PDA

View Full Version : Mesa/Boogie F-50



Droffie
12 september 2003, 14:01
Wie heeft 'm? graag ervaringen delen.
Ik vind 't een erg veelzijdige amp als je de specs leest. Moet
'm nog gaan luisteren ergens. Ik weet alleen niet hoe ie zich houd
in de mix van de band.

Ik hoor dat ie eruugg geil klinkt.

gr
D.

Nicci
12 september 2003, 15:14
Mooie versterker. Ik ken hem niet goed, maar een uurtje mee zitten spelen voordat ik met m'n Rivera naar huis ging.
Hij heeft die typische mesa scheur. Ik vind dat mooi, behalve dat het geluid me te gecomprimeerd klinkt. Ik noem dat "geluid uit een doosje". Mijn rivera klinkt veel ruimtelijker. Ligt vermoedelijk aan de speaker?
Hoe dan ook: prima ding. Wel erg duur.

Droffie
12 september 2003, 15:16
Mooie versterker. Ik ken hem niet goed, maar een uurtje mee zitten spelen voordat ik met m'n Rivera naar huis ging.
Hij heeft die typische mesa scheur. Ik vind dat mooi, behalve dat het geluid me te gecomprimeerd klinkt. Ik noem dat "geluid uit een doosje". Mijn rivera klinkt veel ruimtelijker. Ligt vermoedelijk aan de speaker?
Hoe dan ook: prima ding. Wel erg duur.
Welke Rivera heb je gekocht? en waar?

Nicci
12 september 2003, 15:25
De R55, bij Feedback. Hoezo?

Nocki
12 september 2003, 18:57
ik heb diverse mesa f-XX uitgeprobeerd maar vond het niet echt super.

niet meer de mesa amps van vroeger. kan je beter een oudere studio of mark kopen naar mijn idee. de eq werkt niet echt naar mn zin. al is er wel een eq voor elk kanaal. ook de schakelbare 5 bands eq mis ik. en dat is toch echt wel iets mesa's de reverb vin ik ook niet klinken. al met al is het een geweldige amp met een goed geluid maar te duur voor wat ie kan. kan je inderdaad met een andere amp naar huis gaan. de mensen die er blij mee zijn hhebben gelijk de buizen eruit getrokken en aer andere in gedaan. 12au7 enzo in plaats van de 12ax7 die erin zitten. dan zzongt tie wat mooie maar metal is dan niet meer weggelegd voor je.
ik ben dan wel niet echt een fan van moderne mesa amps... de nomad en de calibers kan ik ook niet waarderen maar kijk topch maar even verder...

Nocki

Droffie
12 september 2003, 20:09
ik heb diverse mesa f-XX uitgeprobeerd maar vond het niet echt super.

niet meer de mesa amps van vroeger. kan je beter een oudere studio of mark kopen naar mijn idee. de eq werkt niet echt naar mn zin. al is er wel een eq voor elk kanaal. ook de schakelbare 5 bands eq mis ik. en dat is toch echt wel iets mesa's de reverb vin ik ook niet klinken. al met al is het een geweldige amp met een goed geluid maar te duur voor wat ie kan. kan je inderdaad met een andere amp naar huis gaan. de mensen die er blij mee zijn hhebben gelijk de buizen eruit getrokken en aer andere in gedaan. 12au7 enzo in plaats van de 12ax7 die erin zitten. dan zzongt tie wat mooie maar metal is dan niet meer weggelegd voor je.
ik ben dan wel niet echt een fan van moderne mesa amps... de nomad en de calibers kan ik ook niet waarderen maar kijk topch maar even verder...

Nocki

Hey bedankt,
Ik zie dat je een MarkIV hebt. Hoe is die? Is 't cleane kanaal mooi en gebuik je 'm ook live?

Verder, metaal speel ik niet dus hoeft mijn amp ook niet te kunnen

gr
D.

Nocki
12 september 2003, 20:15
de mark iv is het einde.

ik heb een studio gehad (combo en preamp) een formula preamp en een 20/20 eindtrap. een caliber 50+ een subway rocket. en verder het een en ander bespeeld in muziek winkels maar de mark iv is juist alles wat die andere mesa amps niet waren.

net dat beetje meer. of dan net even andere geluid is er uit te halen door meer af regelmogelijkheden. ik ben er gek mee.

jammer dat mn buizen slecht beginnen te worden...

Nocki

BLOK182
12 september 2003, 20:28
Ik heb een soort van familielid van de F-50, een Nomad55, enne, ding is hartstikke cool, kan je een hoop bruikbare sounds uit halen, alleen erg jammer dat je er niet een vette logge scheur uithaalt (die ik dus echt zoek), maar voor de rest, mjam! Ik heb die F50 trouwens ff gecheckt, was eigenlijk gitaren aan het testen, zodoende niezoveel met die versterker zitten te experimenteren, maar het klonk goed hoor!