PDA

View Full Version : Het lijstje 'te testen amps'



Theije
11 september 2003, 13:24
Ik heb het al een paar keer laten vallen maar ik ben druk aan het sparen voor een nieuwe amp en ik moet zeggen dat het al lekker opschiet :)
Nou ga ik binnenkort een dagje naar Ibbenburen (en wellicht nog wat zaken in nederland) om alle versterkers waar ik eventueel interesse in heb te testen.
Nou heb ik voor mezelf al een beetje een lijstje opgesteld maar ik vroeg me af of jullie nog toevoegingen hebben.
Het lijstje ziet er momenteel als volgt uit:

-Hughes&Kettner Triamp mkII
-ENGL Savage
-Framus Cobra
-Mesa Dual Rectifier

Er zit nogal wat prijsverschil in deze amps maar die overweging maak ik wel als ik ze allemaal gehoord heb.
Toevoegingen?

Nevermore
11 september 2003, 14:19
Wat voor stijl muziek speel je?

Raffel
11 september 2003, 15:08
waarom naar Musik Produktiv? Ik zou naar Beyers gaan. Ook een wat uitgebreidere selectie als ik het me goed herinner.

Test ook vooral de powerball, die is niet voor nix erg populair!

Negative K3 fan
11 september 2003, 18:34
peavet 5150/triple XXX, powerball, marshall DSL/TSL

Nevermore
11 september 2003, 19:44
Als je metal speelt moet je zeker even een Powerball testen, heb ik onlangs ook gedaan en maandag ga ik de mijne halen :-D

maarten
11 september 2003, 19:55
Als je metal speelt moet je zeker even een Powerball testen, heb ik onlangs ook gedaan en maandag ga ik de mijne halen :-D


hmmmm dat doet me nog eens denken aan de goede dag dat ik vol ongeduld de verpakking van de powerball aan flarden scheurde en als een gek dat ding begon op te bouwen... :satisfie:

Wicked Willy
11 september 2003, 20:46
Koch Multitone-100
Koch Powertone II
Mesa Boogie Mark IV
Diezel VH4 en/of Herbert
ENGL Powerball

Dur zijn er nog zat die je er op je lijstje bij kunt zetten.....dus

Theije
11 september 2003, 23:54
Wat voor stijl muziek speel je?

Dat leek me wel duidelijk naar voren komen uit het lijstje :D

Theije
11 september 2003, 23:55
Koch Multitone-100
Koch Powertone II
Mesa Boogie Mark IV
Diezel VH4 en/of Herbert
ENGL Powerball

Dur zijn er nog zat die je er op je lijstje bij kunt zetten.....dus


Als ik geld had voor een Diezel dan stelde ik deze vraag niet dan had ik de keuze al gemaakt :D

Lacrymosa
12 september 2003, 09:47
Koch Multitone-100
Koch Powertone II
Mesa Boogie Mark IV
Diezel VH4 en/of Herbert
ENGL Powerball

Dur zijn er nog zat die je er op je lijstje bij kunt zetten.....dus

Waarom een Koch Multitone 100 Watt????

Ik vin persoonlijk dat 100 Watt veeeeeeeel te veel is, ik krijg mn 50 watter nauwelijks goed over zn nek, en bij een Multitone is echt en klaarkomen zo mooi als ie over zn nek gaat

Koch Heerst de Pan uit!!!

CheerS!!

gerrekat
12 september 2003, 11:23
Zou de MESA gelijk weer schrappen als je METAL speelt veel te modderig!
kan IMO echt niet meekomen met de ENGL, DIEZEL en FRAMUS amps.
En bevoendien zijn ze VRESELIJK overpriced!


ik heb net de eerste clips van een Cobra gehoort klinkt als een betere recto, strakker, maar de gain structuur klinkt me te kunstmatig en "grainy" maar zeker een goede amp om te proberen!

Inderdaad een XXX is ook leuk om te proberen, misschien een BOGNER uberschall of een VHT pitbull.....

Dirk_Hendrik
12 september 2003, 12:39
Rivera Chubster, R55 etc etc

gerrekat
12 september 2003, 12:46
Rivera lijkt me niet echt geschikt voor het echte zware werk, ik heb eenm knucklehead 100 geprobeerd, maar dat is niete cht te vergeljiken met een POWERBALL, SAVAGE, UBERSCHALL, 5150, XXX, HERBERT oid....


Wel goede amps overigens...

BLOK182
12 september 2003, 16:31
Trouwens, dat van die recto, gewoon checken of het je smaak is. Ik ken nu iemand die een Triple recto en een Diezel Herbert gewoon naast elkaar gebruikt, en dies ook tevreden met zun mesa.

Nevermore
12 september 2003, 23:02
Mesa vind ik echt wel mooi maar de prijs slaat m.i. gewoon helemaal nergens meer op. Gewoon teveel geld voor wat je krijgt. Een Powerball of 5150 is dan veel meer versterker voor je geld en een betere keuze.

sash
12 september 2003, 23:30
Koch Multitone-100
Koch Powertone II
Mesa Boogie Mark IV
Diezel VH4 en/of Herbert
ENGL Powerball

Dur zijn er nog zat die je er op je lijstje bij kunt zetten.....dus

Waarom een Koch Multitone 100 Watt????

Ik vin persoonlijk dat 100 Watt veeeeeeeel te veel is, ik krijg mn 50 watter nauwelijks goed over zn nek, en bij een Multitone is echt en klaarkomen zo mooi als ie over zn nek gaat


HA! Volgende meeting leen ik een Plexi. Dan zal je zien hoe een 100 watt amp kan oversturen :D

Anders Destium
12 september 2003, 23:33
>Nevermore

Gezien de stijl die je speelt: Ik heb een paar maanden terug the Haunted in de Baroeg gezien (Rotterdam), en die gasten speelden beiden met een 5150 over een flinke Marshall cab. Het geluid was geweldig (mag ook wel als de 1 zijn eigen Caparison gitaar heeft en de ander een Gibson LP Custom maarja...), en dat zaaltje is natuurlijk het summum voor elke underground band :)

Volgens mij heb je al een andere keuze gemaakt, maar misschien heb ik anderen er toch voor geinteresseerd: Gothenburg stijl HEERST!!!!!!!!

Nevermore
12 september 2003, 23:45
Anders,

Toen ik versterkers ging testen dacht ik 90% zeker dat ik een 5150 zou gaan kopen(mede omdat The Haunted 1 van mijn favoriete bands is en ook errug veel Gothenburg bands 5150 gebruiken en ik die sounds erg gaaf vind). Hoewel die 5150 zeker super klonk vond ik de distortion van de Powerball toch een stuk lekkerder, de Engl heeft een wat voller/warmer geluid vind ik, we hebben echt heel lang in diverse winkels getest met als resultaat dat ik maandag de Engl ga halen :D, als je overigens van zweeds georienteerde metal houd moet je mijn bandje eens checken, 3-track promo te downen op www.cyphercore.com

Ook al uit Delft trouwens? veel mensen hier uit mijn stadje :)

Hankey
13 september 2003, 18:57
Ook al uit Delft trouwens? veel mensen hier uit mijn stadje :)

Inderdaad :P (/me komt ook uit Delft...)

Nevermore
24 september 2003, 02:21
Overigens is The Haunted live wel altijd errrruuug strak, toen ik ze voor het eerst zag was ik echt onder de indruk. Jammer van die zanger die vind ik minder dan de originele.

shredneck
24 september 2003, 07:01
die zanger van Mary Beats Jane, di evan het debuut?

Daar hebben ze nooit mee opgetreden volgens mij.

Die gast die bij Facedown wegkomt heeft toch zekers wel een vette strot, ik vind hem wel goed.
Op Dynamo in de tent speelden ze een keer "the face of all your fear" wat dus eigenlijk van At the gates was, dat was gaaf en retestrak! Ik zie die At the gates zanger wel terugkomen bij Haunted/Atg.

Overigens was The Haunted elke keer strak als een eendereet toen ik ze live zag, de gitarist met de Custom speelde heel lang over een Valvestate head overigens.

Nevermore
24 september 2003, 23:11
De beste zanger was die van het debuut mijns insziens, Peter Dolving dus en ja de zanger van Mary Beats Jane.

BLOK182
25 september 2003, 17:42
ik heb net de eerste clips van een Cobra gehoort klinkt als een betere recto, strakker, maar de gain structuur klinkt me te kunstmatig en "grainy" maar zeker een goede amp om te proberen!

Heb je die soundclips misschien op je pc? of ergens op een website ofzo? Ben namelijk heeel benieuwd! Misschien heb je toevallig ook nog ergens een soundclipje van je XXX?

LordRiffenstein
25 september 2003, 17:56
Ik denk dat Gerrekat deze Cobra-clip bedoeld:

http://www.rocksolidamps.com/MP3/PTLS2.mp3

BLOK182
25 september 2003, 18:05
Holy shit, wat een bruut machien! Zoiets zie ik dus wel zitten! Ook wel cool dattie midi is, dan kan ik misschien ook zo'n stoerrackje erbij kopen net als jij Youri ;-)

gerrekat
25 september 2003, 18:31
Ik heb geen soundclip van mijn XXX meer maar vanaf vandaag is ie weer helemaal te koop, die gast die hem zou kopen heeft afgezegd, voor 1000 mag ie weg....

is echt een scheurbak van de opperste klasse, en in super staat incl. footswitch....

de XXX lijkt heel erg veel op de COBRA qua geluid, gaan beide meer de recto kant op, beetje te veel fuzz voor mij...maar ze lijken erg veel op elkaar qua geluid!

BLOK182
25 september 2003, 19:11
Ik zal die Peavey ook eens testen als ik hem tegenkom! 1000 euro is wel een beetje aan de prijs denk ik, Beyers heeft hem voor 1150. Maar goed, in Nederland zal ie wel duurder zijn.

Soulflyhigh
25 september 2003, 20:19
@ Blokje: Wat is het adres van de site van Beyers?

@ Gerrekat: Het is idd wat prijzig op de meeste Duitse sites wordt ie voor +/- 1200 pleuro aangeboden

@ Theije: Jij houdt toch van Coal Chamber / Nu-Metal? Moet je dan niet zo'n H&K Warp ding proberen?

BLOK182
25 september 2003, 20:39
www.beyersmusik.de

Trouwens, zo'n warp ding, dan zou ik toch meteen voor die nieuwe warp-t gaan, zo'n warp 7 is een simpel transistording, niet echt een match als je aan dingen als recto's en engls denkt.

gerrekat
25 september 2003, 21:07
Op veel Duitse sites kost ie ook 1450 en in NL kost ie ook zoiets, bovendien is ie in goede staat dus steek je toch aardig wat pegels in je zak!

Wat denmk je dat een tweedehands POWERBALL kost? die gaan ook niet voor 1000, maar vet meer!

Janneman
26 september 2003, 01:08
Ik denk dat Gerrekat deze Cobra-clip bedoeld:

http://www.rocksolidamps.com/MP3/PTLS2.mp3


Blegh, wat een rot geluid zeg.... :-( Ben ik toch weer erg blij met mijn 5150. Nu moet ik wel zeggen dat het waarschijnlijk meer door de manier van afregelen komt; met zoveel distortion krijg je gewoon altijd een blubber geluid. :wink:

gerrekat
26 september 2003, 07:02
Vinnet best goed, maar wat ik al zei klnkt allemaal te "los" en de gain heeft en rommeligere stuctuur dan bij bv de POWERBALL!

Maar je moet goed bedenken dat een clip maken moeilijk is en zeker om het "echte" geluid van een amp in te vangen, eker met beperkte midellen!

Ik heb ook op een echte Cobra gespeeld en dat was zeker OK!

Raffel
26 september 2003, 09:03
Jij bent wel echt te spreken over de Poobaa he gerrekat? JA IK OOK, POWERBALL OWNZ ALL!!!

http://www.vanthuijl.demon.nl/powerball.gif

Negative K3 fan
26 september 2003, 09:24
Ik vond die powerball clip nog niet eens zo slecht. Ik luister en download per dag ongeveer 3 soundclips van allerlei versterkers, meestal high gain. En deze is toch echt niet slecht.

Clips zijn een heel verhaal apart, opgenomen klinkt een versterker heeeelemaal anders dan in eprsoon, het is echt een ware kunst om versterkers goed op te nemen. Ik heb zelfs de beste versterkers verschrikkelijk horen klinken op opnames.

LordRiffenstein
26 september 2003, 10:15
Ik vond die powerball clip nog niet eens zo slecht. Ik luister en download per dag ongeveer 3 soundclips van allerlei versterkers, meestal high gain. En deze is toch echt niet slecht.


Als je praat over de clip die ik postte dan ben je mis want dat is de Framus Cobra!

gerrekat
26 september 2003, 10:36
Ja dat dacht ik ook al!

HAHAHAHA!

Raffel
26 september 2003, 11:09
een engl cab moet je gewoon mic-en met 2 mics minimaal! Anders komt ie niet tot z'n recht. Lijkt me duidelijk :)

gerrekat
26 september 2003, 11:39
Hmmm. dat hoef helemaal niet, met 1 SM 57 kun je hele goede resultaten bereiken als je maar op de juiste plek mict, hoe dichter bij de conus hoe meer laag en hoe meer naar de zijkant hoe meer hoog, je moet een balans zien te vinden....ligt ok heel sterk aan wat voor mic je gebruikt.

ik heb het wel eens met condensator mics geprobeerd maar toch bleef die dynamische SM 57 betere resultaten opleveren terwijl voor drums en zang dat weer anders is!

Raffel
26 september 2003, 11:45
nou, verder van de cab af, worden bepaalde frequenties pas duidelijk, dus je moet er eigenlijk 1 tegen de conus zetten, en 1 op afstand. (bij opnames dan he) Dan vang je iig een breder spectrum van frequenties op...

gerrekat
26 september 2003, 12:24
dat zou idd kunnen, maar ja de kwaliteit is ook heel erg afhankelijk van je mics, kijk een SM 57 is maar heel simpel, je kan in een proffesionele studio natuurlijk met mics van vele duizenden guldens spelen!

er zijn vele factoren die een rol spelen,maar gewoon voor thuis kun je met 1 mixc een heel leuk resultat bereiken!

Negative K3 fan
26 september 2003, 12:32
Ik vond die powerball clip nog niet eens zo slecht. Ik luister en download per dag ongeveer 3 soundclips van allerlei versterkers, meestal high gain. En deze is toch echt niet slecht.


Als je praat over de clip die ik postte dan ben je mis want dat is de Framus Cobra!

sorry fout mijnerzijds, ik heb dat snel voordat ik naar school ging gepost ik bedoelde de framus clip.

Negative K3 fan
26 september 2003, 12:37
Hmmm. dat hoef helemaal niet, met 1 SM 57 kun je hele goede resultaten bereiken als je maar op de juiste plek mict, hoe dichter bij de conus hoe meer laag en hoe meer naar de zijkant hoe meer hoog, je moet een balans zien te vinden....ligt ok heel sterk aan wat voor mic je gebruikt.

ik heb het wel eens met condensator mics geprobeerd maar toch bleef die dynamische SM 57 betere resultaten opleveren terwijl voor drums en zang dat weer anders is!

Volgens mij is het hoe dichter op het midden hoe meer hoog en niet andersom.

Verder moet ik je helemaal gelijk geven over de sm57, zolang je maar overdubt kun je met 1 sm57 die net iets van de conus af staat voor high gain geluiden de beste sounds tevoorschijn halen. Hier zijn heel veel truukjes voor.

Een van de betere methodes is deze:
Neem hetzelfde stuk (een stevig riff) een heleboel keren op met verschillende settings kwa eq en gain. Selecteer dan naderhand de twee besten daarvan. De beste van die twee pan ja 77% naar rechts op 100% volume, dezelfde track zet je dan in het midden met 50% volume, de eenabeste pan je 77% links en dan mix je hem af (normalizen, compressor etc). En je hebt een goede clip.

Mic placement moet je zien te vinden dmv experimenteren.

BLOK182
27 september 2003, 20:20
ff een domme vraag over die midi-functies van die Cobra he. Werkt het dan zo dat ik bepaalde presets maak dmv knopjes draaien, die sound opsla en via mun controller oproep ofzo? Kan iemand me daar wat meer over vertellen?

Theije
28 september 2003, 00:40
@ Blokje: Wat is het adres van de site van Beyers?

@ Gerrekat: Het is idd wat prijzig op de meeste Duitse sites wordt ie voor +/- 1200 pleuro aangeboden

@ Theije: Jij houdt toch van Coal Chamber / Nu-Metal? Moet je dan niet zo'n H&K Warp ding proberen?

Nu-metal? je moet niet van die enge woorden gebruiken, maar Coal Chamber behoort idd wel tot mijn invloeden.

En neej ik ga absoluut geen warp ding proberen, ik wil een 100% buizen amp en geen transistor amp, daarbij komt dat ik geen 7 snaar bespeel.
Ik vind het echt verschrikkelijk spul dat Warp gedoe, hoe kun je nou serieus genomen worden met zo'n speelgoed ding on stage?

Soulflyhigh
28 september 2003, 02:48
eeeh nu metal? Ok verkeerde woordkeuze. Die warp is trouwens niet uitsluitend voor 7 strings. Het is gewoon een amp die lage shit boost. Het klinkt dus leuk met 7 snaar en dropped tunings that's all. Dat rode evil warp tekentje vind ik trouwens wel grappig maar ik zou als ik jou was ook voor een buizenversterker gaan hehe

gerrekat
28 september 2003, 10:34
hebben jullie de WARP T nog niet gezien dan een volledig buizen uitvoering........