PDA

View Full Version : Harmonics verslaafde heeft weer wat. -nieuwe kortere file-



De Teng
14 september 2003, 20:59
Euhm... veel harmonics tot een instrumentaal nummer gebrouwen... het duurt 4:57s maar is wel de moeite waard naar mijn mening.... voor de bassisten onder ons althans.


http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Harmonics.mp3

bassopotmus
14 september 2003, 21:12
Op sommige stukken ietswat minder onderhoudend, maar voor de rest puik werk! Jij weet de plekjes op je snaren wel te vinden!

Negative K3 fan
15 september 2003, 08:38
wel leuk, de sound vind ik alleen niet wat.

Maiden Michiel
15 september 2003, 09:04
Klinkt op zich wel grappig, maar waarom 4 minuten?
Zeker zonder begeleiding of iets vind ik het na 1,5 tot 2 minuten behoorlijk saai worden...

De Teng
15 september 2003, 11:08
Snap het ja.. eerlijk gezegd is dit een partij voor een nummer van onze band. Als die twee accenten erin komen, dan slaat de drummer tegelijk op de low-tom, terwijl de gitarist er een heel apart loopje bij heeft met zijn volume knop spelende en feedback. Ach ja.. met deze intro van een minuut erbij (het thema begint eigenlijk pas ná die minuut) kan ik het me indenken. 't Is ook meer dat ik er zelf zo enthousiast van ben geraakt door onze band..haha

En dat is eerste anderhalve minuut, maar ik zat er wat uitbreiding bij te maken, dus ik was wel benieuwd naar de reacties. Dan valt het dus niet tegen, als de verveling na anderhalve minuut toeslaat, zonder begeleiding. Verder nog wel bedankt voor jullie tijd hoor! :D

Maiden Michiel
15 september 2003, 11:54
Neem anders eens wat op in de oefenruimte?

De Teng
15 september 2003, 14:34
Is idd wel een leuk idee ja, alleen je krijgt er bijna altijd kutgeluid door (pokkenmic en relatief slechte apparatuur, zoals mengpaneel) en dan raak je daar weer gefrustreerd door. Mochten we vanavond een goede zangeres aan de haak slaan (komt langs nl.) dan maken we binnen relatief korte tijd -nog steeds al gauw een half jaar- een demo en dan horen jullie het zeker!

Bosch
15 september 2003, 20:57
8)

Koel! Slappen, flagolettes, etc. wat kan je niet op de bass?!!! Leuk om te zien dat je ALLES uit je instrument probeert te halen.

Zonder backing luisterd het op het eerste gezicht minder makkelijk weg, maar aan de andere kant heeft het ook iets rustgevends.

Please continue :D

De Teng
16 september 2003, 08:56
He Bosch... tja.. wat ik niet zou kunnen op bas, zou niet weten eigenlijk? :P Zoals je weet gaat het bij bas om ritme, ritme en nog eens ritme. Dus dit zegt niet zoveel...haha.

Je hebt wel gelijk, ik wel echt zo veel mogelijk uit die plank halen als ik kan, ben een aardig eindje op weg nu vind ikzelf. Goed genoeg is het me nog lang niet, al moet ik wel zeggen dat picking en harmonics dingen het beste beheers. Bij slappen zit nog een kleine fractie onzekerheid, die overigens een jaar geleden ontzettend veel groter was. Als ik opnames terugluister denk ik..damn... hoe heb ik dat ooit mooi gevonden. In dat opzicht ga ik erg vooruit, ik heb het gevoel dat ik per week dingen bijleer, soms per dag gewoon. En dat is alleen maar motiverend. ;)

Ik zal vandaag even een compactere versie neerkwakken, die iets gestructureerder is. Misschien met de gitaarpartij erbij, zoals de gitarist bij ons het heeft bedacht. Ook leuker voor jullie denk ik.

Ik had ook wat problemen met het opnemen, maar ik geloof dat ik er nu achter ben. Ik gebruik de active switch op mijn amp, zodat er 10dB afgesnoept wordt. Die passieve elementen hebben een dusdanige output dat het versterkertje op mijn mengpaneel al gauw begint te oversturen.

Aldus probleem weer opgelost, al is het na veel klooien en met een zieke kop niet al te bijzonder strak ingespeeld. :-(