PDA

View Full Version : GT6 geeft NO Connect na aansluiten van midikabel..



Jurgen Neele
12 september 2003, 14:26
Ik ben dus aan het kloten met de gt6 van een vriend van me. Maar nu heb ik dus de midi kabel aan mn pc aangsloten (op je joytick poort), vervolgens de Midi-In op de Midi out van de GT6 aangesloten en dus vanzelfsprekend de midi-out op de midi-in van de gt6 aangesloten.

Ik dat programma GT-Manager gedownload maar helaas ik krijg geen data verkeer.

Dus ik las ergens dat je een test kan uitvoeren op de gt6.. ik dit gedaan. Maar als ik bij stapje 8.Midi in/out kom geeft ie No Connect. Wat kan dit nou zijn??

zjanke
15 september 2003, 15:33
Hoogstwaarschijnlijk ligt dit aan de PC en niet aan de GT6.
Veel mensen die dit soort dingen doen lopen tegen dit probleem aan omdat overal gezegd wordt dat die joystickpoort ook als midipoort werkt. Dit is echter niet altijd zo!! :-(
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een V-amp en volgens mij heeft dit in 99% van de gevallen dezelfde oorzaak.

Koop een aparte geluidskaart en je bent overal vanaf.

Zjanke

Ic3gl0vE
15 september 2003, 17:23
Wat voor geluidskaart heb je? En wat voor drivers? Grote kans dat het probleem daar zit, zoals hier boven al werd vermeld.

En aparte geluidskaart kopen, alleen voor een midi poort zou ik trouwens niet doen. Je hebt van het merk Edirol van die 1in/1out USB midi interfaces en met zo'n dingetje weet je tenminste meteen dat het moet werken.

BLOK182
15 september 2003, 17:24
mij lijkt ook dat je met een midi/usk interface doosje een eind komt. Kost zo'n 60 euro dacht ik.

zjanke
16 september 2003, 14:50
Waarom zo'n 60 euro uitgeven als het ook voor 10 of 15 kan? :???:


http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=180

En daarbij, als je iets meer utgeeft wordt ook je geluid beter... :D

Oviv
23 september 2003, 11:11
Dus ik las ergens dat je een test kan uitvoeren op de gt6.. ik dit gedaan. Maar als ik bij stapje 8.Midi in/out kom geeft ie No Connect.

Net terug van vakantie, vandaar mijn late reactie. Als je de zelftest doet, kan je beter een midikabel gebruiken om de in en de out met elkaar te verbinden. Kijk ook even of je poort instellingen goed staan van je GT-6 en het programma dat je gebruikt. Ik heb hetzelfde probleem gehad en kon ik oplossen door de (midi) instellingen van de GT-6 gelijk te zetten aan de instellingen van het midiprogramma.Groeten Richard
www.ravivo.nl

Ic3gl0vE
23 september 2003, 12:57
Waarom zo'n 60 euro uitgeven als het ook voor 10 of 15 kan? :???:


http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=180

En daarbij, als je iets meer utgeeft wordt ook je geluid beter... :D

Omdat je dan dik veel kans hebt op storingen, niet werkende dingen en latencies. Al is dat laatste niet van belang voor het uitwisselen van patches met je pc. Verwacht voor 10 euro in ieder geval maar niet dat je een fatsoenlijk werkende midi poort hebt.