PDA

View Full Version : snaar geknapt



emielow
11 september 2003, 19:50
nu is goddomme alweer mn g-snaar geknapt. ik slap dan ook best lomp (op mn olp stingray 4snaar) maar dit is al de 3e keer. dr zit wel zon braampje, maar die hek al weg geschuurd. ik speel gwoon op ernieball slinkys. kannik misschien een keer andere snaren proberen?

Semafoor
11 september 2003, 20:13
Slinky's staan erom bekend dat ze weleens kunnen breken, probeer eens d'addarios.

Saf
11 september 2003, 21:02
He ik had eerst ook slinky's op mijn ouwe bas (SD Curlee) en die knapten mij om de haverklap bij de topkam terwijl ik die al verschillende kere gevijlt en bijgeschuurd had. Ik heb er toen fender snaren op gelegd en die knappen niet. Ik speel met plectrum en slap niet. Maar als snaren mijn basstijl kunnen overleven dan kunnen ze jouw slappen ook wel aan.

Jeremy B.
12 september 2003, 00:28
Koop gewoon Elixirs. Die knappen niet, omdat er geen vet en vuil tussen de windingen komt en ze blijven heel lang mooi klinken. Je moet 't overigens wel lekker vinden om met wat gladdere snaren te spelen.

Ik heb ze en vind ze meer dan geweldig!

J. :lol:

basswasp
12 september 2003, 14:41
Slap je ook dan? Bij mij kom namelijk de coating eruit door te slappen...

Clunk
12 september 2003, 15:09
vind die boomers wel ok.. maar ehm, knappen ook bij mij :(
niet dak dan zo netjes speel ofzo.. maar ik had toch verwacht dat ze langer mee gaan.

ik speel btw wel heel vaak

een keer in de vakantie 8 uur gehaald! en dat is eeeeerg lang... ga na dat eten drinken en ff pc ofzo van een 12 uur durende dag afgaan.. maar ok..

ik weet niet welke snaren op mn yamaha liggen..
ik gok op d'adarrio.. spelen wel relaxt verders.. staan ook strakker..
slappen?> ik doe het wel op mn fretless.. maar deze heb ik net.. dus ken nog neit oordelen of ze snel knappen..

skabouter
12 september 2003, 16:46
ik zou zelf geen elexis of addario`s nemen. nogal duur. DR is goedkoop, maar wel heele goede kwaliteit !

(haha, weten jullie nog dat mijn A knapte, net toen ik op TV kwam :D )

Ruud
12 september 2003, 17:38
Ik hoor wel heel erg veel wisselende verhalen over die elixers hoor... maar geef mij maar gewoon de d'addario's of eventueel de slinky's, maar idd, die zijn eigenlijk wel eens geknapt bij me...maarja, ook geen donders rustige speelstijl...

Jeremy B.
12 september 2003, 17:57
Slap je ook dan? Bij mij kom namelijk de coating eruit door te slappen...

jah dat doe ik ook jah... Vic Wooten style en Les Claypool style... die elixir snaartjes zijn echt super!

J. :o

basswasp
12 september 2003, 19:12
Da's zeker apart, bij mij komt de coating er aan alle kanten uit.

Skabouter, volgens mij zijn DR's juist duurder dan d'Addario's. Voor d'Addario was ik €35 kwijt en voor m'n DR's bijna het dubbele.