PDA

View Full Version : Bedradings schema Ibanez S classic ??



yhcmarc
10 september 2003, 18:34
Heeft iemand toevallig een schema van de bedrading voor een Ibanez S classics serie met een 5 way switch voor HB / SC switching ??

Ik heb nl. een ESP h-201 en het SD HB-102 set dat erin zit klinkt eigenlijk als bagger. Nu heeft onze andere gitarist een dimarzio set in zijn S classic laten zetten en zet ik die ibanez set in mijn ESP, maar ik moet eerst ff weten hoe ik het moet solderen, anders wordt het een pruts zooi natuurlijk ...

Thanx

Marc

jorrit
11 september 2003, 10:25
volgens mij kun je beter metteen goede elementen in je gitaar zetten. je gaat nu (als ik het goed begrijp) duncan desinged elementen wisselen met ibanez stock elemeten. daar wordt je geluid niet beter van. je kan beter metteen bijvoorbeeld echte seymourduncans kopen. volgens mij is de hb102 serie gebaseerd op de duncan distortion en zal ik als ik jou was daar eens naar gaan kijken.

alhambra
11 september 2003, 10:32
Ik heb een sc420 met dimarzio's en heb nog ergens het originele schema liggen en het aangepaste schema voor de dimarzio's met 5 standen schakelaar. Zal vanavond ff kijken voor je.

Anders Destium
11 september 2003, 10:49
Je kunt alle schema's van Ibanez gitaren vinden op www.ibanez.com. Als je even door de site heenfietst zul je de schema's eenvoudig moeten vinden. Even uitprinten en klaar!

Je moet wel altijd even opletten hoe het zit met verschillende kleuren. SD gebruikt andere kleuren dan Dimarzio en Ibanez (rood en zwart zijn omgedraaid oid). Dit is gewoon een kwestie van even testen...

yhcmarc
11 september 2003, 12:54
volgens mij kun je beter metteen goede elementen in je gitaar zetten. je gaat nu (als ik het goed begrijp) duncan desinged elementen wisselen met ibanez stock elemeten. daar wordt je geluid niet beter van. je kan beter metteen bijvoorbeeld echte seymourduncans kopen. volgens mij is de hb102 serie gebaseerd op de duncan distortion en zal ik als ik jou was daar eens naar gaan kijken.

die hb-102 dingen klinken echt klote, totaal geen definitie in het geluid. Die stock pickups van de betreffende ibanez klinken een heel stuk helderder en zijn momenteel de enige optie aangezien ik nu niet de middelen heb om andere pickups te kopen. En btw, als ik nieuwe ga kopen, wordt het een dimarzio setje ...

Marc

jorrit
12 september 2003, 09:28
ow dan verschilt dat weer per gitaar. ik heb een schecter en daar zitten ook hb 102 elementen in en die vind ik beter klinken dan de ibanez setjes...k ga ze trouwens wel vervangen..

yhcmarc
12 september 2003, 10:27
Ik heb ze toevallig gisteravond vervangen. Het schema van de SC420 van ibanez (waar die elementen uitkwamen) klopte weer niet met mijn 5 way switch in die esp, dus de hele avond zitten klieren en draadjes van de ene op de andere aan zitten sluiten. Uiteindelijk toch nog aardig gelukt, de belangrijkste opties werken iig :)

brug HB
brug SC
neck SC

de rest is niet echt boeiend voor mij, en nu maar hopen dat de solderingen houden met mijn gitaat ge(mis)bruik :)

Marc