PDA

View Full Version : Wanbetaler?



nicoverduin
12 september 2003, 20:36
Hoewel niet het juiste forum, edoch wel betrekking op de onderdelen die in de versterkers zitten. Heb ik in Juli 75 CC weerstand verkocht aan ene P. den Hollander uit Leiden. In goed vertrouwen de onderdelen opgestuurd en de kosten door gegeven. Wat denk je .... kan ik nog steeds op m'n centen wachten.
inmiddels zijn we zo'n 2 maanden verder. Ik heb al 2 x een excuus gehad dat hij problemen had met overboeken naar de giro. Daarna zou het geld in een envelop opsturen ..... dus ook niet. En nu neemt hij niet op als ik met mijn huist telefoon opneem (nummer herkenning). Bellen met mijn mobiel leverde prompt op dat de telefoon wordt opgenomen.
Maw. wees gewaarschuwd. Mocht deze persoon (het adres heb ik inclusief telefoonnummer) nogmaals ingaan op advertenties van een van onze leden kun je bij mij afstemmen of het dezelfde persoon betreft. Dan kunje hem beter eerst het geld laten overmaken. Niet te vertrouwen dus.
Nico

Dude
12 september 2003, 20:53
vervelende situatie, mocht je ooit in leiden komen weet je wat je te doen staat (honkbalknuppel of molotov cocktail :wink: )

SteavisSmokin
12 september 2003, 21:03
Hoi Nico, jammer dat er van dat soort mensen bestaan, walgelijk gewoon. Doe je iets in goed vertrouwen krijg je zoiets terug. Maar waarom heb je die weerstanden niet onder rembours opgestuurd? Dan had je geen problemen gehad...

nicoverduin
12 september 2003, 21:04
Helaas zulke praktijken zijn niet toegestaan.
Nico

Al
12 september 2003, 21:06
Hoewel niet het juiste forum, edoch wel betrekking op de onderdelen die in de versterkers zitten. Heb ik in Juli 75 CC weerstand verkocht aan ene P. den Hollander uit Leiden. .....

Paul den Hollander als ik het wel heb. Een veel adverterende handelaar in buizen.

Al

nicoverduin
12 september 2003, 21:06
Hoi Nico, jammer dat er van dat soort mensen bestaan, walgelijk gewoon. Doe je iets in goed vertrouwen krijg je zoiets terug. Maar waarom heb je die weerstanden niet onder rembours opgestuurd? Dan had je geen problemen gehad...


Normaliter heb ik nooit problemen. Zo zie je maar.. Nou moet ik inderdaad ofwel wachten op mijn centen ofwel onder rembours. Echter de kosten worden wel gelijk een stuk hoger.
Nico

nicoverduin
12 september 2003, 21:07
Paul den Hollander als ik het wel heb. Een veel adverterende handelaar in buizen.
Inderdaad dat is 'm dus. Toen ik vanavond belde kreeg ik zijn vrouw aan de telefoon die mij uitmaakte voor "mongool" en ophing. Schiet lekker op.
Nico

Mr.Jay
12 september 2003, 23:26
Paul den Hollander als ik het wel heb. Een veel adverterende handelaar in buizen.
Inderdaad dat is 'm dus. Toen ik vanavond belde kreeg ik zijn vrouw aan de telefoon die mij uitmaakte voor "mongool" en ophing. Schiet lekker op.

Nico

Hoi Nico,
ik heb met die Paul enkele malen zaken gedaan qat betreft buizen kopen > géén problemen. Een keer bij em aan huis, andere keer, op laten sturen. Niks aan de hand.


Jay

nicoverduin
12 september 2003, 23:36
Kenelijk is hij betrouwbaar in het leveren maar niet met betalen.
Nico

Dirtypool
13 september 2003, 02:48
Wellicht zit hij in de problemen en hoe vervelend ook voor mensen die dan geld of goederen te goed hebben, de zuurste appel eet hij waarschijnlijk.
Verklaart misschien ook overspannen reactie van zn vrouw.
Affijn , hoop voor beide partijen dat things work out right.
( hm, dominee, betaalt dat goed? :cool: :-D

Grtz Richartd

Dude
13 september 2003, 12:04
[die mij uitmaakte voor "mongool" Nico



moet je trots op zijn, zijn hele lieve mensen.... :razz:

wietse
13 september 2003, 18:34
heb je alle emails nog staan die je aan hem gestuurd hebt en die je van hem ontvangen hebt?
als je die hebt en het is nog een redelijk bedrag wat je van hem krijgt, dan kan je overwegen een deurwaarder in te schakelen.
alle mails tussen jullie op een schijfje zetten en uitprinten dan zodat de deurwaarder wat kan doen.
kan lang duren maar hij verliest op den duur wel ,en dan kost het hem al wat meer dan die onderdeeltjes oorspronkelijk kosten.
leert ie het wel af dit te doen .
vermoed dat ie het vooral doet bij mensen die ver weg wonen ,(als ie zoiets vaker flikt) kans is kleiner namelijk dat die opeens op de stoep staat met een knoploeg dan iemand die maar een paar kilometer weg woont.

nicoverduin
13 september 2003, 18:45
Het bedrag is veel te laag voor een deurwaarder. Echter er is eindelijk een reactie gisterenavond laat gekomen. Hij beloofd te betalen. Echter eerst zien en dan geloven. Lesje geleerd... ik wel... Voortaan maar gewoon wachten tot het geld binnen is en dan pas opsturen. Tenzij de koper ook de rembourskosten betaald.
NIco

wietse
13 september 2003, 19:14
daarom stuur ik niks op ze komen het maar halen weet je zeker dat je je geld krijgt.

Javaca
13 september 2003, 22:05
'k fin remb. anders wel handig voor kleine dingetjes als Boss-ffctped. en kleine onddln. Zekerheid voor beide kanten. Remb. kosten zijn vanzelfsprekend voor koper ook als je die zelf bent.
:wink:

Al
14 september 2003, 02:14
'k fin remb. anders wel handig voor kleine dingetjes als Boss-ffctped. en kleine onddln. Zekerheid voor beide kanten. Remb. kosten zijn vanzelfsprekend voor koper ook als je die zelf bent.
:wink:

Ok. bn jij welns zlf kpr dan?

Al

Mr.Jay
14 september 2003, 15:20
Voortaan maar gewoon wachten tot het geld binnen is en dan pas opsturen. Tenzij de koper ook de rembourskosten betaald.
NIco[/quote]

Doe ik al tijden op deze 2 manieren, nooit problemen gehad, effe inschatten hoe iemand is, bij twijfel > rembours. Voor kleinere bedragen echter meteen flink duurde rnatuurlijk.

trouwens flink aantal werkeloze steno-typistes hiero.

Jay

Javaca
14 september 2003, 18:43
'k fin remb. anders wel handig voor kleine dingetjes als Boss-ffctped. en kleine onddln. Zekerheid voor beide kanten. Remb. kosten zijn vanzelfsprekend voor koper ook als je die zelf bent.
:wink:

Ok. bn jij welns zlf kpr dan?

Al

Af en toe wel (MKTPL)en k'fin ut helem. nt erg remb.k. T bet.

wietse
14 september 2003, 19:02
'k fin remb. anders wel handig voor kleine dingetjes als Boss-ffctped. en kleine onddln. Zekerheid voor beide kanten. Remb. kosten zijn vanzelfsprekend voor koper ook als je die zelf bent.
:wink:

Ok. bn jij welns zlf kpr dan?

Al

Af en toe wel (MKTPL)en k'fin ut helem. nt erg remb.k. T bet.

kunnen we ook effe normaal typen ?
al die afkortingen gadverdamme jullie zijn niet aan het smsen ,ik moet wel 3 keer lezen voordat ik weet wat er gezegd wordt.
en zal wel niet de enigste zijn.

SteavisSmokin
14 september 2003, 19:21
ik vin'd't ook zwwwaaaaaaaaaaar irritant!!! :-?

Javaca
14 september 2003, 19:22
'k fin remb. anders wel handig voor kleine dingetjes als Boss-ffctped. en kleine onddln. Zekerheid voor beide kanten. Remb. kosten zijn vanzelfsprekend voor koper ook als je die zelf bent.
:wink:

Ok. bn jij welns zlf kpr dan?

Al

Af en toe wel (MKTPL)en k'fin ut helem. nt erg remb.k. T bet.

kunnen we ook effe normaal typen ?
al die afkortingen gadverdamme jullie zijn niet aan het smsen ,ik moet wel 3 keer lezen voordat ik weet wat er gezegd wordt.


en zal wel niet de enigste zijn.

O.K. srry :oops:

(Oké sorry)

Ohzoso
14 september 2003, 19:49
Vervelend ja, zo`n "vintage" probleem :wink: . Suc6 Nico

Javaca
14 september 2003, 19:55
Ja erg hè?

Mr.Jay
14 september 2003, 19:57
>kunnen we ook effe normaal typen ?
al die afkortingen gadverdamme jullie zijn niet aan het smsen ,ik moet wel 3 keer lezen voordat ik weet wat er gezegd wordt.
en zal wel niet de enigste zijn.[/quote]


FUCK all sms-ers..........................

Jay

aadplagiaat
14 september 2003, 23:40
Dit is natuurlijk zwaar balen. Maar ja het komt voor, geloof me ik weet er alles van inmiddels.
Het slijt op den duur, probeer er niet te veel (negatieve) energie in te steken.

Maar laten we wel gewaarschuwd zijn voor die meneer.

nicoverduin
24 september 2003, 21:11
't Heeft effe geduurd en moest wel de druk opvoeren (geen honkbal knuppels). Maar het geld is binnen. Enne .... ik heb mijn lesje geleerd. Alleen nog met vooruitbetaling of onder rembours

Case Closed.
Nico

ieme
23 februari 2004, 09:45
En heeft ie nou betaald?
Ik laat altijd eerst geld overmaken... (of spulletjes ophalen)

Mr.Jay
23 februari 2004, 10:44
En heeft ie nou betaald?
Ik laat altijd eerst geld overmaken... (of spulletjes ophalen)

IK heb zelf vaker contact en zaken gedaan met P. den Hollander, geen problemen mee gehad.
Deze meneer is ook erg behulpzaam met raad omtrent buizenzaken.

JaY

Nielsje
23 februari 2004, 10:57
Fijn nico, dat je je geld hebt.

tis inderdaad gewoon een schande dat mensen zo met spullen omgaan.

ik ben volgens mij ook veel te goed met het uitlenen en afwachten op geld enzo

ik wacht al anderhald jaar op een cd'tje van lenny kravizt, ooit uitgeleend, niet slim..

en nu heb ik m'n combo 'uitgeleend' aan een jongen die um gaat kopen, heel leuk, maar nu wil ik ook centen :)


ben aan het gassen op een twin o.i.d.. IK WIL GELD!

nicoverduin
23 februari 2004, 11:06
Het enige wat ik nog wel eens doe is wanneer ik een reparatieklus heb, de klant er eentje van mij mag lenen indien nodig. Zomaar uitlenen doe ik alleen aan goede vrienden.

Nico

Robbert
24 februari 2004, 00:04
Heb eens een pedaaltje verzonden via Marktplaats voordat ik het geld binnen had.
Was een foute zet, het heeft twee maanden geduurd voordat ik het geld in handen kreeg. Heb er van geleerd: verzend nooit meer zonder eerst geld te ontvangen.

Alhoewel, laatst ook een CE-5 verzonden en een RAT2 besteld voor iemand. Maar daar heb ik de adressen nog van ;) :D


Ben blij dat het voor jou ook goed uitpakt Nico!

Ik heb nog twee transformers, of 170 USD te goed van Handwoundtransformers.com. Van twee jaar terug!

BartL
25 februari 2004, 22:56
Alhoewel, laatst ook een CE-5 verzonden
:-D :-D :-D












...de bank deed moeilijk, had nog geen overschrijvingsfromulieren...maar dat zei ik al :razz:

BartL
25 februari 2004, 22:58
Voor iedereen: Trouwens...ik had per telefoon over kunnen maken. Van de ABN naar een andere bank (postbank in dit geval...dacht ik, toch?) Telefonisch overboeken naar een andere bank ZONDER overschr.forumuliertje kost 8 EURO PER TRANSACTIE...is dit bij iedere bank zo? :???:

(Aangezien ik 3 mensen moest betalen heb ik dit natuurlijk niet gedaan)

nicoverduin
25 februari 2004, 23:32
Telefonisch overboeken is altijd erg duur. Ju kunt dan beter tele-bankieren nemen.
Nico

BartL
26 februari 2004, 00:15
Strak plan

Robbert
26 februari 2004, 01:25
Idd. Dat Mijn Postbank (moet je dan wel hebben he), werkt nu ook lekker. Begin deze week gezeik omdat ik weer een studentenrekening heb en dat was nog niet geimplementeerd.

Nu wel en kan ik via het web geld overboeken naar giro/bank- en (internet)spaarrekeningen. Geweldig!

BartL
26 februari 2004, 03:27
Jah, heb ik ook meteen aangevraagd vanmiddag...''Internet-Bankieren''. Toch vind ik het raar, 8 euro per telefnoische transactie :???: