PDA

View Full Version : Extension Nut



Sellars
12 september 2003, 10:01
Hallo Luitjes!

Ik ben een beetje aan het experimenteren met open stemmingen en een slide. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een nut extension, zo'n ding waarmee je over je nut heenzet, zodat deze hoog genoeg wordt om slide te spelen (en je niet meer kunt fretten). weet iemand waar ik zo'n ding zou kunnen kopen?

R

bert k
12 september 2003, 10:32
Ik ramde altijd een ouwe balpen achter de nut. Ging prima...

urezna
12 september 2003, 11:39
ik vinnut maar een vaag verhaal, wat bedoel je nou eigenlijk precies?
:???:

blimb
12 september 2003, 11:45
k snap dr ook niets van ... maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet weet wat een nut is op een gitaar .. hmm :???:

Sellars
12 september 2003, 13:13
De top nut is volgens mij de kam in het nederlands, in ieder geval dat ding bij de kop van de gitaar waar de snaren over lopen.

Als je je gitaar met een slide wil bespelen, moet je zorgen dat de snaren niet te dicht bij de frets zitten, anders krijg je allerlei irritante fretbuzz. Ze hebben daarom een verhoging voor de topkam gemaakt, die je over de originele heenzet, zodat de snaren verder van de hals komen te liggen. Zo kun je vrolijk een eind weg sliden zonder je zorgen te hoeven maken over fretbuzz.

R

urezna
12 september 2003, 13:28
aha...

maar das dan toch niet handig als je snel om moet schakelen, tijdens een nummer?

kun je dan niet beter gewoon wat minder druk uitoefenen met de slide op je snaren?

Sellars
12 september 2003, 13:32
Dat is inderdaad niet handig als je snel om wilt schakelen, maar je gitaar staat toch in een of andere open stemming, dus om van slide naar gewoon spelen om te schakelen zul je toch (vaak) moeten verstemmen. het is dan makkelijker om een extra gitaar te hebben staan die opgezet is om slide te spelen.

Minder druk uitoefenen met je slide is wel een optie, maar is erg moeilijk, vooral als je snel speelt. :)

R

telecastermaster
12 september 2003, 14:10
http://www.rockinger.com/database/pics/00a08.jpg

8,90 Euro bij Rockinger (Duitsland); zie rockinger.com (plus 9 euro verzendkosten naar buitenland :cry:

ff zoek onder accesoires

urezna
12 september 2003, 15:08
is wel lastig hoor, als je floyd rose met locking nut hebt ;-)

nee daar hou ik het wel bij, met normale stemming.... anders kan ik voor ieder dingetje wel weer een nieuwe gieter kopen..... :o

Sellars
12 september 2003, 15:10
Hey bedankt telecastermaster!! Dat was precies waar ik naar op zoek was. ik moest toch nog wat extra dingetjes hebben, dus dat heb ik maar meteen meebesteld.

R

telecastermaster
12 september 2003, 15:21
graag gedaan :)

Sellars
19 september 2003, 11:36
Vorige week vrijdag besteld, vandaag binnen:

Zwengel om stemknoppen mee rond te draaien
Zwarte slagplaat om mijn witte tele slagplaat te vervangen
zwarte slagplaat voor op mijn acoustische
full metal sculped slide

en taaaa tata ta ta ta taaaaaaaa

een extension nut

Rockinger, zekers een aanrader!