PDA

View Full Version : George Benson Picking



Soltari
12 september 2003, 17:13
Tuck Andress van Tuck & Patti heeft (tijdje geleden al hoor) een artikel geschreven over verschillende manieren van picking.

http://www.tuckandpatti.com/pick-finger_tech.html

Bij verschillende technieken beschrijft hij de voordelen en de nadelen. De George Benson manier is volgens Tuck de beste manier van picking. De voordelen van de Benson manier en de nadelen van de Standard Style klinken allemaal erg aannemelijk.

Ik probeer dus nu al een tijdje zo te spelen maar ik vraag me toch af of ik het wel goed doe. Ik denk dat ik het artikel redelijk begrepen heb.

Staan er misschien ergens een paar foto's online van deze techniek? Of speelt een van jullie misschien ook zo en zou hij/zij me kunnen vertellen waar ik op moet letten?

hellogoodbye
12 september 2003, 23:36
Tuck Andress van Tuck & Patti heeft (tijdje geleden al hoor) een artikel geschreven over verschillende manieren van picking.

http://www.tuckandpatti.com/pick-finger_tech.html

Bij verschillende technieken beschrijft hij de voordelen en de nadelen. De George Benson manier is volgens Tuck de beste manier van picking. De voordelen van de Benson manier en de nadelen van de Standard Style klinken allemaal erg aannemelijk.

Ik probeer dus nu al een tijdje zo te spelen maar ik vraag me toch af of ik het wel goed doe. Ik denk dat ik het artikel redelijk begrepen heb.

Staan er misschien ergens een paar foto's online van deze techniek? Of speelt een van jullie misschien ook zo en zou hij/zij me kunnen vertellen waar ik op moet letten?
Potverdrie, zeg! Ik dacht dat ik soms wel een lang kon lullen, maar die Tuck kan er helemaal wat van! Ik dacht: ff lezen... Nou, mooi niet, zeg. Wat een eind! Het houdt niet op! En dat alleen maar over picking... Pfffff...

Maar... ik vind het wel HEEL interessant!!!!!! Ik moet het denk ik alleen nog een stuk of tien keer lezen (en ook op een wat beter tijdstip) want ik volg het niet echt. Maar dat stukje waar staat dat 20 picks per seconde makkelijk kunnen, trekt me wel... Moet de linkerhand wel meewerken natuurlijk, maar toch... :wink:

Geen info verder, sorry, maar mocht je er zelf meer over vinden (illustraties zouden wel heel handig zijn: ik snap nog geeneens hoe hij de plectrum vasthoust...!), laat he me weten!

Phoenix Rising
13 september 2003, 12:30
Ik heb dat artikel ongeveer een half jaar geleden ontdenkt en ben daarna ook op de benson manier gaan picken. Ik ben er alleen weer mee gestopt omdat het gewoon NIET werkte voor spelen met veel distortion, en al helemaal niet op een gitaar met een floyd rose. Dat ding zit dan echt in de weg.

Je kan trouwens ook ocillation toepassen met andere houdingen dat doe ik nu. Dat tuck zegt over 20 noten per seconde halen is een beetje commercial presentation idee, wil niet zeggen dat bijde handen dan ook meteen synchroon zijn met het picken, en daar gaat het nou juist om.

naja veel suc6 ermee, het is wel een gave techniek, maar zeker niet "beter" dan picken zoals omschreven in guitar principles ofzo.

Soltari
13 september 2003, 15:19
Is inderdaad lang artikel.. Kheb t uitgeprint en ben met een marker op de bank gaan zitten :P

Maar waarom klinkt het niet goed met distortion? Te weinig attack? De toon gaat ook wel iets meer naar de toon die je krijgt als je zonder plectrum speelt.

Ik heb nog wel foto's gevonden van George Benson, maar daar is niet erg goed op te zien hoe hij nou precies z'n plectrum vasthoudt. En natuurlijk helemaal niet hoe hij z'n hand beweegt :P

http://www.guitarsforlife.org/albums/album04/aab.jpg
http://www.guitarsforlife.org/albums/album04/aac.jpg

Grootste nadeel bij de Standard Style vind ik dat het plectrum soms beetje achter de snaren blijft hangen wat bij de George Benson manier niet gebeurd.

Phoenix Rising
13 september 2003, 16:42
Het klinkt wel goed alleen het is heel erg moeilijk om goed te muten, je pick attack is wel anders omdat ie er omgekeerd in de snaar gaat maar dat maakt niet zoveel uit.

hellogoodbye
13 september 2003, 18:49
Ik heb het nog eens gelezen en eh.. ik snap er geen moer van... ik kan onmogelijk achterhalen hoe je nou je pick moet vasthouden. En hoe je je hand moet plaatsen... En de pick gaat omgekeerd in de snaar...?

Het lijkt me alsnog erg interessant omdat je er schijnbaar uiteindelijk sneller en losser mee kan spelen, maar zolang er geen plaatjes en videos bij staan vres ik dat ik af moet haken... Ik vat het gewoon niet...