PDA

View Full Version : ILSE DELANGE



suzanne
1 februari 2002, 20:27
wat vinden jullie van ilse delange??naar mijn mening een van de beste zangeressen van nederland!! ik persoonlijk ben een hele grote fan van haar, ze zingt prachtig en heeft echt super goede muziekanten in haar band nu en gehad! geweldige gitaristen ook!

Luca P
1 februari 2002, 20:34
Die is wel goed hoor.
Ik vind haar eerste cd nog het beste. Lijkt wel of haar stem iets achteruit is gegaan.
Live kan ze ook nog zingen ook!
Ik heb haar een tijdje geleden gezien met "Cash on delivery".
Dat was best wel kicken.

Ray
1 februari 2002, 20:43
Peter Tiehuis is zeker goed,
en ja Cor Mutsers ook.

Ilse de Lange's stemgeluid vind ik af en toe wat krampachtig..... het zijn wel vaak mooie nummers.

Je moet voor de gein eens naar Allison Kraus gaan luisteren. Opzoeken op Kazaa ofzo. Geweldige stem, beetje zelfde genre als Ilse.
Dan hoor je ook dat "When you say nothing at all" een heel mooi nummer was voordat een of ander boy-bandje het verkrachtte

suzanne
1 februari 2002, 21:03
Alison kraus heeft inderdaad een prachtige stem! ik ken haar! ilses stem is niet echt achteruit gegaan ze heeft ondekt dat ze meer met haar stem kan zo varieerd haar stemgeluid vaak! kennen jullie misschien heel toevallig rob crosby?? hij komt uit nashville, speelt vaak in het voorprogramma van ilse en een aantal nummers van ilses cd's zijn van zijn hand! het is ook een fantastische gitarist!

Dila
1 februari 2002, 21:04
ik heb haar een keer live gezien in het voorprogramma van kane, dat was echt heel goed. goeie band, mooie stem. het is niet echt mijn muziek, maar ze is zeker wel goed.

Luca P
2 februari 2002, 02:31
Wat dacht je van Ricky Skaggs?
Gitaar, banjo, fiddle en mandolin.
Op top niveau dan wel.
Z'n stem klinkt dan wel een beetje Mickey Mouse, maar hij kan het wel allemaal.

suzanne
2 februari 2002, 20:29
haha micky mouse!! nee ken ik niet misschien kom ik hem nog us ergens tegen!zijn muziek dan!:)

Luca P
2 februari 2002, 21:58
Mickey in de goede zin dan.
Hij kan gewoon alles zelf. Grrr....super irritant.
Hij speelde vroeger bij Emmylou Harris en komt uit de bluegrass hoek.
Vince Gill is ook zo'n multi instrumentalist.

Ilse,....speelde een paar jaar geleden in Callantsoog (NH).
Toen was ze net bekend en zocht muzikanten voor een nieuwe band.
Ik gaf in de pauze snel mijn muziek cv. enne wat dacht je?...niks dus!
Ach ik ben blij dat ik nog lekker naar huis kan iedere avond en niet ergens in het land rondzwerf met m'n gitaar! (leugenaar)

suzanne
2 februari 2002, 22:23
idd leugenaar! wie wil er nou niet bij ilse in de band! haha! dit jaar speeld ruud hermans in callantsoog! ook een aardige gast en goed!
ik heb ilse zelf wel een aantal keren ontmoet maar speel pas 2jaar dus zo goed dat ik haar durf bij te staan met mijn muziek ben ik nog lang niet!!

dirkw83
2 februari 2002, 23:43
Ilse is qua mens ook wel tof vind ik. Lekker normaal.
Haar stijl spreekt mij niet aan.

suzanne
2 februari 2002, 23:54
nee inderdaad niet iedereen kan van het zelfde houden zou niet goed zijn he! maar, ja ilse is een heel tof mens, zal nooit naast haar schoenen gaan lopen altijd aardig, en ze heeft echt humoRR

dirkw83
4 februari 2002, 12:26
Zou op zich nog wel een keer naar haar toe willen; lijkt me wel grappige muziek.
Zeker als je een keer zo'n amateuristische schoolavond achter de kiezen hebt waarop de lokale muziekschool zijn kunsten gaat demonstreren (ik dacht tien keer: laat mij het eens doen please! Niet dat ik zo goed ben maar soms was het echt triest om te zien hoe langzaam ze een D of een G pakten) wil je wel eens wat beters zien.

Muziek school; is er hier iemand die professionele les heeft?

Outshine
4 februari 2002, 18:09
Op 2002-02-01 19:27, schreef suzanne:
wat vinden jullie van ilse delange??naar mijn mening een van de beste zangeressen van nederland!!


Je hebt helemaal gelijk, ik hou eigenlijk helemaal niet van dit soort muziek maar voor i\mnot so though zet ik mn radiootje altijd ff wat harder!

Han S
26 juni 2011, 13:59
Kijk, dat is nog eens een bump. We zijn negen jaar verder en Ilse was gisteren op TV met haar concert in Gelredome. Een uur Ilse en persoonlijk vind ik dat wel genoeg, maar daar gaat het niet om.

Ilse is door Warner alweer een hele tijd geleden gedumpt en ging in eigen beheer verder en nu staat ze zomaar heel Gelredome vol te verkopen en haar volgende concert is ook uitverkocht.

Persoonlijk vind ik een paar nummers van haar heel erg goed, maar het merendeel doet me weinig. De band doet het gewoon prima, maar ook daar krijg ik geen stijve van. (en zeker niet op mijn leeftijd :D)

Maar dan zit ik zo te kijken naar dat grote TV scherm en zie Ilse gewoon lekker spelen en zingen en ze geniet er zichtbaar mateloos van, ze is ongeveer het tegenovergestelde van Anouk lijkt wel.

En ze is nog altijd Ilse, het schoenenverkoopstertje uit Twente, totaal geen kapsones, gewoon eenvoudig in haar manier van doen, in haar bewegingen, het lijkt wel alsog haar dat zelfs een beetje in de weg staat.

Tuurlijk is het een kwestie van smaak en ik kan me voorstellen dan veel mensen haar ahw 'op handen dragen' omdat ze zo 'gewoon' is gebleven.

Roept U maar.

Pepe
26 juni 2011, 14:14
Ilse is, behalve kundig, ook het epitome hoe een getalenteerd meisje als MOR queen kan eindigen als het talent niet eigenzinnig is.

Het is zo nikserigs kraak noch smaak. Ik word heel treurig van die muziek.

ar250artist
26 juni 2011, 14:14
Om je bump maar even te ondersteunen Han: ik heb ergens wel een zwak voor het meiske. Ze heeft zeker een aantal leuke/goede nummers, maar om in jouw termen te blijven: bij mij wordt hij ook niet overal hard van. Het is vooral allemaal erg sympathiek wat ze doet en blijkbaar vinden mensen dat mooi. Prima toch denk ik dan..

Han S
26 juni 2011, 14:20
Daar kan ik me wel in vinden. Ilse kan soms hevig ontroeren, maar die momenten zijn zeldzaam en dat vind ik erg jammer. Over het algemeen lijkt het wel of ze het een beetje eng vindt allemaal en als ik een nummer hoor als Falling from heaven, dan moet het geluid even uit want dat trek ik niet meer.

Maar van een nummer als 'I still cry' kan ik redelijk kapot gaan, vreemd, die enorme tegenstellingen.

arjanb01
26 juni 2011, 14:34
Heb Ilse in 2009 live gezien in het Muziekcentrum in Enschede. Prachtige stem en wat een goeie band zeg ! Arnold van Dongen is een prima gitarist met een lekkere sound. En vergeet Martijn van Agt niet, totaal functioneel spelend en alles wat snaren heeft speelt hij even achteloos goed.
En daarbij komt ook nog dat ze sympathiek is, vandaar haar populariteit.

Han S
26 juni 2011, 14:36
En ik weet niet of jullie dit (http://www.youtube.com/watch?v=m6Dch7syqGs&feature=related) toen hebben gezien, was in 1999 en ik heb haar toen echt helemaal naar de kloten zien gaan van haar eigen emotie. Dat vond ik een van de indrukwekkendste dingen die ik ooit bij een artiest heb gezien.

Het was in een uitzending over of ten bate van Kosovo en Ilse zong een zeer toepasselijk nummer, waar ze zo emotioneel van werd dat de mascara in haar nekje droop, prachtig om mee te maken want het was echt en helemaal puur.

arjanb01
26 juni 2011, 14:48
Kende dit fragmentje ja, indrukwekkend. Dit laat zien wat muziek met je kan doen als mens. En dan te bedenken dat Anouk die dvd van Ilse in de prullebak mieterde... Tsja, niet echt sympathiek. Ik denk dat Anouk een beetje gefrustreerd is dat haar nieuwe nummers geen dikke hits zijn en ze misgunt Ilse haar succes een beetje vind ik.

Pepe
26 juni 2011, 14:58
De cd van je collega'tje in de prullebak mieteren, dat vind ik leuk. Beetje roering en drama.
Die getimde drama van Ilse however, dat trek ik dan weer niet. Mariah Carey emotie, rekening houdend met camera positie enzo.

Han S
26 juni 2011, 15:48
Het zegt veel over Anouk, temeer omdat zij het in de publiciteit gooit.

Ik denk dat Ilse er hartelijk om heeft gelachen.

Pepe
26 juni 2011, 16:29
Precies, een uitgelezen kans om wat echte emotie te laten zien laat ze dan weer liggen.
De volgende keer denkt Anouk natuurlijk, bekijk het maar. Ik kan niet aan de gang blijven...

Plant
26 juni 2011, 16:55
Heb gisteren heen en weer zitten zappen tussen dit concert en Glastonbury op de BBC.

Het viel mij vooral op dat het meer rock geworden is, haar stem klinkt duidelijk wat rauwer (of kapot?).
Ik keek eigenlijk alleen even omdat ik van mensen om mij heen hoor dat de band (nu) live zo goed is. Ik heb haar een paar jaar geleden op Appelpop gezien, maar dat deed me niet veel. De huidige singles op de radio ook niet. En deze concertregistratie ook niet.
Dat ligt dan aan mij, dat stampvolle uitzinnige Gelredome zal het niet verkeerd hebben.

Ik heb haar (eerste?) CD "World of Hurt" en die draai ik nog wel eens omdat ik die goed vind. Maar daar zal het bij blijven vrees ik.