PDA

View Full Version : Bass POD handy as hell!



Pöl
10 september 2003, 23:31
Dit is een topic voor mensen die voorbij de 'analoog is beter, digitaal is kut'-onzin kijken.

Zijn er onder jullie bassPOD gebruikers? Ikzelf heb hem al een tijdje, schoof hem een tijdje aan de kant, maar ben hem nu opnieuw intensief aan het gebruiken: Thuis met koptelefoon, live op de poweramp van m'n hartke 3500 en in de studio met de D.I.

Nu weet ik ook wel dat analoog veel beter klinkt, ed. En de meeste effecten zijn idd zeer kut. Maar ik vind de versterkermodellen zwaar te pruimen en goed klinken.

Naar mijn mening is 't een handig spul voor die prijs ( 350 euro ) en kent het zijn gelijke niet in zijn categorie.

Wat denken jullie? Nog tips voor het gebruik, leuke trucjes? Hoe zit de bassPOD in jullie setup? (bij mij in de return van m'n hartke 3500)

Let's have a chat, ladies.. 8-)

Phyrexian
11 september 2003, 09:33
Ik heb geen POD, maar ik heb het wel voor sommige modellers. Zelf heb ik die Korg Bass Pandora. Het is voor mij perfect om thuis met de koptelefoon te oefenen. Leuk zijn die drumritmes... misschien dat ik die Pandora binnenkort eens aansluit op mijn gitaargear, om zo de drums door de speaker te laten klinken terwijl ik gitaar speel.

Hoe klinken overdrives op die BassPOD?

Pöl
11 september 2003, 17:48
De overdrives zijn voor mij de beste op de digitale markt. Het gros van de effecten is in de "drive-categorie" (whatever that means), daarbij kan je elk versterkermodel nog eens op de "buizen" gaan overdriven, dus de overdrives zitten wel lekker :wink:

Joghy
12 september 2003, 14:25
Hoe klinken de overdrives van de BassPOD in vergelijking met de EBS Multidrive?

Phyrexian
12 september 2003, 15:07
Hoe klinken de overdrives van de BassPOD in vergelijking met de EBS Multidrive?

Goeie vraag want ik heb de MultiDrive.

bas ragger
15 september 2003, 12:01
Ik vind het ook een fijn Podje dat ding. En zeker live, want het maakt niet uit wat voor basversterker er staat. Ik prik de Pod ook gewoon in de DI-box. Dan heb ik altijd mijn geluid in de zaal.

Laus
15 september 2003, 21:31
das wel een goed idee. meestal prik ik mn bas rechtstreeks in de DI. De bas los klinkt al goed genoeg.

bas ragger
16 september 2003, 08:20
Het ligt er een beetje aan. Maar het geluid van een Soundgear vind ik los niet goed. Dus vandaar die pod er tussen :D