PDA

View Full Version : Domestic_Animals nu met ENGL + TUBEWORKS + SM-57-LCE



Bosch
13 september 2003, 19:32
Howdie!

I will not be held responsible for bashing your sound system! :D

I want to have my lion and my eagle about me, that I may always have hints and premonitions concerning the amount of my strength or weakness. Must I look down on them today, and be afraid of them? And will the hour come once more when they will look up to me, and tremble?
F. Nietzsche.

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/PLAATJESMAP/New_Domestic_Animals.mp3

Recorded using Charvel USA San Dimas, (Koa body 8-) , quilted maple top, bird´s eye maple neck, pallisander fretboard, Dimarzio Tonezone etc.). Rocktron Chameleon.

Drums: Bernard Purdie 8)

Bass: Ant Farm Digestives :roll:

Howdie,

~Bosch~

De Teng
13 september 2003, 20:16
He Bosch

Dit klinkt goed man! Ik weet dat je tachtig keer sneller kunt, maar dit klinkt echt vet. Gelijk weer op play gezet toen ie afgelopen was en nog een keer doorhalen. Die bas doet het hem ook onder je sound, maar de beheersing is duidelijk te horen en deze keer klinkt het echt vele malen beter als anders. Je weet dat ik wat kritiek had op het klinische gedoe van je nummers, maar dat is hier niet zo, top! Door je manier van spelen klink je zelfs enigszins als Brian May... en das geen kattenpis. ;)

Je geluid is wat meer ingehouden en ook wat minder gain hoor ik? Echt vet... way to go Bro ;)

Het lijkt echt als een klaagzang met je gitaar, alsof het een personage is. Vooral die jankende tonen erdoorheen... aargh.

Negative K3 fan
13 september 2003, 20:23
veel jankende noten ja, fluitende toon, klinkt goed.

ik vind alleen de pick attack bij de snellere stukken alleen best wel lelijk (zoals op 1:22).

het effect rond 56 seconden is erg gaaf, hoe doe je dat?

Barret Wallace
13 september 2003, 20:33
Hey gave shit man

MAAR WAAROM ZO WEINIG SNELLE LICKS :evil: :evil: :evil:



:wink:

1.37 dAMNIT GEWELDIG ~~!!!! hij komt ook precies op het goeie moment



btw ik denk dat ik green shade of frogs al snel af zal hebben ik heb die replitone niet gekocjht maar ik heb een andere solution voor een brute cacotelefoonie tone :D ik ga nu ff oedneen nzodat we tomorrow of overtoroow die brute track hier kunnen posten

KEEP SHREDDING


sahkeell

Swan
13 september 2003, 20:46
mooi!

Bassie79
13 september 2003, 20:57
Heel goed, heeft een beetje blues-sound
Gary Moore meets Brian May and Van Halen

Zo hoor je dat shred-loze nummers ook mooi kunnen zijn :)

Bosch
14 september 2003, 10:53
Hey Tengman,

Thx!

Inderdaad expliciet gain teruggedraaid, maar voldoende overgehouden voor de ph/ah, maar die dimarzio's scheuren sowiezo wel :D . Ik wordt haast bang dat die San Dimas gitaar meer karakter heeft in het geluid dan mijn all time favorite Charvel 750 SL :-? .

Eerst vond ik de melodie te simpel, maar toen ik 'm een paar keer had geluisterd, vond ik 'm toch onderhoudend. Mijn nieuwe werkwijze is dus om eerst de hele track vol te spelen en dan ALLES opnieuw en daarbij ELK likje vet te krijgen. Lukt niet altijd, maar goed het werpt wel vruchten af.


Hey Negative K3 fan,

Thx!

1:22 is idd dieptepunt. Had ik eigenlijk moeten retaken. Ik heb nog de CWPA bundle dus misschien kan ik met het nodige knip en plakwerk ...

0"56 is easy: plectrum met de volle zijkant tegen de snaren (G en B) ketsen: vanaf de brug tot ver over de elementen. Satriani was de eerste die ik dat ooit hoorde doen. Als het niet duidelijk is, moet je het maar ff zeggen.

Het Barret Wallace,

Thx~!

Mijn trukendoos is leeg, dus ik ga binnekort een nieuwe kopen en dan stop ik de tracks weer vol met shred :wink: .

1:37 is echt zo'n Becker/Friedman-duo riffie, heerlijk! Is het enige stereo gitaarstukje trouwens.

Ben benieuwd naar je nieuwe tone, you bandit!

Hey Swan,

Thx!

Hey Bassie79,

Thx!

Die San Dimas is perfect om die krakend bleusy tonen te recorden.

(Zit wel een beetje shred in hoor :lol: maar ik snap je punt). Maar feit blijft wel dat ik muziek blijf maken voor mijzelf. Ik snap dat ik voor veel leute shred weg kan laten, maar dat doe ik dus niet :D .

Howdie,

Wouter

FNaRK
14 september 2003, 11:48
Bosch...
eenvoud siert de mensch....ik vermoed dat vriend Nietzsche daar vast wel een moeilijke uitspraak over heeft
Hier kan ik dus vaak naar luisteren zonder dat ik tegen het plafond zit van de opgekropte adrealine :wink: Leuk om te horen dat je ook nog een gevoelig kant hebt.
Leuke "dingentjes / trucjes tussendoor, lekkere tone, alleen jammer dat je vaak terugkeert naar de basislick...maakt het voor mij weer net iets te saai.
Maar verder..helemaal toppie :D mario

Negative K3 fan
14 september 2003, 12:05
0"56 is easy: plectrum met de volle zijkant tegen de snaren (G en B) ketsen: vanaf de brug tot ver over de elementen. Satriani was de eerste die ik dat ooit hoorde doen. Als het niet duidelijk is, moet je het maar ff zeggen.

Het is niet duidelijk.

Maiden Michiel
14 september 2003, 17:35
Klinkt goed Bosch! Ik vind die 1:22 lang zo slecht nog niet, klinkt vet!

De opbouw doet me een beetje Vai achtig aan.
Cool!

alhambra
14 september 2003, 22:00
Het begint er op te lijken :-D

Idd eindelijk wat meer gevoel erin maar wat mij betreft nog veels te weinig.

Maar DAMN man wat gaaf.

En vooral in het begin idd wat brain may trekjes (lekker!!!!!!!!).

Predator
15 september 2003, 14:08
Kolerig, ik krijg em nu even niet afgespeeld. Maar ik zet het nummer straks op Future G voor je zoals je zei in je mail Bosch. Het klinkt vast geweldig maar nu kan ik em niet horen, anders bragged Shakeel morgen wel over het nummer voor me bij gitaarles. Speaking of the devil.. DAMMIT WAT SPREEK IK JOU INEENS WEINIG ZEG!

Bosch
15 september 2003, 18:50
Hey Kanaries :razz:

Erg bedankt!



0"56 is easy: plectrum met de volle zijkant tegen de snaren (G en B) ketsen: vanaf de brug tot ver over de elementen. Satriani was de eerste die ik dat ooit hoorde doen. Als het niet duidelijk is, moet je het maar ff zeggen.Het is niet duidelijk.

Glij met je plectrum over de snaren. Je hoort dan dat piepende kleine vogelgeluid. Als je tijdens het glijden sprongetjes maakt, krijg je dat specifieke effect.

Negative K3 fan
15 september 2003, 18:56
het begint te dagen.

Maiden Michiel
15 september 2003, 18:59
Maak anders een fillumpie Bosch!

Bosch
1 oktober 2003, 19:05
Hey Leute,

Men heeft altijd zoveel kritiek op mijn gitaargeluid (Rocktron Chameleon direct in de geluidskaart van de pc). Ik heb daarom dit nummer, dat ik tijdens de Sena Awards wil spelen, opnieuw opgenomen, maar nu met behulp van de Shure SM-57-LCE en mijn Tubeworks Mosvalve en Engl 4 x 12" V30.

Afijn, ik vroeg me af of deze sound WEL in de smaak valt.

Save As:

http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/New_Domestic_Animals_ENGL.mp3

Alvast bedankt voor feedback.

~Wouter~

http://www.kaitaia.com/funny/pictures/Animals/uglycat.jpg

MarshallSG
2 oktober 2003, 21:54
Yep Geluid is prima zo!

Bosch
3 oktober 2003, 19:42
Thanx!

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/Pics/dik.jpg

treblemaster
3 oktober 2003, 20:46
Wow, ik vind dit erg gaaf klinken! Die andere file "chromatic wisdom" vind ik niet veel (wel knap gedaan hoor, daar niet van..) omdat ik niet van dat soort solo's hoor. Maar hier zit echt gevoel in! 8-)

Bosch
7 oktober 2003, 10:05
Thanx mate! 8-)

ilovemyguitar
8 oktober 2003, 08:23
klinkt vet man :)
ik heb zin om gitaar te spelen :-D

Barret Wallace
7 januari 2004, 13:13
Ha EINDELIJK die andere versie gevonden. Ik vind de opname met de rocktron mooier 8-) misschien omdat in die opname je axe wat harder staat.

Ibanez
8 januari 2004, 16:15
Klinkt errug vet! Respect :)

Beezzzt
9 januari 2004, 15:23
In één woord : schitterend !!