PDA

View Full Version : 1954 tele



fred dons
11 september 2003, 15:00
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=13422

leuk, vage foto van een 54 tele in tri-burst

1954 tele? als in no way jose

fred dons
11 september 2003, 15:12
ik zag wel inmiddels dat de verkoper op de ebay site aangeeft dat hij refinished is
(en hij gebruikt ook duidelijkere foto's) :oops:

Toni
11 september 2003, 16:01
Dit soort gitaren zijn zo moeilijk te controleren als je de gitaar niet in je handen hebt. Maar als ik inderdaad de 'math' doe kom ik op 1500 voor de hals, 400 voor de body in deze staat, 200 voor de stemmechanieken, 400 voor de controleplaat met knoppen (staat niets over de originaliteit van de pots, rest is bijna niet te controleren) en 100 voor de rest (ik heb mijn twijfels over die brug..) dan kom ik op 2600,-..

fred dons
11 september 2003, 16:05
de brug met nummer is een beetje laat voor een 54 (dat jaar ging men over op het nummer op de nekplaat) dus daar heb ik ook mijn twijfels bij
de electronica lijkt mij ook geheel vervangen (lijkt me namelijk logisch als je kinmans installeert)
en eigenlijk is de neck het "meest" origineel waarbij ik toch wat meer zou willen zien voordat ik overtuigd ben dat die ook echt origineel is

Toni
11 september 2003, 17:11
Nou, ik ben een tijdje op zoek geweest naar een oude tele brug en heb er toen veel oude bekeken (toegegeven van foto's). Maar de zadels op die tele zijn bijna onversleten net als de schroefjes voor de hoogte-instelling (normaal zijn die altijd helemaal zwart en rond aan de bovenkant geworden). De roestpatronen lijken mij wat kunstmatig (weinig roest rondom de gaatjes en op de bovenrand). Vaak zijn die oude bruggen helemaal bezaaid met roestputjes en barsten in het chroom die lastig na te maken zijn. Mijn gok is dat die brug niet origineel is. Trouwens de originelen gaan voor onder de $400 en niet 800. Die neck is opnieuw gefret en overgespoten.. hm. Kan natuurlijk toch een hele goede gitaar zijn. Benieuwd wat hij opbrengt. De huidige bieder Ludo Stoelen zal 'm wel meenemen naar de vintage beurs als hij hem koopt.

jaywalker
12 september 2003, 11:58
dit is volgens mij de enige telecaster die ik mooi vind :lol:

taylor
12 september 2003, 15:15
tritone sunburst?? bestond dat wel in 1954.

dat kwam toch veel later.

of was dat er al wel voor de tele en niet voor de strat?

fred dons
12 september 2003, 15:20
het was er nog niet maar hij geeft ook toe dat het een refinnish is
(beetje jammer om de verkeerde kleur te gebruiken op zo'n tele)
:cry:

taylor
13 september 2003, 01:59
nou ik weet niet dan moet je wel erg stupid zijn.

wie laat zo'n ding nou refinishen??