PDA

View Full Version : Svetlana 6L6's zijn ingespeeld



jpb
9 september 2003, 19:24
Ze zitten er nu twee maanden in (1964 tremolux in open 2x12 G12H's) en ze zijn denk ik nu ingespeeld; de stugheid is weg. Wat een geluid!!! Zoveel beter dan die oude groove tubes 6L6B. Helder, met mooie definitie, kortom het echte blackface geluid. Is me met de Groove tubes nooit gelukt. Kortom, steek wat geld in goede eindbuizen (JJ, Svetlana of NOS); het is echt de moeite waard :lol:

sash
9 september 2003, 19:27
Groove Tubes sucks indeed.

En Svetlana kickt ass :D

Mr.Jay
10 september 2003, 10:52
Groove Tubes sucks indeed.

En Svetlana kickt ass :D

ONZIN !!!!
heb recentelijk een prachtsetje JJTesla's overgehouden uit een handel-amp > prachtig setje buizen > gelabeled : GROOVE TUBES !

Jay

Al
10 september 2003, 12:40
Groove Tubes sucks indeed.

En Svetlana kickt ass :D



http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1748


Al

Mr.Jay
10 september 2003, 13:09
Groove Tubes sucks indeed.

En Svetlana kickt ass :D

http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1748
Al


Kijk.........alleen is dat logo zo duur. :wink:

Jay

Mr.Jay
10 september 2003, 13:13
[quote="jpb"]Ze zitten er nu twee maanden in (1964 tremolux in open 2x12 G12H's)


Waarom heb je je 2x12 openback ? ( is het en origin. 60's Fendercab ?)
kun je het verschilomschrijven met closed back ?

Jay

Al
10 september 2003, 13:24
Ze zitten er nu twee maanden in (1964 tremolux in open 2x12 G12H's) en ze zijn denk ik nu ingespeeld; de stugheid is weg. Wat een geluid!!! Zoveel beter dan die oude groove tubes 6L6B. Helder, met mooie definitie, kortom het echte blackface geluid. Is me met de Groove tubes nooit gelukt. Kortom, steek wat geld in goede eindbuizen (JJ, Svetlana of NOS); het is echt de moeite waard :lol:

Prima! Zijn goede buizen blijkt weer. Leuk dat je het nog even meldt.

Al

SteavisSmokin
10 september 2003, 14:21
Svetlanas zijn de beste nieuwe buizen die ik gehoord heb, komen dicht in de buurt van een set NOS GE 6L6.

Mr.Jay
10 september 2003, 14:31
Svetlanas zijn de beste nieuwe buizen die ik gehoord heb, komen dicht in de buurt van een set NOS GE 6L6.

ten eerste vind ik zelf de GE6L6 minder bijzonder dan b.v. RCA's.
ten tweede vind ik door ervaring met beiden de JJ's in dezelfde league dan de SVet's.
DAN > heb ik met de meeste JJ's méér power gemeten dan met Svets in dezelfde amp, en de constructie van de JJ komt zéér degelijk over, terwijl ik al 2 x met Svets meegemaakt heb dat ze na één repetitie al stonden te rammelen.

Ik deel maar even mijn eravring hiero.
Desalniettemin gebruik ik beide merken nog steeds graag, naast de RCA's.

Jay

SteavisSmokin
10 september 2003, 14:48
Ik vind de GE's in dezelfde "league" als de RCA's, alleen hebben de GE's meer kleuring, RCA's klinken cleaner (zowel qua voor als eind buizen) en hebben voor mijn gevoel meer cleane headroom.

JJ's heb ik nog nooit geprobeerd, zal ik es een keer doen.
Iemand hier nou al eens die remake van de GE 6L6GC geprobeerd die door GT in USA gemaakt worden?

jpb
10 september 2003, 15:31
[quote=jpb]Ze zitten er nu twee maanden in (1964 tremolux in open 2x12 G12H's)
Waarom heb je je 2x12 openback ? ( is het en origin. 60's Fendercab ?)
kun je het verschilomschrijven met closed back ?
Jay

Ik kan je niet vertellen hoe 'ie klinkt op een gesloten cab. Er zit een grotere OT in dus het laag blijft iig goed strak, ook al is 'ie open. Daarnaast vind ik de cabs v/d fender piggy-backs niet zo mooi..... :oops:

De cab is van een oude (1974) Carlsbro TR60 amp waarvan de bovenkant helemaal versleten en los was. Ik heb hem ingekort (of "gehack-butchered" zo u wilt), randen gefreest en niuew tolex erop gemaakt. Het originele speakerdoek (lijkt op fender) met oude Carlsbro-label gewoon laten zitten. Ziet er nu heel goed uit.

Over GT: Ze maken nu meer verschillende soorten buizen dan vroeger en er zullen best goeie tussenzitten. Ik heb alleen voor deze Svets E20,- minder (!) betaald dan voor de GT's zeven jaar geleden, dus voor mij hoeven die GT's niet meer; bovendien vind ik de opzichtige oranje letters spuuglelijk (en ja, ik ben een snob :lol: ).....

Mr.Jay
11 september 2003, 10:56
>Ik kan je niet vertellen hoe 'ie klinkt op een gesloten cab. Daarnaast vind ik de cabs v/d fender piggy-backs niet zo mooi..... :oops:

dát wilde ik nou effe weten, thanks.

Jay

Lucluc
12 september 2003, 17:34
Jay,

Ik heb ook een 212 halfopen cabinet bij de tremolux. Het is wel een oud fender cabinet en zelfs een tremolux cabinet. Toen ik die kocht was de baffle al niet origineel meer en er zaten al 2 12'' speakers in. Nu is ie helemaal netjes met 2 12'' speakers, een nieuwe baffle en de half open achterkant. Een vriend van me heeft een origineel setje tremolux BF, met de 2 10'' gesloten achterkant, dus ik heb naar hartenlust kunnen proberen wat ik mooier vond. Mijn conclusie is dat 12'' speakers gewoon wat steviger zijn, ook al is het een klein kastje. Door de open achterkant wat meer bright; is leuk voor de stratspelers onder ons.

In de tremolux zitten ook Svetlana's. Het is echter een brownface, maar zei Peevee laatst niet dat ie qua circuit eigenlijk een BF is????

Mr.Jay
12 september 2003, 17:45
[quote="Lucluc"]Jay,

Ik heb ook een 212 halfopen cabinet bij de tremolux. Het is wel een oud fender cabinet en zelfs een tremolux cabinet. Toen ik die kocht was de baffle al niet origineel meer en er zaten al 2 12'' speakers in. Nu is ie helemaal netjes met 2 12'' speakers, een nieuwe baffle en de half open achterkant. Een vriend van me heeft een origineel setje tremolux BF, met de 2 10'' gesloten achterkant, dus ik heb naar hartenlust kunnen proberen wat ik mooier vond. Mijn conclusie is dat 12'' speakers gewoon wat steviger zijn, ook al is het een klein kastje. Door de open achterkant wat meer bright; is leuk voor de stratspelers onder ons.

Je hebt neem ik aan in die halfopen kast géén dempingsmateriaal ?
zat dit wél in die andee gesloten kast ?

Jay

Lucluc
12 september 2003, 17:50
In mijn kast zat inderdaad dempingsmateriaal, schuimrubber. Dat is nu weg. De 210 kast van mijn kennis heeft ook geen dempingsmateriaal, wel is er voor elke speaker een eigen compatiment.