PDA

View Full Version : input / ouput volumes tussen apparaten ...



yhcmarc
9 september 2003, 15:40
Toch nog een vraagje over mijn rocktron pirahna icm mijn engl poweramp. Ik vraag me af hou het nou eigenlijk zit met input en output volumes enzo. In het boekje van de rocktron staat dat die tussen -20dbv en +20dbv kan uitsturen. Op mijn engl kan ik kiezen tussen high en low gain, waarbij in de high gain van -23db tot -3db input kan hebben en de low gain van -5db tot +15db.

In hoeverre kan het problemen veroorzaken als je te hard instuurt ?? Ik ben nu namelijk redelijk voorzichtig met het insturen van volume aangezien ik bang ben om iets te slopen. Ik gebruik nu dus de low gain input en heb mijn rocktron nog niet half open staan qua output, zou dus logischerwijs rond de 0 Db moeten liggen. Ik mis gewoon wat power in mijn geluid, dus zou ik die rocktron zonder veel problemen meer open kunnen gooien ??

Thanx

Marc

Nocki
11 september 2003, 00:40
Hoi.

ik weet niet of je wat kan slopen maar hier is een leuke handleiding om in te stellen.

probeer alles op 0 te zetten (niet uit maar niet minder en niet meer dan normaal) probeer uit.

stel alles zo in dat je lekker hard in je fx processor aankomt zodat je lekkere sprankel krijgt en een lekker geluidje. stel het uitde fxer zo in dat je eindgeluid lekker klinkt geen overturing en clippen en zorg dat het volume niet te hards wordt.

dan krijg je een lekker geluid. door te zacht te vertekken krijg je een hifi geluidje...

tot nu toe doe ik het zo.
Nocki