PDA

View Full Version : Slap Improvisatie



basswasp
10 september 2003, 20:17
http://members.home.nl/de.baat/aula2.ogg

Alvast bedankt voor uw reactie.

Bosch
10 september 2003, 20:35
Lekker! 8-)

Ik vind het geluid en spel (behalve de drum :wink: ) lekker.

Ik vind het heerlijk om over dit soort slap te soleren.

Je speelt catchy dingen, maar heel af en toe kom je niet helemaal lekker uit qua timing (voorbeeld 1:51), maar volgens mij is dat kwestie van iets meer oefening want iedereen zal kunnen horen dat het aan gevoel voor timing/ritme absoluut niet ontbreekt. dat hoor bij je de meer eenvoudige shit die je gewoon goed beheerst. Het mag van mij wel iets meer laidback. Maar dat is smaak.

Als je van shred houdt, zou ik het koel vinden als een keer een drumtrack voor me inspeelt!!!!!

Was het downloaden zeker waard!

Mithrandir
10 september 2003, 21:00
uhm.....basswasp, niet om het 1 of ander, maar zou je er ook een MP3'tje van kunnen maken. Ik kan die ogg bestanden niet afspelen.

FNaRK
10 september 2003, 21:24
:???:
ik speel hem gewoon in Winamp af.....no problemo

Hempo
11 september 2003, 09:03
ja kerel, ik kan die ogg ook niet afspelen. winamp3 hebk eraf gegooid.
waarom de naam AULA 2 ???

zie je zaterdagmiddag wel weer
:gitarist:

Hempo
13 september 2003, 22:57
OK, het was een OGG bestand, maar nu is het een MP3 bestand.
te vinden op http://flattyres.isgreat.tv/jeroen.mp3

bassopotmus
14 september 2003, 21:20
lijp..je timing is bijna geheel perfect en variatie is er ook, vind het goed..

Kitaarhiero
14 september 2003, 22:38
8-)

Cursief! :D

basswasp
20 september 2003, 12:51
Lekker! 8-)

Ik vind het geluid en spel (behalve de drum :wink: ) lekker.

Ik vind het heerlijk om over dit soort slap te soleren.

Je speelt catchy dingen, maar heel af en toe kom je niet helemaal lekker uit qua timing (voorbeeld 1:51), maar volgens mij is dat kwestie van iets meer oefening want iedereen zal kunnen horen dat het aan gevoel voor timing/ritme absoluut niet ontbreekt. dat hoor bij je de meer eenvoudige shit die je gewoon goed beheerst. Het mag van mij wel iets meer laidback. Maar dat is smaak.

Als je van shred houdt, zou ik het koel vinden als een keer een drumtrack voor me inspeelt!!!!!

Was het downloaden zeker waard!
Bedankt voor je uitgebreide reactie. 1:51 klinkt misschien wat apart, maar voor mij voelde het nog redelijk natuurlijk aan. Vandaar dat ik de groove ook weer op de rails kreeg. Zelf vond ik het nog wel aardig klinken en niet 'fout' ofzo.

De drumloop heette oorspronkelijk ook 'lay_back', maar ik zocht meer een 'in your face'-slap. Aggressie dus. Laidback spelen vind ik echter ook leuk dus misschien een volgende keer (*heeft al iets in gedachten).

Van shred had ik eingelijk nog nooit gehoord totdat ik hier kwam kijken en echt interessant vond ik het niet. Wel ben ik steeds naar je sounds blijven luisteren (Pastorius op je website sprak me ook nogal aan) en vind ik het steeds mooier worden :).
Kwa samenwerking stel ik een soort De Teng-achtige benadering voor: wanneer jij de drumloop en evt toonsoort levert, dan bas ik mijn gedeelte in en stuur de basfile naar jouw zodat je hem af kan maken. Goed idee?


uhm.....basswasp, niet om het 1 of ander, maar zou je er ook een MP3'tje van kunnen maken. Ik kan die ogg bestanden niet afspelen.
Windows Media Player zeker ;)

De reden dat ik voor een ogg (Ogg Vorbis) heb gekozen is omdat de lage tonen dan beter klinken (doordringender en minder snel vervormd) en dat mp3 snel doffig klinkt. Mijn gok ging ervan uit dat de meeste mensen wel Winamp aan boord hadden. Inmiddels heeft de gitarist en webdisigner Hempo van m'n band er al een mp3 van gemaakt, mochten er mensen zijn liever met WMP afspelen en het geluidsverlies op de koop toenemen.


lijp..je timing is bijna geheel perfect en variatie is er ook, vind het goed..
Dankje :)


8-)

Cursief! :D
Creatief 8-)
Dankje.

Jools
21 september 2003, 20:59
lekker hoor :D

Tom Morello
22 september 2003, 16:19
Aparte muziek, maar het klinkt wel goed.

Jools
22 september 2003, 17:14
hehe jaja, dit soort muziek hoor je niet meer in de top40

Hempo
22 september 2003, 18:14
apart.....
dit is gewoon een bewijs dat iemand z'n basgitaar beheerst en niet een of ander liedje ofzo .... dacht ik zo :)
of neit basswasp

Lize
23 september 2003, 21:38
Wow Basswasp!

Ernstig lekker dit :) Heeeel soms 'struikel' je timingsgewijs nog ergens over, heb ik het idee, maar verder is het superstrak. Lekkere ghostnotes vooral ook overal tussendoor, en telkens die loopjes naar beneden na 1:30 zijn erg funky.

En apart? Some people need to listen some more music hier, geloof ik. Gewoon een lekkere slappartij dit, en zelfs nog braaf in één toonsoort!

basswasp
3 oktober 2003, 12:31
Ach ja, apart... Dit lijkt me nog redelijk luisterbaar, dacht ik. Bij dingen als 'A Show Of Hands' van Wooten wordt 't pas echt apart.

Inderdaad struikel ik nog regelmatig over dingen, maar zo moest het ook maar eens zijn. Een keer niet alles van tevoren precies oefenen, maar gewoon in één keer opnemen :)

Bedankt voor de reacties.

Clunk
3 oktober 2003, 12:48
goed :) zeer netjes gespeeld.. alleen soms die struikel, heb ik soms ook nog wel last van :-?

die sound.. hmmz, net mn fretless, maar dan met fretjes :razz:

basswasp
3 oktober 2003, 15:02
Dan mag je nu drie keer raden op welke bas dit gespeeld is ;)

Clunk
15 oktober 2003, 22:35
een vette musicman :D

maar zonder dollen: een yamaha BBn4 ofzo

Hempo
15 oktober 2003, 22:41
jij hebt zeker op de site gekeken ?
@home toevallig ?

basswasp
15 oktober 2003, 22:51
een vette musicman :D

maar zonder dollen: een yamaha BBn4 ofzo
Klopt, de Yamah BBN4 uit de III series om precies te zijn :)

jaspertomas
18 oktober 2003, 19:47
"Klopt, de Yamah BBN4 uit de III series om precies te zijn :)"


en een swr workingman 4004 stack toch? ;)

basswasp
18 oktober 2003, 21:22
Ja oké, ook die stack. Alleen gaat die wel vanaf de direct-out, dus alleen de voorversterker wordt gebruikt, niet de toonregeling. Zoveel draagt dat ding dus niet bij aan m'n totaal geluid. Met de Aural Enhancer en de tweeter aan klinkt het nog beter :)

Verder is dit nog steeds niet puur, in CoolEdit heb ik nog wat compressie toegevoegd. Dit zorgt ook voor een krachtiger basgeluid.