemaster
16 september 2003, 09:29
http://www.stonerrock.com/qotsa/gear/

Lucky
16 september 2003, 17:29
:D

Snelle Jelle

treblemaster
16 september 2003, 17:43
:oops: ik zie het nu pas.