PDA

View Full Version : Welke Metal Distrortion?



Marshallover
2 februari 2002, 08:43
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een superzwaar effect om bijv. nummers van Creed mee te kunnen spelen, welk effect of welke versterker heeft nou echt een mooie, zware distortion?

G+IJS (Marshallover)

WesMontgomery
2 februari 2002, 12:00
Boss Metal Zone! Boss beweert dat dit hun meest verkochte pedaal is. Probeer hem uit!

Frusciante
2 februari 2002, 12:55
ik ben geen creed fan man ik durf toch wel op zekers te zeggen dat dat geluid van hun puur te maken heeft met gitaar (PRS-custom signature) en een mesa als ik me niet vergis,
dit gaat je dus zo'n 15 ruggetjes kosten.
tja de metal zone is een alternatief maar benaderd de pure buizen overdrive natuurlijk bij lange na niet.
ps. met een vette marshall en een gibson kom je denk ik ook al een heel eind, en kost je de helft minder.

Outshine
3 februari 2002, 17:31
Op 2002-02-02 11:55, schreef Frusciante:
ik ben geen creed fan man ik durf toch wel op zekers te zeggen dat dat geluid van hun puur te maken heeft met gitaar (PRS-custom signature) en een mesa als ik me niet vergis,


Ja dat klopt idd, maar opzich kun je met een metalzone best wel een aardig creed=geluidje maken hoor denk ik. Dat echte superstrakke haal je er natuurlijk niet uit, maar ja wat wil je voor 100 euro

Sandman
3 februari 2002, 18:50
Vlgs mij heb je ook nog wat chorus nodig om de Creedsound te krijgen.

mrg470
3 februari 2002, 21:34
smashbox7 van ibanez, met een lekker flangertje, en je komt er ook wel, in ieder geval wel met mijn kast.

gr...

xystus
4 februari 2002, 01:25
GT-3 / GT-6

anoniem
23 februari 2002, 01:34
Ik weet wel zeker dat je met de Boss MT-2
dichtbij het strakke geluid van Mark Tremonti
komt!