PDA

View Full Version : 1958 strat marktplaats



fred dons
10 september 2003, 15:43
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=13376

met alle respekt voor de verkoper maar een originele strat waarbij alleen de neck uit '58 zou komen is geen '58 strat
(bij een strat telt de datum van het "nieuwste" onderdeel op de gitaar
omdat fender nog wel eens onderdelen opspaarde en je dus nekken uit 59 op een 62 body kon tegenkomen neemt men de laatste datum als datum van bouw)
bij deze gitaar is zo'n beetje alles vervangen of refished dus de opmerking "geen reissue" klopt weliswaar maar echt origineel is anders
(de verkoper noemt overigens wel alles op en noemt verder geen prijs dus echt "fout" is het niet maar mooi is anders ) :wink:

marc_o
10 september 2003, 15:53
Ben toch wel benieuwd, maar soms is een oude gitaar ook wel gewoon een oude gitaar, zonder beter te zijn dan een nieuwe.

niels_r
10 september 2003, 15:58
Je kan er ook een punt tussen zetten en dan is het wel goed:



Originele hals, body en brug. Overige onderdelen van latere datum.

Ik denk dat het zo bedoeld wordt.

bert k
10 september 2003, 15:59
Volgens mij lezen jullie niet goed: quote: Fender strat bouwjaar 1958 blond, swamp ash body. originele hals, body en brug overige onderdelen van latere datum (mogelijk m.u.v. 1 element) /quote
hij is niet zo goed in leestekens. Ik zie staan Originele hals, body en brug. Overige onderdelen van later datum. Toch???

edit: hihi, tegelijk zelfde commentaar...

niels_r
10 september 2003, 16:00
Ik was lekker eerder :razz:

fred dons
10 september 2003, 16:07
kan inderdaad zijn dat lees tekens niet zijn sterkste kant is :wink:
maar blijft refinished (de neck) en geherfret en met vervangen parts

van zo'n gitaar zou ik graag wat foto's willen zien voordat ik een bod zou wagen

zjanke
10 september 2003, 18:47
(bij een strat telt de datum van het "nieuwste" onderdeel op de gitaar


Dan zijn er veel met oude snaren... :-D