PDA

View Full Version : Fender made in Mexico



hansies
14 september 2003, 10:46
Wie heeft er ervaring mee, met de afwerkingskwaliteit van de in Mexico gemaakte Fenders.
Ik hoor zo links en rechts dat die niet altijd goed is, graag reactie van tevreden en ontevreden Fender fanaten.
thnx
:-?

Negative K3 fan
14 september 2003, 11:59
over het aglemeen zijn de meningen hier op het forum over mexicaanse fenders vrij positief, zo ook de mijne :)

zijn gewoon leuke gitaren die je tweedehands heel goedkoop kunt vinden.

SiNiSTRaL
14 september 2003, 12:04
naar wat ik gehoord heb ik de lak alleen wat minder, maar zolang je niet (zoals sash) met je gitaar door het oefenkot gaat lopen gooien zal dat weinig uitmaken....misschien zijnde pu's/electronica wat minder, maar das zo vervangen, maar het blijft fender (yuckie dus)

blimb
14 september 2003, 12:21
k heb zelf een fender strat uit mexico ... en daar ben ik best tevreden mee .. t heeft allemaal een wat iel geluidje vergeleken met mijn flying v ... maar dat is single coil tegenover humbucikers .. dus dat verbaasd me niet .. verder is de lak volgens mij ook best wel OK .. die van mij is rood met een soort van metalic gloedje dr in .. en die ligt er goed op .. k ben niet super voorzichtig met mijn gitaar .. maar de lak is nog 100 % ... verder speelt ie ook vrij relaxed .. prettige hals .. (maple)

@iro
14 september 2003, 13:57
ik heb 2 mex strats en die zijn beide redelijk afgewerkt, enkel m'n sunburst is iets minder aan de 20ste fret, daar is een klein putje onder de fret, maar voor de rest alles prima, ook de speelbaarheid. M'n tele die ik een paar maand geleden heb verkocht was echt zeer goed afgewerkt, natuurlijk is usa beter maar dat voel je wel aan je bankrekening.

RadiuS
14 september 2003, 14:58
ben erg tevreden over mn mex strat, alleen na een tijd merk je wel dat de elementen toch het zwakke punt zijn van de gitaar (vind ik)

SiNiSTRaL
14 september 2003, 15:21
sja, de elementen, het logootje erop, het cliché uiterlijk, de lak, de electronica.....maar verder zijn het topgitaren ;)

sash
14 september 2003, 15:24
naar wat ik gehoord heb ik de lak alleen wat minder, maar zolang je niet (zoals sash) met je gitaar door het oefenkot gaat lopen gooien zal dat weinig uitmaken....misschien zijnde pu's/electronica wat minder, maar das zo vervangen, maar het blijft fender (yuckie dus)

De lak is JUIST superdik op de mex strats.
Pickups zijn erg ok voor de prijs en je zal er ook een flinke tijd mee kunnen doen. Het enige wat ik op m'n mex strat vervangen heb zijn de pickups. De rest van de elektronica en hardware is goed genoeg om mee te giggen.

sash
14 september 2003, 15:26
sja, de elementen, het logootje erop, het cliché uiterlijk, de lak, de electronica.....maar verder zijn het topgitaren ;)

Zeik niet. Het zijn goeie gitaren, omdat bewezen is dat cliche's goed zijn. Die crappy epi goth van jou moet zich nog bewijzen...

SiNiSTRaL
14 september 2003, 15:34
sja, de elementen, het logootje erop, het cliché uiterlijk, de lak, de electronica.....maar verder zijn het topgitaren ;)

Die crappy epi goth van jou moet zich nog bewijzen...

voor mij heeft ie zich allang bewezen hoor, en volgens mij zei jij ook ooit zoiets dat ie goed speelde etc

Dude
14 september 2003, 16:41
ben erg tevreden over mn mex strat, alleen na een tijd merk je wel dat de elementen toch het zwakke punt zijn van de gitaar (vind ik)


ik heb toevallig vorige maand de brug pickup van mn 79 strat in mn mexje gezet en moet zeggen dat het een hele vooruitgang is maar nog laaaaaang niet zo vet en massief klinkt dan in de 79er...

wat ik wel vind is dat de lak super is. ik heb de midnight blue uitvoering uit 97 en deze is al zo vaak gevallen gestoten ed en heeft nog geen 1 kras of buts.. bizar gewoon... alleen de maple neck is kwetsbaar, blijft veel zweet aanslag in het hout zitten en de fretjes slijten als boter.. das jammer

punkydude
14 september 2003, 17:32
Mijn mex strat is suuuuper!! Verschillen met een USA fender zijn onder andere, andere houtsoort waardoor de mex wat meer weegt. De pu van de mexican zijn ietsje minder, maar als je wat rondkijkt vind je nog goedkoop usa PU in occasie! Als je de snaren lekker laag legt speelt hij zelfs éven goed als een us fender!!

sash
14 september 2003, 17:52
...

wat ik wel vind is dat de lak super is. ik heb de midnight blue uitvoering uit 97 en deze is al zo vaak gevallen gestoten ed en heeft nog geen 1 kras of buts.

Daarom hou ik van Nitro lakken en niet van die dikke poly dingen zoals op m'n Mex strat :)

Dude
14 september 2003, 17:58
Daarom hou ik van Nitro lakken en niet van die dikke poly dingen zoals op m'n Mex strat :)

jij gooit je stratje gewoon overal tegenaan omdat je hem snel vintage wil laten lijken, das ook nep

john.3001
15 september 2003, 15:27
pas een fender standard strat gekocht (sunburst, maple neck)...

de lak is perfect (ik stootte met mijn gitaar vol tegen een tafelrand en dacht toen: 'ai, daar zal wel een flinke buts uit zijn', maar tot mijn verbazing - en opluchting - was er niks te zien).

de brug kan beter, maar is zeker van zeer goede kwaliteit.

de hals speelt zeer lekker, het hout ziet alleen niet zo mooi uit als op een amerikaanse strat.

de tuners zijn ook in orde, lekker soepel en stemvast.

Zwakke punt is inderdaad waarschijnlijk de electronica. Maar dat komt misschien ook omdat ik een 'standard' strat heb, daar zitten ook echt de meest 'standaard' elementen in. Als je een texas special mexicaanse strat kan krijgen klinktie al een stuk beter... Maargoed, elementen zijn er om vervangen te worden.

Het logo op de headstock is niet oldskool maar post-CBS (corrigeer me hier mensen, want volgens mij zeg ik iets verkeerds) en dus niet zo vintage...

Al met al dus een goede gitaar voor een goede prijs...

Speeddemon
15 september 2003, 16:13
Het logo op de headstock is niet oldskool maar post-CBS (corrigeer me hier mensen, want volgens mij zeg ik iets verkeerds) en dus niet zo vintage...

CBS heeft Fender overgenomen per 1 jan. 1965 (als ik me niet vergis), maar introduceerde de large (of 'oversized') headstocks op de Strats pas eind 1967, tot 1979.
Het begin van de 3-punts nekbevestiging zal net een paar jaat later liggen. Ik heb zelf een '68 RI Strat, en die heeft WEL een large headstock ( 8-) ), maar gelukkig GEEN 3-punts nekbevestiging.

Neals
15 september 2003, 16:48
Die MIM's zijn leuk, maar heb geruchten gehoord dat de highway serie tzt de MIM's gaat vervangen....

Zelf zou ik voor een paar honderd euro meer eerder een highway nemen omdat je dan amerikaans waar hebt, en een dunnere laklaag = RELIC!!!!!

john.3001
15 september 2003, 17:09
Het logo op de headstock is niet oldskool maar post-CBS (corrigeer me hier mensen, want volgens mij zeg ik iets verkeerds) en dus niet zo vintage...

CBS heeft Fender overgenomen per 1 jan. 1965 (als ik me niet vergis), maar introduceerde de large (of 'oversized') headstocks op de Strats pas eind 1967, tot 1979.
Het begin van de 3-punts nekbevestiging zal net een paar jaat later liggen. Ik heb zelf een '68 RI Strat, en die heeft WEL een large headstock ( 8-) ), maar gelukkig GEEN 3-punts nekbevestiging.

ik heb het niet over de grootte van de headstock, maar het logo...
Dat was pre-CBS spaghetti, en is tijdens de CBS-periode verandert in een ietwat moderner lettertype... Daarna is het weer terugverandert in spaghetti (nu: volgens mij op de amerikaanse strats), terwijl de mexicaanse strats tegenwoordig het CBS-logo hebben...

john.3001
15 september 2003, 17:14
Kijk hier ff, daar staan de verschillende logo's, die tweede staat dus op de mexicaanse strats...

Wat ik eerder allemaal uitkraamde klopte niet helemaal, dus check het hier ff:

http://www.6strings.com/fender/headstock_logo.html