PDA

View Full Version : Slechte ervaringen nieuwe serie D' Addario XL snaren



piezo
14 september 2003, 16:46
Ik gebruik al jaren deze snaren, goedkoop en goed. Ik koop meestal per doos tegelijk en heb nog een voorrad van 15 setjes of zo van die oude E-series. Tegenwoordig zitten ze niet alleen in een wat andere verpakking maar zijn ze ook werkelijk anders.
Ik heb een paar maanden geleden een paar setjes van die nieuwe gekocht en er vorige week 1 van op de PRS gezet. De eindwikkeling (bij het kogeltje dus) bleek langer, waardoor die bij de PRS bijna OP in plaats van ACHTER het oplegpunt lag. Bovendien is de klank volgens mij minder stabiel. Ik merk dat ook vooral omdat op die PRS een GK-2A zit en ik nu veel meer valse triggers heb op de gitaarsynth.

Heeft iemand anders ook minder goede ervaringen met die nieuwe XL's??

zjanke
14 september 2003, 16:49
Ik heb wel het idee dat ik mijn hoge snaren wat vaker moet stemmen, maar of dat dat aan mij ligt of aan de snaren? :???: Ik speel in ieder geval zonder jengelstengel (oftewel termelo), dus daar ligt het niet aan :D

Wilson
14 september 2003, 17:10
zijn ze vernieuwd dan?

hoofd
14 september 2003, 17:18
zijn ze vernieuwd dan?

Wat denk je zelf?


Tegenwoordig zitten ze niet alleen in een wat andere verpakking maar zijn ze ook werkelijk anders.
Ik heb een paar maanden geleden een paar setjes van die nieuwe gekocht

hellogoodbye
14 september 2003, 18:46
Bij mij is onlangs de E snaar van een XL setje drie keer binnen een of twee dagen geknapt. 'k Heb er toen een goedkope E snaar opgezet om te achterhalen waar de fout zat. Die snaar zit er nu nog op... Heeft iemand DAAR ook last van bij XL...? (0.10)

hoofd
14 september 2003, 19:31
Dat niet...ik vind wel dat ze bijzonder kut spelen...ik ga ze dan ook maar weer snel van me gitaar afhalen (toch maar 's een doos Dean Markley's bestellen).

Diedo
14 september 2003, 19:47
als dat zo door gaat is DŽAddario staks failliet.... niets dan slechts... op de oude heb ik niks aan te merken...

Fuhgawz
14 september 2003, 20:35
jengelstengel (oftewel termelo)
:-D HAHAHAHAHAHAHA!!!!! :-D
Anyway, ik heb dezelfde problemen met die d'Addario XL's gehad een tijdje terug.

Neals
14 september 2003, 21:02
Ik ben er wel blij mee, dankzij de nieuwe D'adario XL snaren heb ik geen choruspedaal meer nodig

hellogoodbye
14 september 2003, 21:29
Ik ben er wel blij mee, dankzij de nieuwe D'adario XL snaren heb ik geen choruspedaal meer nodig
LOL

Lichtelijk OT: wat zijn goede vergelijkbare snaren? (Vergelijkbaar zowel in kwaliteit als in prijs...)

Neals
15 september 2003, 13:55
ernie ball zijn toch wel goede snaren, en de britewires van gibson loop ik ook warm voor... heb ook gehoord dat elixer een erg goed merk is, maar heb er zelf geen ervaring mee

yhcmarc
15 september 2003, 14:04
is me ook al opgevallen ja, gisteren trok ik met mijn handen gewoon een nieuwe snaar kapot tijdens het oprekken ...

Toch maar weer eens serieus gaan overwegen om weer terug te stappen naar dean markley blue steels ...

Marc

Swan
15 september 2003, 14:22
ben blij dat ik alleen op ernie ball speel :D

Ibanez RuleZ
15 september 2003, 14:48
ernie ball zijn toch wel goede snaren, en de britewires van gibson loop ik ook warm voor... heb ook gehoord dat elixer een erg goed merk is, maar heb er zelf geen ervaring mee

elixir zuigt apeballen, nooit aan beginnen. mijn ibanez klonk met die dingen heel erg dun (en ga niet zeggen: koop een echte gitaar, want die ibanez klinkt met echte snaren wel degelijk vol). ik heb 2 sets gehad, en ik heb uit arren moede de tweede er na 3 dagen afgesloopt en er ernie balls opgezet en ik was weer een gelukkig man. tegenwoordig speel ik zelf met hybrid slinkys 09-46.

harrald

Ibanez RuleZ
15 september 2003, 14:48
edit: sorry, dubbelpost

da_rippah
15 september 2003, 14:50
Euh, ik heb echt een kwartier geleden D'Addario XL's gekocht :roll: Ik merk er nu natuurlijk nog nix van, ik vond ze wel mooi helder klinken (0095 btw).

Hiervoor had ik Guitar Boomers (009), waren ook wel ok, knapten alleen snel.

da_rippah
15 september 2003, 14:52
Ik heb net XL's gekocht (0095) :roll:

Hiervoor had ik ghs Guitar boomers (009), waren wel ok.

Ik wilde de D'Addario's ook een keer uitproberen

Swan
15 september 2003, 14:58
0095?

Lacrymosa
15 september 2003, 15:19
Ik gebruik de ene keer Ernie Ball 0.09 en de andere keer GHS Boomers CL

Ligt er maar net aan waar ik op dat moment zin in heb

CheerS!!

da_rippah
15 september 2003, 15:31
0095?

Wat is daarmee?

da_rippah
15 september 2003, 15:31
0095?

Wat is daarmee?

Sj03rd
15 september 2003, 15:46
gheghe....post jij alles dubbel ofzo?

da_rippah
15 september 2003, 16:40
Nee ik kreeg net een error, het leek net alsof de post "niet door ging" maar toch wel zoals je ziet :P

Neals
15 september 2003, 16:50
ernie ball zijn toch wel goede snaren, en de britewires van gibson loop ik ook warm voor... heb ook gehoord dat elixer een erg goed merk is, maar heb er zelf geen ervaring mee

elixir zuigt apeballen, nooit aan beginnen. mijn ibanez klonk met die dingen heel erg dun (en ga niet zeggen: koop een echte gitaar, want die ibanez klinkt met echte snaren wel degelijk vol). ik heb 2 sets gehad, en ik heb uit arren moede de tweede er na 3 dagen afgesloopt en er ernie balls opgezet en ik was weer een gelukkig man. tegenwoordig speel ik zelf met hybrid slinkys 09-46.

harrald

Koop een echte gitaar!!!!!

Maar als ie dan zo dun klinkt, dan moeten die snaren wel ruk zijn

Ibanez RuleZ
15 september 2003, 16:52
zijn ze ook. ik was wel de eerste die bij tags dat kwam melden, maar ik heb ook van anderen gehoord dat ze er hetzelfde over dachten!

Harrald

Neals
15 september 2003, 16:58
ach, ik neem aan dat ze niet zo ruk zijn als de fender snaren...

Ic3gl0vE
15 september 2003, 17:17
Ik heb 1 keer d'addario op mijn gitaar gehad en vond het zwaar kut. Tegenwoordig gebruik ik Darco. Die komen bij Martin (van de akoestische gitaren weet je wel) uit de fabriek. Zijn maar 4 euro per setje bij Musik Produktiv. 0.08 setjes zijn zelfs maar 2,50

Negative K3 fan
15 september 2003, 17:19
ik vind zelf daddario nog best te pruimen, ik heb ooit van die slinkys gehad, maar daar ging de toon na 5 minuten al vanaf, bij de daddarios duurt dat een uur ;)

nee alle gekehid op een stokje, ik moet weer eens gaan experimenteren met snaren als iik geld heb.

Soulflyhigh
15 september 2003, 18:58
mm ik gebruik nu al een tijdje d'addario XL snaren (o.10) en ik heb er nooit problemen mee en ik vind ze ook wel goed klinken.

Wouter J
16 september 2003, 02:25
Ik hou ervan als de gitaar terugvecht dus ik voor zie mijn gitaren altijd van D'Addario XL 011-046 of van D'addario XL 012-056 snaren. Nooit problemen mee gehad maar wel altijd een dijk van een sound en mijn vingers worden er ook oersterk van.

Mijn neef heeft een Gibson Les paul custom en besnaart deze met Dean Markley Blue steel 009-040. Toen hij mijn tele in zijn handen kreeg tijdens een feestje vond hij dat ik een van de vetst klinkende Fender telecasters had maar hij klaagde ook over het feit dat hij dankzij dat 012 setje de snaren niet kon opdrukken.

Ik gebruik ook D'Addario op mijn basgitaren XLB op mijn short scale en Slow wounds op mijn custom "Wouterbacker" bas.

Droffie
16 september 2003, 20:26
Helemaal waar. Heb ook pas een setje slinky's op mijn gitaar gehad...wat een crap. Kon ze er niet snel genoeg van af knippen.

Negative K3 fan
16 september 2003, 23:14
Helemaal waar. Heb ook pas een setje slinky's op mijn gitaar gehad...wat een crap. Kon ze er niet snel genoeg van af knippen.


quotte je mij? maar anders, idd, die slinkys etc daar moet ik echt niks van hebben. Maarja, kwa slechtheid redt geen enkele soort het bij ded fender 150s ofzo, gadverdamme wat een klote snaren. Over de slinkies zijn ded meningen wel eens verdeeld, maar over fenders is iedereen het meestal wel eens. Wat een crap.

Adidas
18 september 2003, 17:16
Ik had al een topic over snarenbreken aangemaakt op gitaren - divers, maar zo te lezen ligt de oplossing hier.

Ik breek bijna elk optreden mn snaren; kword dr niet goed van (echt kutspelen als je weet dat je snaar gaat breken :-( ).
Mijn configuratie:

JEM7BSB (Floyd Rose)
.009 D'adario XL
1.5 mm plectrum

Ik heb de zadels al laten polijsten, gewoon snaren vervangen. Nee hoor, nieuwe snaren breken steeds op hetzelfde punt (bij de eerste buiging bij een zadeltje) en t zijn altijd de E en A snaren; degene die t meest lijden onder mijn up-tempo gepalmmute loopje ;-). Toch maar es Ernie ball checken; veel goede geluiden over gehoord.

Negative K3 fan
18 september 2003, 17:28
what about een setje 009 of 010 heavy bottom, dwz de hoge snaren zijn gewoon 009 oid maar de lagere snaren zijn relatief een stuk dikker voor een strakkere palm mute en je breekt er nog minder snaren m ee ook. Ik speel nu met een setje 010 heavy bottom op mn les paul en dat bevalt me erg goed.

Adidas
18 september 2003, 17:32
Hey,

Heb ik ook aan zitten te denken (Slinky-achtig). Zo krijg je ook wat dikker rythm geluid, beters, maar benk wel weer 35 euro kwijt voor de afstelling van mn floyd rose.....kdenk datk eerst een ander merk probeer, gezien de problemen de ik in het topic van d'adario heb gelezen (thnx btw).

Bassie79
20 september 2003, 13:57
Ik gebruik nu Ernie Ball Slinky RPS en die gaan heel wat langer mee en blijven wat beter in stemming dan die D'addario XL's

AART
20 september 2003, 15:38
ik was laatst bij piet in arnhem en ik ging daar ernie ball (regular slinky .010 - .046) halen, er was ook iemand anders die d'addario xl wilde halen, maar die kochten ze niet meer in vanwege kwaliteitsproblemen dus ik denk dat de topicstarter wel gelijk heeft.

CHMC
20 september 2003, 15:51
Hey aart,

Waarom heb je dan niet meteen die Ibanez Distortion ff meegenomen, had je die meteen ff na kunnen laten kijken...of het je uit kunnen laten leggen:P

PluueeR
20 september 2003, 16:44
hahaha mooi is dat :)

ik breek altijd veel te veel snaren met Ernie Ball 0.10 en heb laatst een aantal sets D'Addario gekocht.

Mooi is dat :)

AART
20 september 2003, 20:34
Hey aart,

Waarom heb je dan niet meteen die Ibanez Distortion ff meegenomen, had je die meteen ff na kunnen laten kijken...of het je uit kunnen laten leggen:P



das te duur voor mij hoor :P het lag aan een losgeraakt draadje, ff opengeschroefd en vastgesoldeerd :)
maar ik weet nu wel hoe zo'n ding er uit ziet van binnen :wink:

(en dat pedaal kreeg ik nadat ik naar de winkel was geweest :lol: