PDA

View Full Version : Symphony X



niels_r
14 september 2003, 13:12
Gaat er hier nog iemand naar Symphony X in Eindhoven?? De kaartverkoop is afgelopen vrijdag gestart.

:)

Ibanez
14 september 2003, 18:35
Ik ga hopelijk naar amsterdam :)

Timmer
16 september 2003, 22:59
21 oktober Symphony X Melkweg

HELL YEA DAAR MOET IK BIJ ZIJN voorverkoop is nog niet gestart... Heb laatst Twilight in Olympus gekocht en ik ben weer helemaal into Symphony X Damn wat een album.


Maar ehh die kaartjes in Eindhoven kosten maar 15 euro???? Das niet al te duur, ghehe :satisfie: Ben benieuwd wat ik voor de Melkweg moet dokken...

niels_r
16 september 2003, 23:11
Heb je 'The Odyssey' dan wel? Zo niet, KOPEN!!

Timmer
17 september 2003, 16:57
Heb je 'The Odyssey' dan wel? Zo niet, KOPEN!!

Natuurlijk heb ik die! Het wordt onderhand moeilijk aan te wijzen wat "het beste" symphony X album nou eingelijk is. Met elke nieuwe cd die ik van ze koop wordt het moeilijker en moeilijker.

Heb V en The Divine Wings ook al, hmm moet toch maar eens The Damnation Game gaan halen denk ik :)

PetrucciFan
27 september 2003, 13:59
Ik ga de 20e ook naar Sym X in Eindhoven! :D Ik heb er zin in.

urezna
3 oktober 2003, 14:08
Melkweg here i come!!!!

de 21e!

Stator
7 oktober 2003, 13:18
Welke cd kan ik het beste als eerste kopen? Ik heb gehoord dat V het beste schijnt te zijn...

Jetso
7 oktober 2003, 14:23
Ga naar de Melkweg met aantal vrienden en wordt echt uber stoer!!!!!
Heb laatst "V' gekocht en die ruled heel erg. Net zo goed als "the odysee".
Zit wel een verschil tussen de 2 albums, maar ze zijn alle 2 echt vet goed!

Stator
7 oktober 2003, 14:36
Ik heb gehoord dat V meer symfonische rock is en Odyssey meer metal. Klopt dat?

Jetso
7 oktober 2003, 15:19
nah niet echt, het is beide prog metal :). Het is meer dat er bij V de hele cd over een bepaald thema gaat, net zoals bij DT's scenes from a memory.
the odysee heeft meer apparte nummers zonder verband ertussen met een lange afsluiter van +20 min

Timmer
7 oktober 2003, 16:18
V is een goed album om mee te beginnen, om de simpele reden dat alle andere SymphonyX albums nog beter zijn :)

Dus nadat je een beetje in de stemming gekomen bent met een goede SymphonyX cd zijn er alleen nog maar geweldige cd's over die je dan nog niet hebt ;)

Serieus: V is erg goed maar komt als je het mij vraagt niet in de buurt bij The Odyssey of The Divine Wings of Tragedy (die beiden wel een stuk harder zijn) of Twilight in Olympus (ook waanzinnig).

Ik weet niet hoe hun eerste 2 albums zijn trouwens, ze gaan wel hun debuut opnieuw uitbrengen omdat de productie + zanger slecht waren...

nou ja succes in ieder geval, toffe band!!

Stator
8 oktober 2003, 15:45
Ga denk ik binnenkort "The Odyssey" aanschaffen, maar ja welke? De limited versie of de gewone? M.a.w. is die bonustrack op de limited versie die extra euro'tjes waard?

urezna
21 oktober 2003, 09:12
was het wat, gister in Eindhoven?

vanavond Melkweg!!!!!

niels_r
21 oktober 2003, 17:51
Ja, het was gisteren zeker wat! Echt een geweldig optreden met als afsluiter 'The Odyssey'. :)

Na de tijd trouwens ook nog even met Russel Allen en een paar roadies in het cafe zitten ouwehoeren :D

Timmer
22 oktober 2003, 11:15
Nou het concert in de melkweg was in 1 woord geweldig. Toffe setlist trouwens. Effe kijken of ik hem nog kan reproduceren (voor de "fans" zeg maar):

- Inferno
- Wicked
- Evolution
- Communion and the Oracle
- Out of the Ashes
- King of Terrors
- Accolade 1 & 2
- Sea of Lies (?)
- Smoke and Mirrors
- Of Sins and Shadows
- The Odyssey

Nou volgens mij was het zoiets, al met al toch weer goed voor 1,5 uurtje vermaak... Het viel me wel op dat zelf de "softere" nummers nog vrij heftig overkwamen. En die Romeo, wat kan die spelen zeg de tering. Grappenmaker Russel Allen praatte alles mooi aan elkaar, de band speelde erg strak, het geluid was goed, al met al een geweldig concert. Wanneer komen ze weer?? :)

urezna
22 oktober 2003, 11:21
het was inderdaad absolute klasse!!!!!!!!!!!!!!!

jemig, ik heb echt vol bewondering staan kijken naar zanger Russel Allen en gitarist Micheal Romeo, tering wat zijn die goed!!!!! geweldig!!!!

dit is echt een van de betere manieren om als gitarist gefrustreerd tot de conclusie te komen dat je eigenlijk je gitaar maar beter in zn standaard kan laten staan.... maar dat doe ik lekker niet, want ik vind het veels te leuk om zelf te spelen ;-)

jammer dat de toegift maar één nummertje was, the Odyssee... ;-)
(voor leken...: nummer van bijna half uur :D )

niels_r
22 oktober 2003, 13:24
Nou het concert in de melkweg was in 1 woord geweldig. Toffe setlist trouwens. Effe kijken of ik hem nog kan reproduceren (voor de "fans" zeg maar):

- Inferno
- Wicked
- Evolution
- Communion and the Oracle
- Out of the Ashes
- King of Terrors
- Accolade 1 & 2
- Sea of Lies (?)
- Smoke and Mirrors
- Of Sins and Shadows
- The Odyssey

Nou volgens mij was het zoiets, al met al toch weer goed voor 1,5 uurtje vermaak... Het viel me wel op dat zelf de "softere" nummers nog vrij heftig overkwamen. En die Romeo, wat kan die spelen zeg de tering. Grappenmaker Russel Allen praatte alles mooi aan elkaar, de band speelde erg strak, het geluid was goed, al met al een geweldig concert. Wanneer komen ze weer?? :)

Dan hebben ze dezelfde set gespeeld als in Eindhoven.

Ik vond het trouwens erg knap dat ze een nummer als the Odyssey live overtuigend wisten te brengen zonder dat er een backingtrack gebruikt werd.

SymphonY-X
22 oktober 2003, 17:30
Ik was er ook bij dinsdag.. was echt geweldig goed :D
was er ook een paar maanden terug toen ze in 013 speelde als voorprogramma van Stratovarius, maar dit concert was gewoon nog beter!! damn die Michael Romeo, ik snap het niet... met z'n kleine, worsten vingertjes, onvoorstelbaar goed gewoon... :P Maar ook zeker Russel Allen, Soms heb je het gevoel van "lyrics only waste time between solo's" maar bij deze zanger totaal niet :D de toegift the oddesey... subliem gewoon!!

Ibanez
22 oktober 2003, 19:08
Klinkt erg gaaf, jammer dat ik niet kon komen :(

SymphonY-X
23 oktober 2003, 22:31
weet iemand misschien of er ergens foto's te vinden zijn van het concert in de melkweg??