PDA

View Full Version : nieuwe versterker!



ibanez!!!
9 september 2003, 17:06
wel mommenteel zit ik zonder versterker... best wel onhandig! :-?
nu ben ik aan het twijfelen tussen een ampeg BA115 of een Hughes & kettner bassforce xl.

wat lijkt jullie het beste?

greetz jeroen :wink:

Phyrexian
9 september 2003, 17:44
Hey,
wel, ik weet totaal niet hoe beide amps klinken... :)
Dus zal je zelf moeten oordelen qua sound.

De Ampeg heeft volgens mij een hogere doorverkoop-waarde.

Geit
9 september 2003, 17:50
Heb zelf die BA115 en vind 't een super lekkere oefenversterker

basswasp
9 september 2003, 18:08
Wat voor geluid zoek je? De Ampeg is het beste voor een randje buizengeluid en de Hughes & Kettner is het beste voor clean.

ibanez!!!
9 september 2003, 21:07
wel, ik zoek zoiets als de bassist van ratm of flea, een slapsound eigenlijk...

ps: is er veel verschil met een ampeg BA 115 en een ampeg BA 112??

greetz :wink:

basswasp
9 september 2003, 21:10
Als je een hele agressieve slapsound wil hebben, dan is de Ampeg de beste keus.

Het verschil tussen een 115 en een 112 is de speaker. In de 115 zit één 15¨ speaker en in de 112 zit één 12¨ speaker (eigenlijk heel logisch ;)). Waarschijnlijk hebben ze in de 112 ook wat minder minder vermogen gestopt.

niels_r
9 september 2003, 21:38
Ik heb een Hughes & Kettner Bassforce XXL top met 4x10" cabinet erbij en hij bevalt echt super. De Ampeg ken ik niet, maar ik heb het idee dat die je geluid erg kleurt. De H&K houdt het geluid van je bas naar mijn idee wat meer origineel.

Een leuk en handig iets op de H&K is trouwens het EQ matrix. Dat is een draaiknop waarmee je bepaalde preset equalizer instellingen kan oproepen (slap, rock, finger en main). Verder heeft de gewone equalizer een parametrische regeling voor de midden tonen (weet niet zeker of die ook op de XL zit).

Misschien heb je hier wat aan. Volgens mij zijn de meesten hier weg van Ampeg, maar ik zou ze zeker allebei uitproberen.

Groeten Niels

sniekie
10 september 2003, 16:51
oladie ik heb een h&k bassbase400 niet echt te vergeijken met de basforge maar och zit bes lekker geluidje in. persoonlijk ou ik doorsparen en dan meteen een vette top en box kopen en niet zo'n combotje. mijn bassbase is zoals al wle duidelijk denk ik 400 watt met buizen pre. toch vind ik hem af en toe te weinig power hebben dus ik zou goed nadenken voor je zo'n ding koopt. ohwja en ik zou zeker niet die ampeg met 1 12 inch pakken heb je zo weinig power achter je staan.

basswasp
10 september 2003, 17:08
Helaas heeft niet iedereen meteen het geld om een voor een top met cabinet te gaan, en dat hoeft ook niet wanneer je een versterker zoekt om alleen thuis zelf te oefenen. Zelfs een 1x10 combo kan dan al voldoende zijn. Waarschijnlijk zal iemand die grote optredens wil ook niet om advies om een combo vragen...

Zelf zou ik, puur voor de klank, voor de Hughes & Kettner gaan.

ibanez!!!
10 september 2003, 21:14
wel eigenlijk zou ik met die versterker dan repeteren en optreden, maar ik dacht dat mijn versterker tog altijd naar de PA gaat, dus dat dat dan niet uitmaakt hoeveel watt of ower ik achter me heb staan
(wij hebben PA in repetitie kot). of ben ik helemaal verkeerd.

De ampeg 115 heeft wel meer power, en kost ni zoveel meer dan de 112.

greetz :wink:

AntY
11 september 2003, 11:26
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/12104.htm?oudei=15


deze kan ik keihard aanraden. weet alleen niet of ik er 950 voor zou betalen. ken het type cab niet, maar TE is goed. op mijn combo zit dezelfde preamp, heerlijk geluid.

AntY
11 september 2003, 11:28
en dezes is helemaal top, hopelijk is ie nog niet verkocht

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/12034.htm?oudei=75

een SWR workingmans 12 voor € 375!!!