PDA

View Full Version : Seventies Telecasters



Wouter J
13 september 2003, 01:46
Het is eigenlijk wel raar dat de Stratocaster met de Essen houten body en de brede kop zo populair is maar zijn tijd genoot de tele eigenlijk minder in het daglicht staat.

Neem nou deze in bijna nieuwstaat 1975'er Tele in Mokka. Ik vind hem prachtig al doet hij me wel meteen aan Ali Campbell (UB 40) denken die speelde ook jaren lang op Telecasters, in zwart en in Mokka.
http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-11411_body-front.jpg

Ja dat was wel leuk, als ik in de vroege jaren tachtig als jochie met mijn vader naar pop programma's keek dan identificeerde ik UB 40 altijd als "Die band met die twee linkshandige gitaristen" Ali en Robin Campbell. En nu zat ik naar Top of the pops flashbacks te kijken en toen kwam een 1982'er opname van UB 40 die "One in ten" uitvoerde en ik had meteen zoiets van "Ja, zo herken ik ze, als die reggae band met twee linkshandige gitaristen." Ali op zijn Mokka telecaster en Robin op een sunburst Les Paul.

yhcmarc
13 september 2003, 12:25
telecasters zijn per definitie mooier en gaver dan stratocasters :) ... alleen vind ik bij deze die stalen kap over de brug weer wat minder

Marc

Mitch
13 september 2003, 12:32
Nooit begrepen waarom dat de 'asbak' werd genoemd. Vind ik nog erg flatteus, 't is eigenlijk meer een kofferbak.

Maar voor de rest een mooid ding, zeker zonder die headstock op de foto
:D

wietse
13 september 2003, 12:43
als je die kap er afhaalt dan kan je hem prima als asbak gebruiken zal ook wel gebeurd zijn ,tele uit de koffer kap er af op de versterker en peuk er in.
speelt ook prima zonder die dingen.

Mitch
13 september 2003, 14:22
Ik weet 't, ik weet 't, ik heb geen smily achter die zin over die asbak gezet, maar dat was een GRAPJE :D :-D :) :( :-( :o :-? :???: 8) 8-) :cool: :lol: :x :P :razz: :oops: :cry: :evil: :roll: :wink:

Speeddemon
13 september 2003, 17:18
telecasters zijn per definitie mooier en gaver dan stratocasters :) ... alleen vind ik bij deze die stalen kap over de brug weer wat minder

Marc
Dan heb je mijn '68 RI Strat nog niet gezien... :razz:

Ik moet zeggen, vroeger vond ik Telecasters de lelijkste gitaren die er waren, maar de laatste tijd heb ik dat genuanceerd. Ze zijn nog steeds bruut lelijk, maar wel rock n' roll...

Dude
13 september 2003, 17:26
smaken verschillen, ik vind blanken body's zoiezo lelijk op welke gitaar dan ook. Krijg er altijd zon ikea feeling bij :-?

telecasters zijn wel mooi, mooier dan strats vind ik niet, maar zeker net zo...

Wouter J
13 september 2003, 21:53
smaken verschillen, ik vind blanken body's zoiezo lelijk op welke gitaar dan ook. Krijg er altijd zon ikea feeling bij :-?

telecasters zijn wel mooi, mooier dan strats vind ik niet, maar zeker net zo...

Deze Tele is niet blank. Hij is bruin: mokka zoals deze finish van Fender heet.

thijsov
13 september 2003, 22:02
teles xijn wel mooi, stats ook, maar ik vind de les paul toch eht mooist.

telecastermaster
15 september 2003, 10:46
Ik krijg opeens trek in een gebakje.....

Sellars
15 september 2003, 12:04
Ik krijg opeens trek in een gebakje.....

Met een grote kop koffie verkeerd, voor de kleur :D

Neals
15 september 2003, 17:04
Tele's zijn de mooiste fender... De strat vind ik gewoon een gedrocht.

Anavrin
15 september 2003, 17:10
idd, sorry voor alle stratfanaten, maar dat ding is zo gewoontjes...
Waarschijnlijk omdat het de trend heeft gezet voor veel andere modellen, maar ik zie liever iets wat wat minder alledaags is (nee, geen metalgitaren zoals BCRich), zoals een Fender Jaguar of een Gibson SG (zie je net iets minder dan die Les Paul)...

Carpe Diem
15 september 2003, 17:25
mooie gitaar, alleen die asbak is niet mooi. hij doet me aan springsteen denken. alhoewel die meestal op een butterscotch speelt. vind ik eigelijk mooier dan mocca. en moccagebak is vies.