PDA

View Full Version : Richwood Strat copies



guvnor
14 september 2003, 11:34
Ik wil een goedkope strat copy aanschaffen om een lekker mee te experimenteren. Lekker rommelen met pickups en andere mods...
Wil wel graag van start met een acceptabele body/hals. Zie regelmatig ads van Richwood gitaren die erg leuk uitzien.

Heeft iemand ervaring met die gitaren en kan die persoon meer vertellen over de body/hals. Waarvan is bijvoorbeeld de body gemaakt (alder/basswood/plywood)? Pickups en dergelijke maken me niet uit... heb er nog diverse van liggen van redelijke kwaliteit.

Maroetoo
14 september 2003, 11:46
Ik wil een goedkope strat copy aanschaffen om een lekker mee te experimenteren. Lekker rommelen met pickups en andere mods...
Wil wel graag van start met een acceptabele body/hals. Zie regelmatig ads van Richwood gitaren die erg leuk uitzien.

Heeft iemand ervaring met die gitaren en kan die persoon meer vertellen over de body/hals. Waarvan is bijvoorbeeld de body gemaakt (alder/basswood/plywood)? Pickups en dergelijke maken me niet uit... heb er nog diverse van liggen van redelijke kwaliteit.

Ik kan je er weinig over vertellen wel dat ik hem es een keer geleend heb van een vriend, ik vind het een kl*te gitaar met een kl*te geluid
Zeer slechte stemmechanieken

ik raad hem je af, hij lijkt wel goedkoop en dat is ook aan z'n kwaliteit te merken

sickpunk
14 september 2003, 11:55
ik heb op een richwood bass gespeeld, en die hals was best lekker, goed afgewerkt, tenminste geen uitstekende frets ofzo(dus je poten haal je niet open!) geen idee of ie echt recht stond, daar had ik nie opgelet. en ik heb een richwood akoestische thuis liggen(western gitaar) en die speeld best lekker, ok de actie is wat kut, maar verder wel een ok ding, voor 99 € dus tjah, denk dat je gewoon ff wat rond moet kijken!

King_Nothing
14 september 2003, 13:31
maat van me heeft er een

k heb er eens op gespeelt, maar hij was zwaar ontstemt en stond op een veel te warme plaats in een loods onder een schuin dak bij ruim 35 graden :???: . ik vond hem niet echt lekker spelen

roppie
14 september 2003, 16:02
ai vooral dat schuine dak he.....moordend voor een gitaar :D

robpeters87
14 september 2003, 16:26
De kwaliteit bij richwoods verschilt per gitaar (niet per model !! )
Dus ga voor een 2ehands squier of weetikwat, ik zou niet voor een richwood gaan...

episua
15 september 2003, 01:34
Ik heb naast mijn epiphone wildkat en sg ook een richwood stratje als backup. Fantastisch voor zo'n prijsje. Mooi afgewerkt, goede hals (gelakt) en speelt 20 keer beter dan de meeste squier strats.

da_rippah
15 september 2003, 10:56
Toen ik mijn gitaar ging kopen (werd later een Squier) heb ik ook een Richwood in mijn handen gehad, moet zeggen dat hij erg lekker speelde. Ik denk dat zon gitaar goed dienst kan doen als object voor mods enzo, de hals voelde fijn aan, de toets was lekker glad en snel (maple had ik).

Ik weet niet meer waarom ik uiteindelijk voor de Squier ben gegaan, ik denk het uiterlijk ofzo (die Richwood zag er nogal vintage uit, iets wat ik toen niet mooi vond maar nu wel :roll: ) Misschien dat ik er nog eens een Richwoodje voor weinig bijkoop, lijkt me wel vet om zon echt vintage ding te hebben met dat creme witte kleurtje en die vergeelde elementen :lol: stoer man!

Ik zou zeggen struin marktplaats eens af!

guvnor
15 september 2003, 11:15
Heb net wat info gehad van een dealer. De body van de Richwood strat is volgens hem van Alder, de hals Hard Rock Maple. Klinkt als goeie basis... Ik ga er dan nog vanuit dat de hardware hooguit middelmatig is.

Ik denk dat ik het ga proberen... Wordt het niets dan zie je vanzelf wel een Richwood voor weinig op markplaats staan :-)

da_rippah
15 september 2003, 11:24
Hoeveel betaal je er dan voor als ik vragen mag? Of heb je nog niet een specifieke gitaar in je hoofd?

guvnor
15 september 2003, 11:39
Heb niet iets specifieks in gedachte, maar heb wel een grappige gezien:

Richwood heeft een kopie van de SRV Strat :-) 2-tone sunburst, gouden hardware en linkshandige tremolo (niet op foto maar volgens specs van dealer). Pickups zijn geen ALNICO II, maar ceramics en hotter dan standaard (om texas specials te imiteren). Body is massief (géén gelamineerde kast).

Die strat is duurder dan de rest (zo'n 250 Euri). De andere gitaren heb je al onder de 200...

maarre Da_Rippah... weet jij een Richwood dealer in de buurt van Arnhem?

da_rippah
15 september 2003, 11:41
Ik heb mijn gitaar in Gaanderen gekocht, hoe heette die zaak toch..... Brugman was het geloof ik. Daar heb je een kelder vol met gitaren, waaronder ook een rekje Richwoods geloof ik.

Heb je een plaatje van die Stevie kloon?

Kan je me misschien vertellen wat Alnico pickups precies zijn? Ik ben niet echt een kenner op het gebied van de elektronica in een gitaar....

guvnor
15 september 2003, 12:14
http://www.backandforth.listen.to/

Kijk bij Gitaren...
De SRV copy heet hier SKY, waarbij de letters zodanig getekend zijn dat het net SRV lijkt :-D

da_rippah
15 september 2003, 14:54
Kijk maar eens op de homepage en zoek op merk naar Richwood, een stukje naar onder scrollen en daar staat een SRV Richwood strat voor €225 :lol:

AART
15 september 2003, 15:55
op de site van brugamn staan ook veel fernandes gitaren, volgens mij ook strats voor rond de 200- 250 euro

misschien moet je zelf es kijken: http:\\www.brugmanmuziek.nl\

Dirk_Hendrik
15 september 2003, 16:08
De body van de Richwood strat is volgens hem van Alder,

Alder wat?
Alder multiplex waarschijnlijk...

Maroetoo
15 september 2003, 19:28
Ik erger me trouwens nog het meeste aan het schelle geluid wat er uit komt, heb dan ook het liever het zware geluid van een les paul

da_rippah
15 september 2003, 22:43
Tsja je bent Strat-fanaat of je bent het niet hè :lol: