PDA

View Full Version : Enigszins een shred poging? Shadows0909.mp3



Maiden Michiel
9 september 2003, 14:38
Vandaag effe een opname gemaakt van een nummertje.
Het bevat de meeste dingen (technieken) waar ik mee bezig ben en je zult merken dat legato's (en afmixen) mijn zwakke punten zijn.
Ik vind het best gaaf geworden en wil graag weten wat jullie ervan vinden, dus ook het lied op zich, de melodieen. Om het een compleet nummer te maken moet er nog iets bij maar ik weet nog niet wat of waar...

http://www.metal-maiden.com/Shadows0909.mp3 en u kent de procedure...

Predator
9 september 2003, 14:50
Klinkt leuk man! Maar stem je gitaar volgende keer wat beter en inderdaad.. Het afmixen kan beter, stuur dit op naar Wouter Bosch ofsow :razz: die kan er aardig wat van vind ik zo hehehehe...

Het idee klinkt leuk, als het gewoon wat verder uitwerkt en mixt kun je hiervan een complete song maken. Ik merk eigenlijk niet zoveel dat je slecht bent in de technieken die je noemt ofsow, het is soms een tikje off-beat maar dat is dan ook alles.

Het uptempo gedeelte vind ik een leuke melodie hebben en die sextolen ineens klinken goed. Wat wel te merken is, is dat je aanzienlijk beter snel speelt dan langzaam. Werk daar aan!

Maiden Michiel
9 september 2003, 15:02
Thnx!

Nou, ik vind vooral dat die legato's op het eind veel beter kunnen.
Wat je zegt klopt inderdaad ook, als ik langzaam speel heb ik minder het idee dat ik weet wat ik doe.
ik zal me komende week eens focussen op ene nieuw stuk en de song misschien afmaken, mag iemand anders hem komen mixen hehe!

Predator
9 september 2003, 15:07
Ik vond je solo in die Megajam echt tof man!

Maiden Michiel
9 september 2003, 19:06
Thanks man, daar was ik zelf ook zeer tevreden over!!

Bosch
9 september 2003, 21:06
8-)

Goed gedaan! Het is alleen echt niet mijn muziek: shred. :wink: :wink: :wink:

Het is een echte compositie geworden. Intro vind ik iets teveel een poging om "eenvoud" te laten spreken. Je viberato zou nog wat beter kunnen en je aanslag vetter/voller/overtuigender.

MAAR (buiten deze leerpuntjes), het is wel cool!!!

Waarom post je niet vaker?! 8)

Minpuntje: gitaar staat veels te hard. :D

Greetz,

~Bosch~

moretel
9 september 2003, 21:17
Knap hoor, erg leuk.

Hoe heb je deze opname gemaakt ?
Alles zelf gemaakt.

Barret Wallace
10 september 2003, 08:04
Hey michiel dude VET man !!! Als advies heb ik besteed meer aandacht aan de kleine details; doe ik zelf ook nooit maargoed :razz:

Keep shred alive! 8-)

Maiden Michiel
10 september 2003, 08:35
Thanks man!
Vind het erg cool dat jullie het diggen!

@Bosch: Misschien dat jij mijn volgende mix kunt maken? Ik wil wel vaker posten maar alles wat ik nu heb zijn vooral korte dingen waarvan ik het de moeite van het posten niet waard vind...

@Moretel: Yep, alles zelf. Ik zit er nog wel aan te denken om ergens wat synth in te gooien ooit, ik heb hier nog een leuke Korg Triton staan :)

@BW: Details, details, details, who needs 'em? Nee effe serieus, klopt maar heb je dat nou ook dat je toch een beetje haast wilt maken omdat je het wilt posten?

RaNk
11 september 2003, 21:30
Klinkt goed man, mooi gespeeld en lekker geluid. Gitaar misschien wat hard, maar dan laat je tenminste wel horen wat je doet!

Lijkt trouwens wel of je gedurende het stukje steeds vloeiender gaat spelen. Valt vooral op na de 2 minuten!

Maiden Michiel
12 september 2003, 09:21
Thnx, die F#m sweep na 2 minuten gaat wel stukken beter dan de eerste, en daarna krijg je natuurlijk de snellere stukjes, en zoals Predator al aangaf, klinkt mijn snellere spel overwegend wat vloeiender.

sunday violence
12 september 2003, 15:12
knap gespeeld kerel!

1 klein minpuntje is het begin, wat bosch al zei. maar verder helemaal tof! dat stukje bij 2m17 is wreed gedaan, als je nog ff een beetje werkt aan je timing in het algemeen en je houdt die mooie melodielijnen erin is het echt helemaal goed. ik vind dit over het algemeen beter klinmken dan die shred dingen van kijk mij eens als een raket over mijn fretboard gaan

goed bezig!
8-)

Maiden Michiel
12 september 2003, 19:21
Thanks!!Ja dat begin is een beetje afgekeken van Michael Angelo uit Gotta Run (en dan de bonusversie van Planet Gemini). Daar had hij ook zo'n soort stukje...
Maar goed, erg interessant is het inderdaad niet.
Als ik een nieuwe mix maak zal ik de gitaren ook eens pannen, dat klinkt ook altijd wel gaaf!