PDA

View Full Version : ENGL 530, verschillende versies?



Sj03rd
10 september 2003, 21:52
Ik heb m'n marshall JMP-1 nu zo goed als verkocht en ik ga voor de ENGL 530. Nu staat er een op ebay.de maar dat is een andere dan welke ik ken. Deze heeft namelijk andere knoppen. Zijn er verschillende versies ofzo? Zoja....wat is dan het verschil en zijn er verder nog dingen die ik moet weten voordat ik dit koop.

de link:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2555080471

mzzls

Phyrexian
11 september 2003, 10:57
Hey Sjoerd,

ik heb die ook zien staat op ebay.de
Het lijkt mij een vorig model te zijn uiteraard. Zoals wel vaker gebeurd, kan die nieuwe amp alleen maar een cosmetische update ondergaan zijn; iets dat wel vaker gebeurd bij amps. Héél zeker ben ik hier niet van.

De prijs is idd wel interessant, maar er hebben wel al veel mensen zitten bieden...

Maiden Michiel
11 september 2003, 11:33
Het is volgens mij wel dezelfde als opd e engl site of niet?

Phyrexian
11 september 2003, 12:35
Als je goed kijkt, dan zie je dat de knoppen anders zijn op de verschillende modellen. De nieuwe heeft meer afgeronde knoppen (kan je goed zien op de foto's van Josdevos zijn rack). Terwijl die op Ebay.de 'punterigere' knoppen heeft.

Josdevos
11 september 2003, 13:51
Inderdaad er zitten dezelfde knoppen op als op de 520 en de 620...
Maar voor de rest is het hem wel.

Sj03rd
11 september 2003, 16:58
Ik vind hem zo minder mooi maarja....
ik zit in Amerika en vanuit hier heb ik m'n JMP verkocht en ik ben pas over 3 maanden terug dus tijd zat om er een te kopen :)

Maar waar ik dus nog steeds over twijfel zijn die kanalen. Want eigenlijk zijn het maar 2 kanalen, die door wat opties als 4 geluiden gezien kunnen worden, tenminste; zo lijkt het mij :???:

Wat ik dus wel echt nodig heb zijn 4 kanalen! Dus hoe zit dat nou precies?

Josdevos
11 september 2003, 18:08
2 kanalen met boost per kanaal. Kanalen, boosts, contour en preamp bypass zijn te switchen via relais of footswitch. Ik gebruik hem in combi met gmajor en heb zo 4 kanalen, met welliswaar gedeelde eq en geen aanpasbare gain. Maar met de equaliser in de gmajor kan ik hem nog een beetje shapen. Het lukt mij alleszinds aardig op deze manier om met de 4 kanalen te werken.

Ibanez RuleZ
12 september 2003, 17:54
dan zou ik als ik jou was ff kijken of je misschien een mesa quad kan scoren, is wel 4 kanaals (ok, wel per 2 kanalen een eq, maar daar komt nog een grafische bij, waar je dus alsnog mee kan klooien). dingen zijn overigens wel lomp groot, maar klinken als een huis (met een buizeneindtrap, da's wel een voorwaarde). staan regelmatig tweedehands te koop voor rond de 650 euro.

Harrald

Josdevos
12 september 2003, 17:58
Ja, maar als je een fx unit met parametrische equaliser koopt ben je ook rond. Laatste soft van de gmajor heeft er een...