PDA

View Full Version : Distortion voor Fender Hot Rod Deluxe



Ray-tje
10 september 2003, 11:10
Hoi,

Ik ben opzoek naar een goed effect pedaal voor mijn Fender Hot Rod Deluxe. Ik speel in een punk band, maar ik weet niet goed wat voor een pedaal ik daarvoor het beste kan gebruiken :???: . We spelen nummers van the living end, guano apes, the hives, (nofx) etc. Wie o wie heeft er een idee?! of een goed advies.

Raymond

marc_o
10 september 2003, 18:50
Als ik heel eerlijk moet zijn, en uiteraard denk ik wel dat je dat wilt, zou je beter af zijn met een andere versterker, de hotrod is een leuke bak, maar niet echt voor de muziek die jij beschrijft natuurlijk. Als je 'm leuk verkoopt, heb je veel keus, er zijn zat versterkers met prima heavy geluiden.

Dude
14 september 2003, 18:02
denk dat je inderdaad meer hebt aan andere gear dude, zoiets als dit bijvoorbeeld:

Fender Prosonic Amp E 1300
Axis supersport zwart E 1200
Axis supersport paars E 1150
Gibson Explorer zwart E 1000







:razz:

Diedo
14 september 2003, 18:03
LOL :D

sash
14 september 2003, 18:29
Denk het ook. Koop iets van een Koch ofzo, of Engl. Fender is te clean voor punk

Diedo
14 september 2003, 18:45
notice the difference:

"effect pedaal" en "een Koch ofzo, of Engl" :)

het is wel waar, maar heeft meneer Röntgen daar het geld wel voor?!
ik denk dat je met een leuke distortion een heel eind op weg bent...

sash
14 september 2003, 19:20
notice the difference:

"effect pedaal" en "een Koch ofzo, of Engl" :)

het is wel waar, maar heeft meneer Röntgen daar het geld wel voor?!


Jah het ging over amps ineens :D

Als ie z'n amp verkoopt wel :) Leg er wat bij en je hebt met gemak een leuke Engl.

marc_o
14 september 2003, 21:48
denk dat je inderdaad meer hebt aan andere gear dude, zoiets als dit bijvoorbeeld:

Fender Prosonic Amp E 1300
Axis supersport zwart E 1200
Axis supersport paars E 1150
Gibson Explorer zwart E 1000







:razz:


Het zit je nog steeds dwars dat je geen geld genoeg had om wat van me te kopen he? :D

Ray-tje
16 oktober 2003, 09:27
Bedankt voor jullie tips!

Een Koch of een Engl is alleen wel heel erg duur...

Maar jah, dan maar gewoon verder sparen.

MarshallSG
16 oktober 2003, 09:43
Die gasten lullen onzin.

Koop gewoon een boss ds-1 of ds-2 tweede hands of ieder andere redelijke distortion pedaal voor c.a. 30-50 E en je kan prima punk spelen hoor. Ik zou dat eerst eens uit proberen voordat je meteen een hoop geld gaat neer tellen voor een andere versterker.

treblemaster
16 oktober 2003, 10:57
Fender is prima voor een rauw punk geluid (the Hives gebruiken oa ook Fenders). De bands die je noemt hebben overigens wel een erg verschillend geluid!
Ik kan je alleen wat vertellen over een rauw punk/rock 'n roll geluid ala The Hives. Veel garage/punk rock 'n roll bands die ik heb zien optreden in de VERA (GRunn) gebruikten Fender versterkers met een overdrive/distortion pedaal ervoor (boss SD-1, boss ds-1, MXR distortion+, proco RAT). Gewoon even wat pedaaltjes testen (liefst natuurlijk met een zelfde soort versterker als die van jou, aangezien sommige pedalen goed met de ene versterker klinken en totaal niet met de andere). IK gebruik zelf een danelectro daddy'o overdrive (erg goedkoop) en mijn ervaring is dat ie goed klinkt met Fender versterkers (klinkt net wat rauwer/agressiever dan een boss sd-1 in mijn set-up). Een NOFX en The Living End geluid krijg je er ook wel uit, maar Guano Apes weet ik niet...