PDA

View Full Version : Avenged sevenfold



Anders Destium
12 september 2003, 23:04
Een vriend van me is redelijk idolaat van deze nog onbekende Amerikaanse band. Het is zeg maar een mix tussen melodische death, thrash, nu-metal en traditionele hard-rock (je moet het toch als iets omschrijven :) ). Ontzettend veel tempo-wisselingen, goed geluid maar voor de rest vond ik het vooral (extreem) goed bij elkaar gejat.

Zijn er andere mensen die deze band (al) kennen?

FNaRK
12 september 2003, 23:10
nog niet, maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt :D

FNaRK
13 september 2003, 09:50
geluisterd en beoordeeld: helemaal niet slecht, best wel aardg zelfs !

ozzy
13 september 2003, 12:45
kheb ook ff geluisterd.
kvind het muzikaal zozo en de zang vreselijk .
ken t ook niet helpen :wink:

FNaRK
15 september 2003, 16:58
heb nu wat vaker en beter geluistert.....ik vind het steeds beter worden :D

Kasper
11 oktober 2003, 15:11
Ik wilde ook dezelfde vraag even stellen, maar keek eerst of er reeds een topic over is geweest. En zo te zien wel :)

Deze band heeft onlangs nog maar een nieuwe CD uitgebracht, ze zijn er iets softer op geworden, maar blijven toch zaaaalig.
Om even een aanrader te geven: Avenged Sevenfold - I Won't See You Tonight Part 1.
Om er makkelijk aan te geraken: http://www.slsknet.org/
Is een proggie zonder popups of spyware, gewoon installeren, eigen username en paswoord ingeven, en klaar is een typische nederlandse naam. (kees dus).

Dit is een zeer technische band waar ik al een goed jaar enorme fan van ben. Ze overstijgen zelfs mijn metallica-aanbidding :razz:

Indien je ze nog niet kent, ZEKER downloaden, niet wachten!

A3
11 oktober 2003, 17:39
kvindt het niet zo goed, klinkt wel origineel voor hardcore maar dat verwacht ik niet van hardcore. Hardcore moet gewoon beuken.

Kasper
12 oktober 2003, 15:44
Daarom dat je hun meer kunt omschrijven als emocore...

Ze hebben ook heel wat hardere stukken, maar hardcore waar ze in blaffen vind ik dan weer slecht. Smaken verschillen, ik vind gewoon dat hun bekendheid wat moet uitbreiden want ze zijn het zeker waard.

doncker
7 januari 2004, 22:49
Kga akkoord met a3 , maar dit is best geen slechte groep. Heb al wel betere groepen gehoord.

pinchaholic
7 oktober 2005, 12:41
A7X.. ben nu in het bezit van "City of Evil"....my god... Wat een wreed album.. Die ventjes zien er uit als goth kids, but something went right along the way, zullen we maar zeggen.

Zacky & Synyster zijn mijn nieuwe helden. Deze boys mixen SOAD, Metallica, Pantera, Maiden, prog, Flamengo, epische filmmuziek, en ouderwetsch solovakmanschap, met als resultaat een album waarop je muzikale vondsten blijft ontdekken! Hij komt mijn harde schijf niet meer uit :o

Wie weet er wat meer over deze gitaristen? Geschoold?


:sssh: p.s. Check die flamenco outro op Sidewinder> Dat speelt Synyster Gates samen met zijn pa, die gitarist bij Zappa is geweest... Ai Caramba!

maarten69
7 oktober 2005, 16:33
harde band ik heb ze tijdje geleden live gezien, strake set.. de gitaristen zijn bruut goed, en die zanger... maaij wat een strot...

edit: maar dr zit geen vleugje SOA of a down bij... gelukkig

wanna1
8 oktober 2005, 00:07
Jah idd leuke muziek, staat alweer een tijdje op de harde schijf.

Jax
11 oktober 2005, 07:16
Goeie riffs, jammer van die gast die erdoor heen blèèrt.

pinchaholic
25 oktober 2005, 17:29
@ maarten69

Geen vleugje SOAD? Check het nummer Burn it Down van de cd City of evil> vanaf 0:22 sec tot 0:50 sec... overduidelijk 8-)

Maarre.. Weet iemand nou iets meer over die gitaristen?

crrrN
26 oktober 2005, 11:00
A7X is een super vette band. Gitaristen kicken ass, drummer kickt ass en zanger kickt ass.

Anders Destium
8 november 2005, 23:22
Geinig dat zo'n topic toch weer terug komt na een tijd!