PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar..



Maroetoo
10 september 2003, 19:16
He,

ben vast de zoveelste die deze vraag stelt
maar ga em toch stellen

Ben dus op zoek naar een nieuwe electrische gitaar
Speel op dit moment op een Richwood Strat maar kwaliteit is dermate slecht

Ik ben op zoek naar een gitaar waar ik zowel mee kan scheuren als heel clean kan spelen

Muziek stijl qua clean is het Dire Straits
Muziek stijl qua distortion ligt beetje richting Gun 'n Roses

Vind zelf de Gibson Les Paul Standard erg mooi en lekker scheuren
Maar speelde laatst op een Fender Strat en moet zeggen dat ik dat ook mooi vond klinken

kan iemand me een stukje op weg helpen waar ik naar moet kijken enzo?

Maarten

Javaca
10 september 2003, 19:29
Misschien is een fatstrat een goed idee.

(HUM_SING_HUM) of (SING_SING_HUM)

roppie
10 september 2003, 19:30
tja een gibson lp standard en fender strat zijn twee totaal verschillende gitaren, qua geluid bespeelbaarheid enz. eigenlijk zou je ze alletwee moeten hebben :) . Je moet voor jezelf beslissen welke jij nou echt wilt. Een paar punten: Een lp standard is veel duurder dan een usa strat, tweedehands gaan ze voor zo'n 1300-1600 euro. Stratocasters gaan tweedehands voor zo'n 600-800. Verder zou ik ze alletwee eens testen als je dat al niet gedaan hebt, misschien dat dat je kan helpen in je beslissing. Of misschien eens kijken naar alternatieven. bijvoorbeeld de epihone elitist serie schijnt erg goed te zijn, en tokai maakt ook kopien die de kwaliteit van het origineel erg dicht naderen.

Maroetoo
10 september 2003, 19:34
Ja ik zag bij de muziek winkel ook een Epiphone Lp hangen voor
450, heb je dan ook nog een standard en een studio enzo of is dat alleen bij Gibson?, ik weet wel dat als ik een strat koop, dan wordt het een fender.

Vexx
10 september 2003, 19:34
Misschien moet je eens kijken naar een Fender Fat Stratocaster. Die heeft een humbucker in de brug (voor het betere scheurwerk) en nog twee single coils (voor clean).

Maar hoeveel is je budget ongeveer???

enkele websites:
http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_netherlands.html - de website van Ibanez (maakt veel superstrats, vooral veel scheuren dus)
www.gibson.com - de site van Gibson
www.fender.com - de site van Fender
www.prsguitars.com - de site van PRS (waarschijnlijk buiten je budget, maar toch leuk om even te kwijlen...

Je moet gewoon even kijken wat je mooi vind...

edit: Hehe... Javaca was me net voor...

Maroetoo
10 september 2003, 19:40
Ik ben ondertussen wel op het punt aangekomen dat als ik een gitaar vind waarvan ik zeg ja dit is wat ik zoek, of wat redelijk in de richting is want de ideale vind je niet, dat ik daar in principe wel tegen de 1000 euro wel neer gaan leggen, alleen moet ik daar langer voor gaan sparen en zoek ik eerder naar eentje rond de 500, maarja alst niet anders kan is doorsparen dus ook geen probleem

Is dit fatstrat trouwens zo te koop, of is dat een strat waarvan je die humbuckers zelf moet vervangen?

wietse
10 september 2003, 19:59
fatstrat is zo te koop hoef je niks aan te doen ,of het geluid moet je al niet aanstaan en dat je er een andere humbucker in wilt.

lupoloco
10 september 2003, 20:00
fatstrats zijn zo te koop hoor :)

lupoloco
10 september 2003, 20:01
zo zien ze eruit http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?node_id=93

roppie
10 september 2003, 20:01
nee hoor is zo te koop, gezien je budget, en sowieso in het algemeen: kijk naar een tweedehands fatstrat, veel goedkoper terwijl ze meestal in uitstekende staat zijn

Maroetoo
10 september 2003, 20:10
bedankt mensjes kom ik weer wat dichter bij me favo geluid

:D

Wilson
10 september 2003, 20:12
zo zien ze eruit http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?node_id=93

ehmmm... ik neem aan dat we het hier over fender fastrats hebben, hij zei al datie een fender wilde, dus geen jackson
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0101102


deze dus wel

Ic3gl0vE
10 september 2003, 20:13
ach... jackson is toch ook van fender...

Maroetoo
10 september 2003, 20:21
zo zien ze eruit http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?node_id=93

ehmmm... ik neem aan dat we het hier over fender fastrats hebben, hij zei al datie een fender wilde, dus geen jackson
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0101102


deze dus wel

hehe jah als het een strat wordt dan wordt het sowieso een fender
gewoon omdat ik daar goede ervaringen mee heb, en waren stoppen met iets wat goed is.

Vexx
10 september 2003, 20:24
Omdat het altijd nóg beter kan... En of er iets anders nog beter is kom je alleen achter als je het uitprobeert... 8-)

Maroetoo
10 september 2003, 20:25
Omdat het altijd nóg beter kan... En of er iets anders nog beter is kom je alleen achter als je het uitprobeert... 8-)

Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.

Vexx
10 september 2003, 20:32
Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.
Dan is het goed... :razz:

Maroetoo
10 september 2003, 20:41
Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.
Dan is het goed... :razz:

Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?

green_day
10 september 2003, 20:55
Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.
Dan is het goed... :razz:

Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?

ik heb een fender fatstrat (wel uit mex..) klinkt super, doet voor mijn gevoel niet onder aan de usa'ers. Vanmiddag heengebracht om (EINDELIJK!) de nieuwe brug humbucker te plaatsen (SD JB) en is morgen klaar. Zeer allround gitaar, kan er metal mee spelen, kan er uiteraard blues mee spelen en alles er tussen in. Single coils klinken clean erg lekker. voor scheuren gebruik ik ze niet, maarja daarvoor heb je een humbucker. Ik vind het alleen een beetje jammer dat die hals (van de standard serie tenminste) zo'n bleke hals heeft.. niet lekker bruin gelakt als de usa'ers. Maar goed daar is de prijs dan ook naar

Maroetoo
10 september 2003, 21:00
Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.
Dan is het goed... :razz:

Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?

ik heb een fender fatstrat (wel uit mex..) klinkt super, doet voor mijn gevoel niet onder aan de usa'ers. Vanmiddag heengebracht om (EINDELIJK!) de nieuwe brug humbucker te plaatsen (SD JB) en is morgen klaar. Zeer allround gitaar, kan er metal mee spelen, kan er uiteraard blues mee spelen en alles er tussen in. Single coils klinken clean erg lekker. voor scheuren gebruik ik ze niet, maarja daarvoor heb je een humbucker. Ik vind het alleen een beetje jammer dat die hals (van de standard serie tenminste) zo'n bleke hals heeft.. niet lekker bruin gelakt als de usa'ers. Maar goed daar is de prijs dan ook naar

Ben benieuwd naar je ervaringen met die nieuwe humbucker!

Vexx
10 september 2003, 21:01
Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?
Mijn Gitaar is een gewone USA strat, met een Fatstrat element (single coil ) erin... Verder zijn de circuits een beetje aangepast waardoor het brug (fatstrat) en het middelste element te schakelen zijn als humbuckers...
Ik vind hem errug lekker spelen. Verder ben ik redelijk tevreden met het geluid, maar ik wil toch 'the real thing'. Vandaar die Ibanez RG die over 3 weken komt (vlak na het geld, wat daarna weer razendsnel verdwijnt :razz: )

Maroetoo
10 september 2003, 21:02
Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?
Mijn Gitaar is een gewone USA strat, met een Fatstrat element (single coil ) erin... Verder zijn de circuits een beetje aangepast waardoor het brug (fatstrat) en het middelste element te schakelen zijn als humbuckers...
Ik vind hem errug lekker spelen. Verder ben ik redelijk tevreden met het geluid, maar ik wil toch 'the real thing'. Vandaar die Ibanez RG die over 3 weken komt.

Waarom wil je een ibanez dan?

Vexx
10 september 2003, 21:16
Ibanez heeft (vind ik dan) een betere hals, vettere elementen, gavere look...

Verder heb ik de 7ender van mijn vader geleend (eerste gitaar om op te oefenen, dus nu is het tijd voor een eigen bijl)

Wilson
10 september 2003, 21:19
Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.
Dan is het goed... :razz:

Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?

ik heb een fender fatstrat (wel uit mex..) klinkt super, doet voor mijn gevoel niet onder aan de usa'ers. Vanmiddag heengebracht om (EINDELIJK!) de nieuwe brug humbucker te plaatsen (SD JB) en is morgen klaar. Zeer allround gitaar, kan er metal mee spelen, kan er uiteraard blues mee spelen en alles er tussen in. Single coils klinken clean erg lekker. voor scheuren gebruik ik ze niet, maarja daarvoor heb je een humbucker. Ik vind het alleen een beetje jammer dat die hals (van de standard serie tenminste) zo'n bleke hals heeft.. niet lekker bruin gelakt als de usa'ers. Maar goed daar is de prijs dan ook naar

ehmm... :roll: bruingelakte hals?? waarschijnlijk bedoel je een rosewood fretboard...

je kunt jou gitaar ook best krijgen met zon bruine hals. Dat heeft er niets mee te maken dat het mooier is, jij hebt een maple fretboard, dat andere is rosewood. het is dus niet gelakt, maar een andere houtsoort als fretboard. Het ene is niet beter dan de andere, alleen anders, maple klinkt wat feller en rosewood wat donkerder en warmer. Hoewel het verschil ertussen niet wereldgroots is.

Basman
10 september 2003, 22:45
Om nu even op die fatstrat voort te gaan, kzag voort laatst een double fatstrat staan, ( http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0133300 )
weet iemand hoeveel die kost en klinkt?

green_day
11 september 2003, 14:34
Jawel dat is wel zo, maar ik vind het te duur om uit te gaan proberen.
Natuurlijk wel in de muziekwinkel zelf maar dat is iets wat ik ook sowieso wel doe.
Dan is het goed... :razz:

Hehe, he ik zie trouwens dat je zelf ook een fat strat hebt, bevalt hij?

ik heb een fender fatstrat (wel uit mex..) klinkt super, doet voor mijn gevoel niet onder aan de usa'ers. Vanmiddag heengebracht om (EINDELIJK!) de nieuwe brug humbucker te plaatsen (SD JB) en is morgen klaar. Zeer allround gitaar, kan er metal mee spelen, kan er uiteraard blues mee spelen en alles er tussen in. Single coils klinken clean erg lekker. voor scheuren gebruik ik ze niet, maarja daarvoor heb je een humbucker. Ik vind het alleen een beetje jammer dat die hals (van de standard serie tenminste) zo'n bleke hals heeft.. niet lekker bruin gelakt als de usa'ers. Maar goed daar is de prijs dan ook naar

ehmm... :roll: bruingelakte hals?? waarschijnlijk bedoel je een rosewood fretboard...

je kunt jou gitaar ook best krijgen met zon bruine hals. Dat heeft er niets mee te maken dat het mooier is, jij hebt een maple fretboard, dat andere is rosewood. het is dus niet gelakt, maar een andere houtsoort als fretboard. Het ene is niet beter dan de andere, alleen anders, maple klinkt wat feller en rosewood wat donkerder en warmer. Hoewel het verschil ertussen niet wereldgroots is.

nee wilson dat bedoel ik helemaal niet.. ik heb een rosewood fretboard en ja dat is bruin. Maar de hals is van maple hout gemaakt, dat hout wordt bij usa fenders altijd oranje/bruine gelakt. bij mex is dat niet zo.. vandaar dat ik het ook heb over mijn headstock aangezien die ook van maple is << dus ook lijkbleek. Ik weet ook best dat rosewood anders klinkt dan maple.. en die laklaag maakt ook geen zak uit voor het geluid, maar het staat gewoon classier, netter. En dat is wat ik bedoelde!

btw.. straks gitaar weer ophalen.. joepie! :D

Wilson
11 september 2003, 16:46
oooh zo!!

haha ik dacht al! vond het al zo vreemd. Maar je hebt wel gelijk, is idd lelijk zo wit. Gelukkig is mijn jap wel gelakt