PDA

View Full Version : Blond... niet briljant, maar soms wel erg lekker. :P



De Teng
9 september 2003, 19:52
Zoiets is deze file ook denk ik... bluesy gitaartje op een avond opgenomen. Vanavond dus... enjoy.

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Teng_Blues.mp3

Maiden Michiel
9 september 2003, 20:23
Jammer dat er geen begeleiding is, wordt een beetje saai zo?

De Teng
9 september 2003, 20:38
Ik vind van niet... in a way. Als je een geheel liedje wilt horen wel ja... maarreh.... al geluisterd dan?

moretel
9 september 2003, 20:57
Klinkt wel aardig maar technisch valt er wel het een en ander op aan te merken maar dat hoor jezelf ook wel, maar er zitten leuke stukjes tussen. Als je bij dit soort stukjes een textrem gebruikt zal je versteld staan van het resultaat.
Ik neem de laatste tijd veel op en heb veel virtuoze momenten maar om 3 minuten iets foutloos op te nemen blijft lastig.
Ik vind het wel een leuke post, misschien leuk om in dit topic alleen maar gitaarstukjes zonder begeleiding te geven van ongeveer een minuut of twee drie van je kunnen te presenteren ongeacht niveau.
Ik ga vanavond aan de slag en zal er morgen eentje posten, ondanks mijn PTS syndroom, maar een paar minuten leuke licks lukken wel foutloos.

De Teng
9 september 2003, 22:25
Is best een leuk idee ja, vervelend van je PTS trouwens. Ik heb geen idee wat het is, maar het zal ongetwijfeld een nadeel aan de edele kunst van het gitareren geven, dus sterkte ermee. ;)

Wat betreft die soundfiles... leuk ja, gewoon ff lekker pingelen, geen mega fx en eroverheen, eerlijk hoe je bent. Cool.

Bassie79
9 september 2003, 23:30
Klinkt goed zonder begeleiding...beetje chorus erover had wel op zn plaats geweest

Zal binnenkort ook eens ff wat opnemen als ik tijd en inspiratie heb (en een goede mic)

PS. lekkere "ik ben net uit de kroeg en zit op de bank" -muziek :)

moretel
10 september 2003, 02:07
Is best een leuk idee ja, vervelend van je PTS trouwens. Ik heb geen idee wat het is, maar het zal ongetwijfeld een nadeel aan de edele kunst van het gitareren geven, dus sterkte ermee. ;)


Perfect Take Syndroom, een bekende gitaarziekte, zoiets als GAS :-D
Vanavond ook bezig geweest met een sambatje maar dan doe ik uren over het opnemen ervan en dan heb ik nog niets :-(
Maar ik ben morgen vrij en dan doe ik weer een poging, moet toch eens een keer lukken.

De Teng
10 september 2003, 09:57
Aha ...PTS>.. perfectionisme overload dus. Tja.. das kut he? Ik heb dat niet zo, gewoon wat opnemen en niet zeiken. Eerste take is na tien stuks vaak nog de beste. Soms een foutje... what the hack. Tenzij je een CD aan het opnemen bent natuurlijk.

Idd lekker op de bank muziek, ik vond het ook zo klinken ja. In die hete zomer heb ik zo eens op mijn balkon zitten pielen, ook zoiets. ;)

Maiden Michiel
10 september 2003, 10:59
Levensgenieter!!

De Teng
10 september 2003, 11:32
Dat lukt me wel ja. ;)

Maiden Michiel
10 september 2003, 11:45
Da's mooi, maar met een ax op de pens in de zon met eventueel een biertje is dat ook niet moeilijk!!!

De Teng
10 september 2003, 12:21
Haha... dit wel zonder bier gespeeld. ;)

rien
10 september 2003, 17:32
linkt lekker nog effe op de bank biertje op tafel blowtje in je hersens en voor je ui pielen.. liefs uren lang .. mic dr voor en opnemen maar..

hoi
rien

delphiro
10 september 2003, 19:09
goh ja... opnemen met een blowtje of wat alcohol..

en dan de dag erna (of liever twee vanwege de koppijn) terugluisteren en beseffen dat de roes ook erg veel doet met je idee van hoe mooi het was :-D

commentaar op Teng Blues.. ja laid back en relaxed dat wel.. maar het ontstijgt niet de gemiddelde droogoefening van de bluesers onder ons. Nope.. die gaat weer van de harddisk af 8-)

De Teng
10 september 2003, 19:38
Hoeft ook niet.. meer ter vermaak. ;)

Hempo
12 september 2003, 16:46
mwoa, ik vin het niet heel enerverend.
Jij was toch bassist? dat doe je wel redelijk dacht ik

De Teng
12 september 2003, 20:38
Beide, alleen speel ik de laatste anderhalf jaar pas echt serieus bas en is het gitareren er wat bij ingeschoten. Ik bleef wat stil staan, maar bassen vind ik ook leuker om te doen, al mag ik ook graag gitaarspelen. Zo slecht is dit toch ook weer niet? Briljant is het idd niet echt nee, maar dat wist ik zelf ook al. Gewoon wat relaxend materiaal.

http://www.louisvillemusicnews.com/images/BrenglePicking.jpg

Hempo
13 september 2003, 20:17
nee slecht is het niet :) dat zei ik niet

De Teng
13 september 2003, 20:22
Gelukkig maar... ;) Ik zal eens echt wat leuks posten op gitaar. Ooit...