PDA

View Full Version : Dimarzio Evolution



Thom TK
10 september 2003, 15:10
Ik heb dus een Evolution op de brug van mijn RG 470 laten zetten, maar deze is niet F-spaced.
Nu het probleem: Als ik palmmute, dan klinkt dat dus voor geen meter (de standaard V8 element kon nog beter palm-muten).
Ook is de sustain k*t.
Is dit verholpen als ik een F-spaced element neem van dit type?

Lacrymosa
10 september 2003, 15:18
nee, F spaced of niet, maakt bijna geen verschil voor je sound (wel een heel klein beetje, maar knappe jongen die et hoort)

Maar mischien moet je je techniek is aanpassen en je versterker anders afstellen

een EVO heeft heel veel pressence (schrijf ik dat zo goed?)
dus je moet even je amp goed instellen

en mischien staat je element nie goed afgesteld, te ver van je snaren af, of te dicht bij

CheerS!!

Negative K3 fan
10 september 2003, 15:21
f spaced of niet f spacecd maakt nauwelijks tot geen verschil in je deluid, althans, dat zou zo horen. Waarschijnlijk is er bij jouw iets anders aan de hand!

art|saves
10 september 2003, 15:22
Wat houd f spaced in ?

Negative K3 fan
10 september 2003, 15:33
f spaced (dimarzio) elementen, of trembuckers (seymour duncan) zijn breder. Gibson bruggen hebben de snaren dichter bij elkaar dan fender en floyd rose bruggen daarom lopen de snaren niet goed over de pooltjes bij het brug element als de brug en h et element niet op elkaar zijn afgestemd, voor het geluid maakt het alleen niet veel uit omdat het magnetisch veld ven een element nog wat doorloopt ahw.

Lacrymosa
10 september 2003, 15:34
F spaced of trembucker (is et zelfde alleen van andere fabrikanten) houdt in de de pole pieces wat verder uit elkaar liggen, zodat ze precies onder de snaren zitten van een gitaar met Floyd, of een andere tremelo

CheerS!!

Stitch
10 september 2003, 17:34
"laten zetten"

...ga gewoon ff terug en laat ze de draadjes nog een keer nalopen....zou wel knullig zijn opzich.

Diedo
10 september 2003, 18:44
misschien de + en de - verkeerd om... volgens mij krijg je dan dat je speaker de verkeerde kant op trilt, en dat klinkt heel kaal.

verder heb ik er geen verstand van...

Succes!

Diedo

gerrekat
10 september 2003, 18:51
Palmmuten is niet zo makkelijk als het lijkt zeker niet om het goed en precies te doen............misschien ook wat meer oefenen?

maar als het element te ver van de snaren afstaat scheelt ook, hoe dichter bij hoe meer output, je moet een balans zien te vinden waarop het goed klinkt, te dicht op de snaren is ook niet goed, dat vreet sustain!

Verder zouden palmmutes goed moeten klinken op een EVO, heb je hem geheel correct aangesloten?

Thom TK
11 september 2003, 09:13
Ik heb hem er niet in gezet, T.A.G.S. heeft dat gedaan.
Maar hoort een Evolution wel goed te plammuten, dan?
De V8 deed dat veel beter.

Maiden Michiel
11 september 2003, 09:42
Dat lijkt me wel

Anders Destium
11 september 2003, 10:54
Evo's zouden veel feller en strakker moeten klinken dan de standaard Ibanez V-elementen. Deze laatste hebben de eigenschap snel modderig te klinken. Ik zou bijna zeggen dat er een foutje is gemaakt bij het bedraden (bij Evo's kun je toch niet de output en tone veranderen op het element?)

El Drecko
11 september 2003, 12:47
Ik heb hem er niet in gezet, T.A.G.S. heeft dat gedaan.
Maar hoort een Evolution wel goed te plammuten, dan?
De V8 deed dat veel beter.

Ik palmmute me suf met mijn brug-Evolution en dat klinkt prima (geluidstechnisch dan :D ). Ik word een meeloper met de rest van de antwoorden en zeg dattie er vast niet goed in zit.

Mithrandir
11 september 2003, 13:17
misschien de + en de - verkeerd om... volgens mij krijg je dan dat je speaker de verkeerde kant op trilt, en dat klinkt heel kaal.

*knip*

Ik zou deze uitspraak graag even geverifieerd willen zien? Klopt dit?

Stitch
11 september 2003, 13:32
Haha....lijkt me stug, veranderende flux geeft toch wisselspanning...toch? :D

Ibanez RuleZ
11 september 2003, 13:45
klopt, hoort nix uit te maken. het is een wisselspanning, waardoor de fase alleen omgedraaid is, maar dat zou geen ruk moeten uitmaken, omdat we een wisselspanning hebben.

wat wel zou kunnen is dit: de evolution is een 4 conductor element. dat wil zeggen dat je m ook kan splitten want de stroom gaat niet automatisch door beide spoelen, daarvoor moet je 2 draadjes aan elkaar solderen. Ik raad je aan om ff te kijken op de DiMarzio site, daar staan schema's van wat aan elkaar zou moeten om gewoon "humbucking" geluid te krijgen. best kans dat daar een foutje in is gemaakt, omdat deze kleurschema's per merk verschillen en Frits kan wel eens een foutje maken (frits = tech @ tags).

Harrald

Diedo
11 september 2003, 16:39
jullie hebben gelijk! was eigenlijk wel erg kortzichtig... tis toch een sinus...
:oops: :oops: :oops:
excuses voor het ongemak

Diedo

bert k
11 september 2003, 16:51
Niet zo'n rare gedachte toch. Stel dat 1 van de elementen verkeerd om zit, en je schakelt beide elementen in, dan heb je tegenfase, en dat geeft zo'n geknepen dun geluid. Als de humbucker 4 draadjes heeft kan je ook zo'n schakelfout krijgen. Maar wel raar dat het alleen bij palmmuten opvalt.

El Drecko
11 september 2003, 21:23
Maareh, zat er geen schemaatje bij? Toen ik m'n Evolution kocht zat er in het doosje een uitgebreide uitleg over hoe je em op meerdere manieren kon aansluiten. Het is mij daarmee zelfs zelf gelukt, en ik ben zo a-technisch als ik-weet-niet-wat.

Thom TK
16 september 2003, 11:28
Maareh, zat er geen schemaatje bij? Toen ik m'n Evolution kocht zat er in het doosje een uitgebreide uitleg over hoe je em op meerdere manieren kon aansluiten. Het is mij daarmee zelfs zelf gelukt, en ik ben zo a-technisch als ik-weet-niet-wat.

Ik heb alleen het element (ingebouwd) gekregen zonder schema's en boekjes.
Maar er zit dus geen f-spaced in (terwijl dat wel zou moeten met mijn Floyd) dus ik krijg binnenkort een witte :-D
Misschien is het probleem dan opgelost.

Negative K3 fan
16 september 2003, 16:40
nog wat element vrage, deze keer SD, ik heb vandaag een 2e hands setje ontvangen (SD JB-B en 59-N) en ze hebben allebei verschillende schroefgaten, de ene heeft drie kleintjes en de ander heeft 1 grote... any advice on that?

Ibanez RuleZ
16 september 2003, 17:08
bedoel je aan de zijkant? dus zeg maar lipjes die er aan de korte kant zitten? als het gewoon onder de slagplaat/mounting ring past, maakt dat geen reet uit anders heb je een probleem. ik heb zelf een lil screaming demon van SD en die heeft dat ook. die paste gewoon onder een slagplaat (heb m wel eens gemonteerd). ik denk dus dat het totaal geen fluit uitmaakt en dat je gewoon een mooi allround setje elementen hebt! (zeker van gitaarmarkt af?)

Harrald

Negative K3 fan
16 september 2003, 17:18
ja, of van 2ehands.nl die van mij komen trouwens in een lp. Ik bedoelde idd aan de zijkant. Ik zat meer te denken aan grootte van de schroeven etc.