PDA

View Full Version : Marshall jcm2000 triple lead



punkydude
10 september 2003, 15:10
Betreffende de 100W versie,

Wat zou ik beter nemen:
-de combo
-de head op een klein cabinet (zo'n half model dus)
-de head en zoeken voor een 1960cabinet in tweedehands?

Moest ik het geld hebben zou ik gaan voor de head met groot cabinet, maar kheb niet echt de financiële mogelijkheden...

En als er iemand pos of neg dingen heeft meegemaakt met deze amp, laat het me dan aub ook weten!

Thx! Davy

yhcmarc
10 september 2003, 15:15
waar en hoe lang speel je ... denk je veel op te gaan treden en is aan half stack ( dus de normale 4x12 kast + top ) qua vervoer mogelijk.

Als je net begint en alleen in de oefenruimte speelt de komende ... +- 2 jaar ofzo, ga dan gewoon voor de combo, doe je al wat kleine optredens enzo, neem dan de top met 2x12 kast, want dan hoef je later alleen maar de kast te vervangen.

Ik heb zelf geen ervaring met de jcm2000 btw, ik had ooit een jcm 900 4100 en vond het niks, binnenkort waarschijnlijk een jcm 800 2210 en die schijnt wel erg vet te zijn.

Probeer gewoon het een en ander uit zou ik zeggen.

Marc

punkydude
10 september 2003, 15:17
Tzou eerder puur voor optredentjes zijn, voor de repetities gebruik ik mijn Peavey bandit...lukt voorlopig nog goed. Maar moest ik die marshall hebben zou ik hem toch ook wel op repetities gebruiken....

yhcmarc
10 september 2003, 15:23
ok, aan je naam te zien punkrock stijl .. dus het zit er in veel optredens zonder PA ... dan zou ik voor een grote kast gaan. Mocht het financieel niet haalbaar zijn, neem dan toch een 2x12, de meeste hardcore en punk gitaristen zijn absoluut niet moeilijk als het gaat om het uitlenen van een speakerkast op optredens, wij hebben er nooit moeite mee gehad om uit te lenen en te lenen.

Marc

punkydude
10 september 2003, 19:28
Tzou meer zijn om Hardcore te spelen à la hatebreed en madball en dergelijke!!! 8-)

skabouter
10 september 2003, 19:33
GAAF :D

tja, voor de oefenruimte is zo`n halfstack dan echt een overkill dude ! en het iedere keer meeslepen.........zonde, straks mol je je head. of laat je hem dan staan ?

verder heb ik een tip voor je. neem een DSL, geen TSL. DSL heeft net zoveel mogelijk heden (dat extra kanaal zit ook gewoon op de DSL, maar dan opgetoverd tot switch) en en DSL is veeel goedkoper, en ziet er beter uit (2 rijen knoppen is lelijk)

ik zou altijd zeggen, neem de 1960 erbij. maar dit kan ook lastig zijn met vervoer. als je een leuke auto hebt, en spierballen, gewoon doen dan !
als je een DSL neemt dan bespaar je al geld, dus koop daar dan een leuke 1960 voor.................

yhcmarc
10 september 2003, 19:40
Tzou meer zijn om Hardcore te spelen à la hatebreed en madball en dergelijke!!! 8-)

hmmm, als je die richting op gaat zou ik toch meer kijken voor een 2e hands peavey 5150 of een engl top. Welke band speel je trouwens ??

Marc

BLOK182
10 september 2003, 20:08
Voor optredens is idd een halfstack nog niezo gek, als je veel met scheur werkt is een halfstack wel fijn, dan heb je op een hoog volume wat meer laag en druk dan met een openback combootje. Ik zou wel ff alletwee de Marshall testen, je weet maar nooit.

stringer
10 september 2003, 20:20
Ik heb de halfstack gehad, maar weggedaan wegens het ongemak met vervoer. Ik heb nu de combo (die is trouwens takkezwaar) Qua puur geluid is de combo mooier omdat hier twee verschillende speakers inzitten. Het voordeel van de combo is ook dat hij klein en handzaam is, het geluid is kamerbreed en vaak staat er bij optredens een 4x12 en dan kan hij gewoon als top dienen. Als je toch voor de combo kiest zou ik ook de nieuwe Laney serie checken: betere kwaliteit, meer mogelijkheden en geintegreerde midi tegen ongeveer dezelfde prijs.

Oh ja, bij Marshall werken totale idioten. Wie maakt nou een zware buizenamp met plastic handvaten aan de zijkant. Tip: koop vaste en stel reserve.

BLOK182
10 september 2003, 20:28
Bij Mesa zijn ze nog erger, een zware buizenamp met een enkel handvat bovenop :-D

Ic3gl0vE
10 september 2003, 20:37
Als je net begint en alleen in de oefenruimte speelt de komende ... +- 2 jaar ofzo, ga dan gewoon voor de combo, doe je al wat kleine optredens enzo, neem dan de top met 2x12 kast, want dan hoef je later alleen maar de kast te vervangen.



Waarom de kast vervangen? Je kunt er ook gewoon nog een onder zetten.

yhcmarc
11 september 2003, 09:06
dat kan ook natuurlijk .. :)

Marc

punkydude
13 september 2003, 10:39
Vraagje, als ik die combo koop. En ik zet er dan nog zo'n halve cabinet onder, gaan die speakers van mijn combo dan ook nog werken? Of enkel die van dat cabinet?

Greeetz, Davy

yhcmarc
13 september 2003, 12:27
weet ik niet eigenlijk, zou je die specs van die combo moeten checken. Maar ik persoonlijk zou zowiezo geen combo kopen ..

MArc