PDA

View Full Version : Rickenbacker RB120



Lize
14 september 2003, 12:13
Gaat ze weer... Ik ga morgenavond een versterker uitproberen, een Ric RB 120
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=12123

Als ik 'm mooi vind, gaat-ie natuurlijk mee, maar ik vraag me af of de prijs (150) een beetje ok is? Ik weet nl helemaal niks van Ric versterkers (wist niet eens dat ze bestonden) en er is weinig over te vinden op internet.
Ik heb het idee dat het en goeie prijs is, maar dat komt vooral omdat Ric qua basgitaren zo goed bekend staat, denk ik, en dat zegt natuurlijk geen jota over de versterkers.
Iemand ervaring met deze bakken?

Wouter J
14 september 2003, 13:27
Gaat ze weer... Ik ga morgenavond een versterker uitproberen, een Ric RB 120
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=12123

Als ik 'm mooi vind, gaat-ie natuurlijk mee, maar ik vraag me af of de prijs (150) een beetje ok is? Ik weet nl helemaal niks van Ric versterkers (wist niet eens dat ze bestonden) en er is weinig over te vinden op internet.
Ik heb het idee dat het en goeie prijs is, maar dat komt vooral omdat Ric qua basgitaren zo goed bekend staat, denk ik, en dat zegt natuurlijk geen jota over de versterkers.
Iemand ervaring met deze bakken?

Rickenbacker versterkers zijn heel goed, Tom Peterson (cheap Trick) zweert erbij en de Jeff Beck band had in de hoogtij dagen een complete Rickenbacker backline.

De Teng
14 september 2003, 16:27
Zeker voor dat geld kan je je vast geen buil vallen. Ziet er best goed uit, nu nog hopen dat ie acceptabel klinkt. Succes. :)

Lize
16 september 2003, 00:15
It is miiiiiine!! :)

Hij staat nu in de gang, en daar blijft hij staan tot morgen, want jezus, dat ding weegt als dieplood zeg! Kan 'm net aan tillen.

Maar wel errug blij, in eerste instantie was ik er niet kapot van, maar na een tijdje klooien met de eq op het bakbeest zelf en die van m'n bas, bleek-ie toch echt wel het geluid te hebben wat ik zoek.
Enige nadelen: Zwaar (echt zwaar, ik ben geen mietje :)) en een beetje noisy, maar dat ligt ook aan mijn Yamaha, die actieve elecronica is niet echt stil. Ben erg benieuwd hoe-ie met m'n cheapo fretless klinkt.
En wel goed dat ik nu voor die paar centen ook een versterker heb waarmee ik eventueel kleine optredens kan doen, als het nodig is. Moet ik er alleen wel eerst wieltjes onder schroeven ;)