PDA

View Full Version : Welke Marshall is een echte scheurbak?



Marshallover
2 februari 2002, 08:38
Dag mensen,

Ik ben van plan een nieuwe buizenversterker te gaan kopen van Marshall, welke serie klinkt het beste?

Marshall AVT
Marshall JCM
Marshall JTM
Marshall Valvestate

Ibanez
2 februari 2002, 12:23
JCM lijken mij wel de meest gebruikte scheurbakken. Enne de avt is toch de nieuwe versie van een valvestate?

Frusciante
2 februari 2002, 12:50
de valvestates (avt, 8280, 8240 etc) zijn GEEN buizenversterkers, er zit slechts een klein lampje in de voortrap maar die beinvloed het geluid niet zo gek veel dan dat je zou denken. er blijven er dus inderdaad 2 over: de jcm en de jtm. aangezien jij een scheurbak wilt zal ik inderdaad voor een jcm gaan. misschien vindt je de 2555 ook wel wat. misschien is een nieuwe dsl of tsl ook wel iets. zijn veelzijdiger dan de meeste jcm900 series en ze zijn te verkijgen in combootjes. bij peter verspuy in lombardijen hebben ze geloof ik iets van 12 marshall tops staan, zeker het proberen waard. succes.

lomat
2 februari 2002, 13:02
Kies afhankelijk van je budget de meest veelzijdige (buizen) versterker. Een buizenamp zal in staat zijn een transistor te immiteren. Een torrenbak zal nooit een buizenamp kunnen benaderen. Da's een waarheid als een koe, ook al beweren sommige fabrikanten het tegenovergestelde.
het is wat je mooi vindt.

Nimpf
3 februari 2002, 04:51
Marshall scheurbakken?? jcm - SLX series

anoniem
8 februari 2002, 14:12
Ik onderschrijf de opmerking van Iomat 100%.
Je kan 't ook zelf ff proberen. Bij iedere zichzelf respecterende instrumentenhandel kan je toch wel rustig een paar keer binnen wandelen om met je eigen instrument een paar versterkers te testen.
Waarom wil je eigenlijk per se Marshall?

Dann
7 juni 2002, 17:05
JCM 900 SLX 2100
Zeker de hardst scheurende marshall ooit gemaakt