PDA

View Full Version : ik ga ook een rackje bouwen



skabouter
12 september 2003, 18:06
tja, het duurt even, maar ik ben al lang en breed aan het orienteren.
het eerste wat ik op het oog heb is een ENGL buizen preamp, die best lekker klinkt, en "maar" 275 kost. das niet zoveel, toch ?

ik heb nu een GT-6, maar ik denk dat ik die gewoon hou. dat scheelt weer de aankoop van een G-minor/VF-1 + midiboard. en hij kan gewoon in de setup blijven, vind ik juist wel handig.

verder komt er nog een racktuner bij, en een wireless, denk ik, maar dat is nog even verder. het wordt niet zo`n super rack, hoor.

ik heb bijna een jcm800 2203 (TOP AMP) die ik als basis gebruik. daaromheen gebruik ik dan die ENGL preamp (als OD, met de power amp van de 2203), en de GT-6 (voor Fx`s en modulatie). behalve dan de tuner, wireless, en een rack lamp, denk ik nie dat ik veel nodig heb.
alleen ga ik misschien na verloop van tijd de GT-6 wel omruilen tot iets 19". maar dat weet ik niet.

verder nog niet veel vragen, en dit is gewoon puur een medeling. dat jullie even weten dat jullie er weer een (beperkte) racker bij hebben :D
vanaf nu zal ik ook vaker te vinden zijn in dit subforum, denk ik.......
(hiervoor zat ik er bijna nooit. "Post je rackpics" was mijn eerste en enige post hier)

ben79
12 september 2003, 21:35
hey, ik heb nog wel wat spulletjes, ik ga overstappen naar een head..

skabouter
12 september 2003, 22:04
ik zie het ja. alleen het enige wat me mischien wel leuk lijkt is die boss. maarja, dat weet ik niet. eerst maar eens kijken of mijn GT6 voldoet, als ik die preamp en die 2203 heb...........

Chiel
14 september 2003, 15:57
GT 6 gewoon houden joh. Heb zelf ook nog steeds een GT 3 die prima dienst doet als stagetuner en midicontroller. Bovendien heb je ook nog eens een display waarin je namen kunt geven aan presets (toch wel handig). Voor de FX is een dergelijke bak minder geschikt, maar vooralsnog zal hij prima zijn best doen in een rackopstelling die jij beschrijft. Zal mijn centjes wat de racktuner betreft eerlijk gezegd in mijn zak houden als ik jou was :cool:

skabouter
14 september 2003, 16:41
aha. mooi, ik ga het ook zeker eens proberen zo. ach, ik vind de FX`s best goed. de normale dingen dan delay, chorus, wah en reverb en phaser zijn ECHT goed. flangs en pitches enzo zijn wat minder.
OD zijn soms wel mooi, maar daar ga ik toch die ENGL voor nemen

maarruh...............ff over de GT-x. jij zegt dat je hem als midiboard gebruikt. kan dat dan ?
kan je dan ook met de manual mode werken ?

Chiel
15 september 2003, 09:40
Die van mij werkt gewoon in Omnimode. iedere preset die je kiest op de GT3 moet ik dan apart instellen op de preamp en FX. Zo heb ik bijv. op bank 1, preset 1 het cleane kanaal ingesteld van de preamp en een licht reverbje op de FX processor. In deze mode moet je preamp en FX wel een geheugen hebben waarin ze alle instellingen kunnen onthouden. Ik bedoel, als je GT6 ineens op bank 3, preset 4 wordt gezet, moet je preamp wel weten dat hij bijv. het leadkanaal in moet schakelen. Je kunt bij het gebruik van een Engl Z11 midiswitch ook het bovenstaande toepassen. Heb ik destijds ook gedaan met een Koch Powertone en dat werkt perfect. Andere manieren zijn ook mogelijk met de GT (program & control changes), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Daarvoor kun je beter raad vragen bij de doorgewinterde midimannen hier op het forum :wink:

skabouter
15 september 2003, 12:50
aha, ik snap het. in dat geval is het wel heeel handig ja !
alleen je moet dan wel een midi preamp en poweramp ofzo hebben. ALLES midi dus. en zoveel preamp zijn er niet midi, toch ?

Raffel
16 september 2003, 21:21
daar heb je dus die Z-11 voor

Chiel
17 september 2003, 17:26
Exact :wink: