PDA

View Full Version : Beginnersvraagje: Cube, Fender of Behringer?



Javaca
10 september 2003, 19:59
Ik ben net begonnen met electrisch en heb nu een Sq. Strat met een Emthree 60 Watt. Ik wil hier nog een klein versterkertje bij voor kleine oefensessies met vrienden en om misschien door te sluizen op die '60.
Ik twijfel echter tussen de:

-Behringer Firebird (15 W) 69,-

-Fender Frontman 15R 125,-

-Roland Cube-15 125,-


Welke van deze drie kan ik het best aanschaffen?

:strat: :amp:

Diedo
10 september 2003, 20:03
zeker voor de Roland gaan!!!

misschien moet je ook eens naar de Cube 30 kijken; heeft (nog!) beter geluid dan de cube 15.

cube is gewoon zeeeeer uitstekende en veelzijdige oefenamp

Diedo

Nicci
10 september 2003, 23:35
Voor dit soort dingen is de Cube 30 inderdaad zeer geschikt. Je neemt hem mee op de fiets en je hebt nog goed geluid ook.

alhambra
11 september 2003, 08:23
Kijk ook is of je ergens die nieuwe zoom (fire ????) kan vinden, zit als het goed is in dezelfde prijsklasse als de cube 30 en kwam ZEER goed uit de test.

Phyrexian
11 september 2003, 09:35
De Roland Cube lijkt me de beste oplossing. Die effectjes zijn leuke extra's. Probeer ook eens naar de Behringer GM110 te kijken, ook een leuke beginnersversterker met véél mogelijkheden.

BlackSun
11 september 2003, 15:32
Die nieuwe Zoom schijnt wel slechter te klinken dnan de roland geloof ik. iets blikkeriger.
Gewoon ff testen als je de kans krijgt, kan je et zelf beoordelen.

Kasper
11 september 2003, 16:49
Toen ik mijn nieuwe gitaar ging gaan testen, werd ie aangesloten aan de Roland Cube 30 en ik moet echt zeggen, SUPER dingetje! Komt mooi geluid uit, goeie prijs, en enkele erg leuke effectjes er bij.
Ik had er voordien al veel goeds over gehoord, en het dingie leeft zijn reputatie na. Ik kan echter wel niet zeggen dat ik de andere verstekers, die je vermeldde, ken, dus daar kan ik niet over oordelen.