PDA

View Full Version : Muziekwinkel stukjes



moretel
11 september 2003, 22:11
Heb een paar kleine stukjes opgenomen die ik weleens speel in muziekwinkels of voor vrienden. Niks byzonders meer een poging om van mijn PTS af te komen.

http://home.hccnet.nl/m.spaans/moretel.mp3

Maiden Michiel
12 september 2003, 09:27
Klinkt overwegend lekker bluesie Moretel! Denk dat zoiets in een winkel niet zal misstaan!

moretel
12 september 2003, 09:40
Beetje funkachtig was mijn bedoeling, kun je in de winkel altijd lekker op improviseren.

Ik heb nu per stukje 10-15 minuten achter elkaar opgenomen, meestal stop ik al na een paar maten :( , en daarna de beste versie uitgezocht. Maar nog steeds speel ik de stukjes zonder record knop meer ontspannen en met meer feel.
Volgende week ga ik een samba oefenstukje opnemen, ik ga voortaan 1 dag per week besteden aan oefenen met opnemen want het is erg leerzaam voor je spel.

Maiden Michiel
12 september 2003, 09:42
Zorg je wel dat je al een uur ofzo aan het spelen bent voordat je begint te recorden?
Ik merk bij mezelf wel dat naarmate ik langer bezig ben met opnemen, het soepeler en vanzelfsprekender ga terwijl wanneer ik voor de eerste keer op die rooie knop druk mijn vingers half vastzitten...

moretel
12 september 2003, 09:56
Nee maakt geen zak uit, het is gewoon een mentale kwestie, soms tot ver in in de nacht, gelukkig heb ik een lieve vrouw die dat begrijpt ha ha.
S'nachts is het wel rustig en wordt je niet gestoord door geklets en telefoon etc.
Alleen met de koude periode voor de deur willen de vingers niet altijd optimaal presteren.

Maiden Michiel
12 september 2003, 10:37
Ja, dat is inderdaad klote ja. Wij hebben geen CV in onze flat, dus geen radiator of niks hier :)

Barret Wallace
12 september 2003, 18:44
Hou eens op met je stomme kutoefenschema's en al die theorie

GA GITAARSPELEN

moretel
12 september 2003, 18:51
Ga jij je mond maar eens spoelen achtelijke lul,

als het zo moet ben ik wel weg,
je ziet me hier niet meer klootzak.

Barret Wallace
12 september 2003, 19:30
oh jawel hoor onkruid komt altijd terug

Negative K3 fan
12 september 2003, 19:49
kalm aan bert.

RaNk
12 september 2003, 20:19
Leuke stukjes hoor, klinkt best lekker :).

De Teng
12 september 2003, 20:31
Kleuters...

Lekkere deuntjes ja, niks mis mee. Maar om op je probleem terug te komen...

Wat bij mij bij opnemen nogal helpt is niet helemaal gaan nadenken waar je mee bezig bent. Op het moment dat ik althans precies ga denken welke noten ik 'ook alweer' zou moeten spelen, dan ga ik de mist in. Terwijl als ik bedenk wat ik dezelfde dag gedaan heb onder het opnemen, dan gaat alles vanzelf. 't Klinkt nogal tegenstrijdig, maar als je routine bij hetgene wat je wilt spelen goed is, dan blijkt dat toch vaak te werken. Of het bang zijn voor fouten maken wil ook nogal eens helpen, dat je denkt van schijt maar en dat het dan ineens wel helemaal goed gaat. Maar niet nadenken he? ;)

Vergelijk het met een klein kind dat zwemmend boven water blijft en als je het kind zegt dat ie goed aan het zwemmen is, verzuipt ie half.

RadiuS
13 september 2003, 15:31
ugh, lelijke distortion (vooral in begin) :-? zitten wel leuke funky dingetjes tussen maar kan strakker gespeeld worden.

BLOK182
13 september 2003, 20:11
Leuke dingetjes voor muziekzaken idd, hey dude, dit is al de tweede keer dat ik mijn stijl in de jouwe vind, toeval ofzo?

robpeters87
29 september 2003, 17:40
Dit vind ik nou echt toffe muziek..... zou je dit alstjeblieft voor me willen tabben zo leuk vind ik het.... niet perfect gespeeld maar echt tof... niet te ingewikkeld niet VEEl te moeilijk (lijkt me) dus als je wil, tab em dan ff

Stitch
3 oktober 2003, 13:42
Ga jij je mond maar eens spoelen achtelijke lul,

als het zo moet ben ik wel weg,
je ziet me hier niet meer klootzak.


Zo jEzus waar heb jij last van :o

Hoe oud was U ook alweer :razz: