PDA

View Full Version : niet gebruiken; stekkers eruit???



amon
10 september 2003, 22:12
ik werkt eindelijk sinds een half jaar of zo met wat kleine voetpedaaltjes, maar pas geleden kon ik een chorus ruilen tegen 2 distortions, dus dat deed ik, maar bij die distortion pedalen zat geen adapter, maar wel batterijen. het werkt allemaal heel goed etc, maar als ik de versterker en alles uitzet, omdat ik genoeg gespeeld heb voor dat moment, blijven toch de ledjes in de pedalen aan staan en ik merkte dat ze pas uit gaan als je de jack uit de input van het pedaaltje haalt. mijn vraag dus:
moet ik steeds die jack eruit trekken na het spelen, of maakt het niet veel uit dat die ledjes branden? (dat ze blijven branden maakt mij niet veel uit, maar ik ben bang dat ik dan niet al te lang met mn batterijen kan doen).
dus stekker eruit, of gewoon lampje laten branden?

JV
10 september 2003, 22:14
altijd je jacks eruit halen ja. anders blijven de batterijen gewoon stroom geven en kan je elke dag je batterijen vervangen

daron_kurt
11 september 2003, 11:00
ik geloof dat het alleen belangrijk is dat je je input-jack eruit haalt en dat de output niet uitmaakt...

amon
11 september 2003, 17:16
hmm, ok, irritant....

Antal
11 september 2003, 20:10
hmm, ok, irritant....

Dit is niet irritant. Dit is practisch. Je moet je input-jack er juist uithalen om te voorkomen dat je batterij leegloopt. Het is toch juist handig dat dit kan... Of heb jij een beter idee om dit te voorkomen??? :???:

Carpe Diem
11 september 2003, 23:19
ik heb een beter idee, een adapter kopen

hadv
12 september 2003, 01:52
en dan over de snoeren struikelen :D

Nocki
12 september 2003, 08:38
Ik vond het inderdaad ook irritant toen ik met batterijen en pedaaltjes werkte dat die stekkers eruit moesten...
heel irritants zelfs... dat hadden ze voor mijn part best anders kunnen doen.

Nocki

Marshallover
12 september 2003, 11:58
en dan over de snoeren struikelen :D

En daarvoor hebben we tegenwoordig dan pedalboards..... :roll:

(Pedalboard 2.01 is voor mij in de maak, zal binnenkort eens wat foto's posten !!!)

Groeten,

amon
12 september 2003, 15:55
Dit is niet irritant. Dit is practisch. Je moet je input-jack er juist uithalen om te voorkomen dat je batterij leegloopt. Het is toch juist handig dat dit kan... Of heb jij een beter idee om dit te voorkomen??? :???:

ja, ze moeten gewoon uit gaan als ik de versterker uitzet of gewoon helemaal uit als je het pedaal indrukt.
en als 3e optie hadden ze ook wel een klein schakelaartje (on/off) mogen maken aan de zijkant, dat is altijd handiger dan de jacks er steeds in en uit doen

hadv
12 september 2003, 22:03
ik wil gewoon alle stroom draadloos, heeft iemand daar een oplossing voor :wink:

Antal
14 september 2003, 18:07
ja, ze moeten gewoon uit gaan als ik de versterker uitzet of gewoon helemaal uit als je het pedaal indrukt.
en als 3e optie hadden ze ook wel een klein schakelaartje (on/off) mogen maken aan de zijkant, dat is altijd handiger dan de jacks er steeds in en uit doen

Als je een beetje handig bent kun je best een schakelaartje aan je effecten bouwen. In theorie kan dat gewoon. Denk alleen niet dat in het handig vind dat als ik aan het spelen ben, en ik op mn effect trap, dat ik dan per ongeluk dat schakelaartje kan raken...:-?



ik wil gewoon alle stroom draadloos, heeft iemand daar een oplossing voor :wink:

Lijkt me geniaal. Als je dat uitvind hoef je de rest van je leven niet meer te werken :-D

Javaca
14 september 2003, 19:11
Ik heb de oplossing!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :dance: :dance: :-D :dance: :dance:

Gewoon pedaaltjes op zonne-energie !!!

Geniaal toch??? gaaf voor buiten-gigs en binnen zet je er gewoon een lampje op je pedalboard.

Je kan ze ook maken op wind-energie maar dan moet je zo hard blazen, en dat is geen oplossing voor gitaristen met astma.

Javaca
14 september 2003, 19:13
pedaaltjes met een ingeb. kernreactor zijn ook wel gaaf maar dan worden ze weer geboycot door Greenpeace... :razz: