PDA

View Full Version : Bill Lawrence



prakman
11 september 2003, 21:46
Ik heb al veel positieve reacties gehoord over het Bill Lawrence element L-500XL qua rock - metal sound. Ik zou eens graag willen weten hoe dit element clean klinkt, omdat ik scheurende stukken veel afwissel met cleane stukken.

Ik zou dit element als brug element willen gebruiken, wat stellen jullie voor om als element in de nek te gebruiken?

En heeft er iemand ervaring met het bestellen via zijn website? Hoe lang duurt het voor je het in handen krijgt? Wat is de beste betalingsmethode?

Nog suggesties i.v.m een brugelement dat zowel lekker scheurt en een mooie cleane klank heeft? (Dimarzio Evolution, Tonezone: mooie clean?)

Thanx & Greetz

gerrekat
11 september 2003, 22:04
Ze klinken clean prima, ze hebben veel top end in tegenstelling tot veel andere high output elementen, en klinken absoluut niet modderig.....

Maar ja ze klinken natuurlijk niet zo goed clean asl een single coil of een Bill Lawrence L 500, maar die scheuren weer niet zo goed!

ik vind het prima klinken clean iig, ze oversturen niet en klniken wel vrij fel, voor een warme sound moet je toch je halselement gebruikenm, ik raad een L 500 C aan voor in de halspositie!

De wachttijd is echter heeeeeel lang ik heb 4 maanden moeten wachten en de eerste keer dat ik bestelde 2,5 maanden.

Maar het si het wachten waard, IMO blazen ze een Evolution makkelijk weg qua definitie, en scheur!

Ik gebruik zelf ook veel DiMarzio's maar dan in de halspositie, ik heb nu 5 L 500 XL's in diverse gitaren geinstalleerd!

Negative K3 fan
11 september 2003, 22:15
ik denk dat de XL speciaal voor de brug positie is ontworpen om te scheuren, voor een goed nek geluid zou ik het toch in ded wat 'mindere' modellen gaan zoeken, de 500 serie is namelijk een reeks waarvan de XL het heftigst is, dus net wat gerrekat zei, neem een BL uit de wat lagere output regionen voor in de nek.