PDA

View Full Version : Mijn nieuwe ouwe Music Man Sabre!



Amp
12 september 2003, 02:53
Ik heb vandaag een vette aankoop gedaan.. Een tweedehands Music Man Sabre II uit 1978. Een door Leo Fender ontworpen gitaar, met 2 humbuckers en actieve electronica. Deze is het:

http://www.oldenburger-music-station.de/sabre.jpg

Vandaag al gehoord op het oefenversterkertje, morgen voor het eerst serieus tijdens de repetitie op m'n AC30. Kan niet wachten!

jorrit
12 september 2003, 10:39
hmz nee sorry niet mijn smaak maar toch gefeliciteerd man!

Sellars
12 september 2003, 10:56
Te gek! mooi man!! Wat moest je ervoor betalen?

Amp
12 september 2003, 11:58
Hij kostte me ongeveer 600 euro. Nu alleen nog een koffer erbij, en dan ben ik blij :)

bert k
12 september 2003, 12:08
Mooi ding, gefeli, echte jaren 80 gitaar. Hoe zit dat met die brug, is dat een vaste of een trem, kan het niet goed zien.
Koffertje is 59 euro bij Vox Humana.

Amp
12 september 2003, 12:23
Nou ja, jaren 80, hij is dus uit 1978.. De brug is een vaste brug, geen tremolo dus. Maar heb ik ook niet nodig, gebruik ik niet in mijn spel.

Wat betreft de electronica, de knoppen die er op zitten zijn: volume (ERG veel output, meer dan een Les Paul), bass, treble (EQ dus actief), een 3 standen schakelaar voor de pickups, een fase-schakelaar, en een treble boost schakelaar.

guitartub
12 september 2003, 22:18
GEFELICITEERD,

Is een beregoede aankoop voor een niet overdreven bedrag. Deze gitaar hoeft zich niet te bewijzen, dat heeft zijn afkomst al gedaan.

DAAR GA JE VAN GENIEEEETEN!!! :wink:

Groetjes,
Bert.

Neals
12 september 2003, 23:09
Geil beestje is het.. .gefeliciteerd

Amp
13 september 2003, 01:38
Vandaag de hele repetitie (een uur of 7 lang) op de gitaar gespeeld. Super! Wat een output zeg, ik kon m'n distortion-pedalen achterwege laten, het enige wat ik gebruikt heb: volumeknop, de AC30 (op een veel lager volume dan normaal) en m'n MXR Preamp om de Vox nog wat meer moeite te laten doen. Te gek!
Halverwege de repetitie de 0.09 set die er op zat vervangen door een voor mij gangbare DR 0.11-0.50 set, en pfff, dat maakt ook nogal uit zeg, een NOG vollere, rijkere klank dan de gitaar al had.
Algemene conclusie: ZEER goeie aankoop, alleen nu nog een manier verzinnen om zowel m'n oude vertrouwde Tele als deze Sabre te gebruiken (oftewel: op de één of andere manier volumes gelijk trekken).

Wouter J
13 september 2003, 01:50
Vandaag de hele repetitie (een uur of 7 lang) op de gitaar gespeeld. Super! Wat een output zeg, ik kon m'n distortion-pedalen achterwege laten, het enige wat ik gebruikt heb: volumeknop, de AC30 (op een veel lager volume dan normaal) en m'n MXR Preamp om de Vox nog wat meer moeite te laten doen. Te gek!
Halverwege de repetitie de 0.09 set die er op zat vervangen door een voor mij gangbare DR 0.11-0.50 set, en pfff, dat maakt ook nogal uit zeg, een NOG vollere, rijkere klank dan de gitaar al had.
Algemene conclusie: ZEER goeie aankoop, alleen nu nog een manier verzinnen om zowel m'n oude vertrouwde Tele als deze Sabre te gebruiken (oftewel: op de één of andere manier volumes gelijk trekken).

Je zou die Seymour Duncan Pickup Booster pedaal daarvoor kunnen gebruiken. Is het je nooit opgevallen dat als een vrij zwak element door een overdrive pedaal gooit het ineens drie keer zo hard klinkt? De Pickup Booster doet dat ook maar dan clean.

Toni
13 september 2003, 08:26
Veel plezier met je nieuwe aankoop! Nog even een tip voor deze gitaren: Ik heb zelf een Stingray I gitaar (bijna hetzelfde). Die elementen trekken enorm hard aan de snaren. Let maar eens op, als je ze te dicht op de snaren zet gaan de snaren aanlopen op de toets. De output van deze gitaar is zo hoog dat je ze er best (of in ieder geval 1 van beide) 10mm ervan af kunt zetten. Probeer maar, dan kun je prima met 009 spelen

groeten

rjschnater
22 juni 2012, 15:55
Ik heb vandaag een vette aankoop gedaan.. Een tweedehands Music Man Sabre II uit 1978. Een door Leo Fender ontworpen gitaar, met 2 humbuckers en actieve electronica. Deze is het:

http://www.oldenburger-music-station.de/sabre.jpg

Vandaag al gehoord op het oefenversterkertje, morgen voor het eerst serieus tijdens de repetitie op m'n AC30. Kan niet wachten!

Hai, ik zag je oude post over de Sabre. Ik heb net een Sabre gekocht en heb er een vraagje over dat door een andere gebruiker gelijk beantwoord kan worden lijkt me.

Als de preamp uitstaat werkt bij mij de pickup selector switch niet, de tone knoppen (treble en bas) werken wel. Is dat zoals het hoort?

Groet, Ron

Plant
22 juni 2012, 18:30
Ik heb net een Sabre gekocht en heb er een vraagje over dat door een andere gebruiker gelijk beantwoord kan worden lijkt me...

Nou, door een andere gebruiker 'gelijk' beantwoord... je reageert op een post van bijna 9 jaar oud ;)

Maar welkom op het forum hoor :ok:

.slash.
22 juni 2012, 18:53
dafuq?
Goeie bump :D

Fireburst
22 juni 2012, 22:30
1e post en gelijk de zoekfunctie ontdekt : hulde !