PDA

View Full Version : Vintaqe SG



Carpe Diem
14 september 2003, 17:23
http://community.webshots.com/s/image7/1/18/82/90311882qqXfxw_ph.jpg

nieuwe gitaar, gister gekocht van mijn zuur verdiende geld gekergen op mijn verjaardag :-D.
wat vinden jullie ervan?

punkydude
14 september 2003, 17:25
Foto werkt helaas niet :'(

Carpe Diem
14 september 2003, 17:27
nu wel

MarshallSG
14 september 2003, 17:31
Ziet er goed uit. Gefeliciteerd! En hoe speelt tie? Is de hardware een beetje in orde?

Carpe Diem
14 september 2003, 17:31
hij speelt echt superlicht, de pickups zijn wel okeej, geen rare bijgeluiden maar ik denk wel dat ik er andere in ga zetten. seymours of zo. welke weet ik nog niet

The Mule
14 september 2003, 17:32
Mooi ding met die oude stijl pickguard, hoe klinkt en speelt ie?

edit: dat krijg je met van die snelle replytjes, mijn vraag alweer achterhaald! :)

Carpe Diem
14 september 2003, 17:34
hij speelt dus echt superlicht en hij is nauwelijks te ontstemmen hoe bont ik het ook maak. dat had ik toch niet echt verwacht. maar zoals je op de foto kan zien zit de schakelaar wat gedraait, dat staat me niet aan. dat moet nog wel even veranderd worden

punkydude
14 september 2003, 17:42
Kzie de pic nog altijd ni ze :'( kan je anders de link niet even geven?

Greetz, a SG fan :-)

Diedo
14 september 2003, 17:44
ik hoor de laatste tijd wel veel goede dingen over die Vintage kopiën...
ik had er eergisteren ook even heel snel een(LP) en die beviel mij wel!
kost geen drol en is best aardig... ik denk dat ik nu ook wel zo´n goedkope LP wil hebben en er dan lekkere pickups in zetten--> speelt als een tiet!

@punkydude: op het dingetje rechtermuisknop en dan eigenschappen--> kopieer dan de url

Diedo

MarshallSG
14 september 2003, 17:44
http://community.webshots.com/s/image7/1/18/82/90311882qqXfxw_ph.jpg

kopieeren en plakken in een nieuw venster

punkydude
14 september 2003, 17:46
Aaaaah super! Maar toch liever een standard pickguard! Of een supreme....

sash
14 september 2003, 17:49
Cool! Mooi ding.

Vintage is een merk, geen model (soort Epiphone, maar dan beter). Erg verwarrend :)

punkydude
14 september 2003, 17:50
Cool! Mooi ding.

Vintage is een merk, geen model (soort Epiphone, maar dan beter). Erg verwarrend :)


Ahzoow kdacht al dat een gibson sg vintage niet zo noemde=>gibson sg reissue

Diedo
14 september 2003, 17:53
@sash: zijn die vintage kopiën echt beter dan epi´s of is het meer om weer even lekker af te geven op een epi??? ben erg geinteresseerd...

Diedo

Carpe Diem
14 september 2003, 18:01
nog wat foto's: http://community.webshots.com/album/90306847ZeNlDp

hellogoodbye
14 september 2003, 18:52
Hé, da's leuk: de Vintage VS6! Ik zit er net aan te denken er ook een te kopen! Plok, hij is echt wel rood! :wink: Ik zat alweer te twijfelen of ik toch niet beter een Epiphone kon kopen (en of ik toch maar een LP i.p.v. een SG moest doen...). Die Vintage is errug goedkoop! Hoeveel kostte die van jou en waar heb je 'm vandaan? Speelt 'ie lekker? Ik bedoel snel? Vloeiend? Vlot? Lage actie? Etc. etc.: ik wil alles weten!!! :wink:

Op de site van een engelse winkel wilde ik even wat Epiphones bekijken. Toen ik naar de Epiphone SG kopie pagina wilde gaan, stond daar bovenaan een melding, incl. foto van een Vintage SG, dat ik toch echt ff naar de Vintage pagina moest gaan omdat de die beter vonden en stukken goedkoper! Dat zal Epiphone leuk vinden! Vrag me alleen af of Vintage die dealer daarvoor betaald heeft... Maar ik zag zo'n opmerking/waarschuwing niet op andere pagina's... Die lui waren (schijnbaar) écht tevreden met Vintage!

Carpe Diem
14 september 2003, 23:40
ik heb hem voor 300 euro. en hij speelt echt heel erg vlot. de actie WAS laag, maar omdat ik daar niet van houd is die nu dus hoog.

Carpe Diem
14 september 2003, 23:48
oh ja, ik heb hem zonet ook voor het eerst tijdens het oefenen gebruikt. en dat ging echt superlekker. ik had deze keer trouwens ook voor het eerst een microfoon voor me smoel, en dat ging eigelijk weer wat minder. :-?

Speeddemon
14 september 2003, 23:49
ik had deze keer trouwens ook voor het eerst een microfoon voor me smoel, en dat ging eigelijk weer wat minder. :-?Why? Did you got zapped?

Ik heb meerdere malen zo'n optater meegekregen op m'n lippen als ik zong en gitaarspeelde tegelijk... :-?

Carpe Diem
14 september 2003, 23:54
Why? Did you got zapped?

Ik heb meerdere malen zo'n optater meegekregen op m'n lippen als ik zong en gitaarspeelde tegelijk... :-?

ik kan gewoon niet zingen, en al helemaal niet tegelijk gitaar spelen

Kitaarhiero
15 september 2003, 10:04
@sash: zijn die vintage kopiën echt beter dan epi´s of is het meer om weer even lekker af te geven op een epi??? ben erg geinteresseerd...

Diedo

Volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding van Vintage beter/hoger, vintage is goedkoper dan Epiphone maar minstens even goed, zo niet veel beter...

Carpe Diem
15 september 2003, 14:47
ik vind hem niet beter dan mijn Epiphone. de elementen zijn niet geweldig. de pu's die in mijn epi zitten (originele) zijn beter.

Diedo
15 september 2003, 17:27
maar afgezien van de elementen; dus alleen qua bouw, materialen en afwerking(ik ga er toch wel andere elementen in zetten)

is de Vintage dan wel veel beter?

Carpe Diem
15 september 2003, 18:08
nee, de frets zijn een beetje scherp en er zitten wat lijmresten bij de binding. dus de epi blijft mijn main stageguitar.
niet alleen om die frets en zo hoor, maar hij klinkt ook beter. vind ik

hellogoodbye
15 september 2003, 21:37
Ik las in een review vaan een andere Vintage gitaar het volgende:

The circuitry is controlled by a standard three-way toggle-type selector, individual volumes and a master tone control incorporating a pull/push switch which knocks out the inner coil of each pickup.

Heeft die SG kloon ook de mogelijkheid om die inner coil uit te zetten? En krijg je dan ook daadwerkelijk een meer single coil Fender geluid? Dat lijkt me helemaal mooi! Of hebben alleen bepaalde types dat...?

EDIT:
O nee, laat maar :cry: Ik zie net op de site dat alleen dit bepaalde type dat heeft. Waardoor 'ie 80 pond duurder is dan het model met gewone double coils... Spijtig...

jpb
15 september 2003, 22:03
Cool! Mooi ding.

Vintage is een merk, geen model (soort Epiphone, maar dan beter). Erg verwarrend :)


Ahzoow kdacht al dat een gibson sg vintage niet zo noemde=>gibson sg reissue

En ik dacht dat je een echte oude SG te pakken had. Die zijn relatief goedkoop, vandaar.

Ik heb zelf net een "Original '59 Burst" gekocht!!!!!!!................ .................................................. ............maar dat is een merk, uit Taiwan :D :wink:

Diedo
15 september 2003, 22:19
nee, de frets zijn een beetje scherp en er zitten wat lijmresten bij de binding. dus de epi blijft mijn main stageguitar.
niet alleen om die frets en zo hoor, maar hij klinkt ook beter. vind ik

kijk eens aan... dat is nog eens interessant... ik zal zelf ook nog wel even verder kijken, maar ik zal dit onthouden

Diedo

Carpe Diem
16 september 2003, 12:36
hij bevalt me wel supergoed hoor, hij is net wat feller dan mijn epi

zium
16 september 2003, 12:38
leuk gitaartje :) heb er zelf ook over zitten denken om er een te kopen ivm prijs/kwaliteit verhouding maar ik voel atm meer voor een epi LP custom (t verandert iedere keer weer :p)