PDA

View Full Version : lakewood of furch



ieme
10 september 2003, 08:52
Wat zijn de voor en nadelen van deze gitaren? wat zijn soortgelijke modellen, ik zoek een 2ehands voor ongeveer 600 euro inc pickup

bert k
10 september 2003, 09:18
Het nadeel van Lakewood is dat je het wel kan vergeten voor 600 :-D Ze zijn veel duurder, vanaf zo'n 1000 euro. En tweedehands kom je ze maar weinig tegen. Ik heb voor de mijne tweedehands 1300 betaald.
Furch moet wel lukken. Maar dat is ook een veel eenvoudiger merk, middenklasse. Kijk ook eens naar Seagull of Crafter. Dat is allemaal wel te vinden voor jouw budget.

ieme
10 september 2003, 12:01
Crafter heeft voor mij afgedaan, ik had 1 een SE33 geloof ik, en die hals stond er na een paar maanden ZOOOOOOOOOO scheef in!

ieme
10 september 2003, 12:02
Lakewood M-1 en D-1 zijn toch nieuw 1000 euro?

bert k
10 september 2003, 12:38
Ik heb ff gekeken op de lakewood site http://www.lakewood.de/data/preise-de.pdf en de D1/M1 kost 1195 De nieuwe D-M en M-M kosten 995, maar die ken ik nog niet.
Tweedehands kom je ze eigenlijk nog niet tegen, maar dan zou je goedkoper uit kunnen zijn. 600 voor een d1 denk ik toch niet.
Lakewoods van vóór 1995 zijn heel anders van constructie en klank en eigenlijk niet zo goed. Op de Lakewood site zie je nog wel eens inruilers of demo modellen.

Boer Bavo
10 september 2003, 21:06
Bij Caerts kost de Lakewood D1 780 euro....

bert k
10 september 2003, 21:18
Hulde! Is dat nieuw? Ik heb mijn prijzen van de Lakewood site. Duitse prijzen dus.

Boer Bavo
10 september 2003, 23:08
De prijs op de site van Lakewood is de catalogusprijs. Ik denk dat er wel redelijk wat handelaars een korting op die prijs geven. Op Amerikaanse gitaren lukt dat blijkbaar een eind moeilijker (importbelasting en zo?). Ik denk dat dit alleszins ook een belangrijke reden is waarom de Lakewood gitaren zo'n sterk aanbod vormen: minder belastingen en dus een lagere prijs voor kwalitatief sterke instrumenten.

gertdm
12 september 2003, 10:40
Het verschil in sound tussen Furch (de nieuwe modellen) en Seagull / Cort vind ik groot.
Ook al is Furch qua prijs een middenklasser, het zijn voor een middenklasser buitengewoon goede gitaren die nog steeds verbeteren.
De modellen van Furch van voor 2001 hadden nog wel eens afwijkingen en soms ook technische mankementen. De laatste lichting echter is gewoon erg goed. Zelfs de neutraliteit van de klank is veranderd. Het zijn gitaren die steeds meer een eigen identiteit krijgen en die denk ik met een paar jaar misschien ook wel iets duurder worden.

Lakewood is een goede gitaar. Een beetje het nivo van L'arrivee wat ook top is. Met Lakewoods moet je wel goed kijken welk model bij je (speelstijl) past.

maylingjv
9 januari 2004, 13:18
wij hebben thuis twee furch gitaren beide van superkwaliteit,een 12string en een 6string,toen we de 6string eens vergelijkte vergelijkte met een taylor 812 verbleek deze met de furch,het verschil was enorm,de taylor leek sustain tone en karakter te missen tegenover de furch,de furch kosstte een 1250euro zonder pick up,de taylor kost pakken meer.en lakewood heeft ook prachtige gitaren maar ook met een bekend prijskaartje,wat ik zeker ook niet over het hoofdt zou zien is het dochtermerk van furch : stanfordt en moest je een budget zou hebben van een 2000euro zou ik Moon gitaren ook eens uitproberen (engels merk) het zijn allemaal taylor, martin,santa cruz en gibson killers