PDA

View Full Version : wat moet ie meebrengen?



G2G
11 september 2003, 17:27
Een maat van me gaat binnen een paar maanden naar amerika, ik heb gehoord dat alles daar goedkoper is. Tegen dat hij gaat zal ik zo'n 800€ gespaard hebben. zou ik daar een vette tele of strat kunnen laten voor meebrengen? Of is het beter dat ik doorspaar en het spul hier koop? Want met import weet je ook niet of de tax betaald zal moeten worden of hij beschadigd kan worden

yhcmarc
11 september 2003, 17:32
Laat hem dan een goedkope gitaar meenenem en bij de grens registreren, anders krijg je geheid gezeik bij de douane bij terugkomst.

Marc

marc_o
11 september 2003, 19:36
tja, goedkoiper of niet, ik zou een ander echt geen gitaar laten meenemen, je wil toch zelf lekker shoppen en uitproberen? Straks vind je het niks, je nieuwe plank en moet je dan je maat op z'n donder geven omdat hij eventueel de verkeerde keuze heeft gemaakt? Je koopt immers ook geen auto zonder testrit, toch?

zjanke
12 september 2003, 12:48
Laat hem dan een goedkope gitaar meenenem en bij de grens registreren, anders krijg je geheid gezeik bij de douane bij terugkomst.

Marc

Je moet serienummers, typenummers of zelfs een foto laten registreren, dus een oude gitaar meenemen en een nieuwe mee terugnemen werkt niet. Je kunt het risico nemen dat je niet gepakt wordt als je een nieuwe gitaar daar koopt en vervolgens meeneemt, maar als je gepakt wordt had je er hier gewoon twee kunnen kopen. :)

Geniet van het voordeel van de lage dollar en laat de shop daar een lagere factuur schrijven, daar kun je nog een beetje mee verdienen. Maak het echter niet te gek, ze weten bij de douane echt wel dat een les paul iets meer kost dan 200$.
:-(
Ik heb beroepsmatig regelmatig met de douane te maken en je staat ervan te kijken wat die mensen onderscheppen, het lijkt wel of ze een zesde zintuig hebben voor "smokkelwaar".
En ja, ik weet dat er mensen rondlopen die een neef van een kennis van een tante kennen waar het wel gelukt is, maar het risico dat het fout gaat is behoorlijk groot.

yhcmarc
12 september 2003, 13:57
ben 1 keer gepakt met een ibanez bij de douane ,express een oude koffer erbij gekocht en die tussen de bagage van mijn vriendin gezet ... kreeg uiteindelijk het voordeel van de twijfel :) , want ik was de bon "kwijt"

Marc

Negative K3 fan
12 september 2003, 18:07
mijn oom heeft gewoon een gitaar meegenomen in de bagage kon overal gewoon doorlopen.

maarja, als diegenen een beejte uit de buurt van new jersey (oid) komt kan hij een agile meenemen :)

The Mule
12 september 2003, 21:05
De dollar begint alweer aardig te stijgen, maar los daarvan zou ik het voor dat bedrag niet doen. De marges zijn dan gewoon minder groot, idem je voordeel. En ga er maar vanuit dat de douane ook weet dat de dollar laag staat / stond, en dus zeker extra scherp is op passagiers en/of pakketjes uit Amerika. Ik spreek uit ervaring helaas, maar bij mij is het alsnog zeer voordelig uitgepakt omdat desbetreffende gitaar een pietsje duurder was...

SiNiSTRaL
12 september 2003, 21:10
mijn oom heeft gewoon een gitaar meegenomen in de bagage kon overal gewoon doorlopen.

over zo'n squier gaan ze ook niet moeilijk doen he....

Negative K3 fan
12 september 2003, 21:48
precies

sash
12 september 2003, 22:43
Ja en als ie dan toch gepakt was, had je toch maar 5 Euro aan belasting hoeven betalen