PDA

View Full Version : Ik heb een nieuwe bas!!!



Anavrin
9 september 2003, 09:43
Custom bas (alleen dan custom voor de vorige eigenaar), met 4 schaller tuners, 2 jazz pu's, 2 vol, 1 tone, en een brug die veel lijkt op een badass... Ik heb 'm overgenomen vd bassiste vd band (ik ben haar vervanger) voor 100 euro, en toen ik 'm thuis eens goed bekeek, en zag dat er schallers op zaten, toen lachte ik me echt kapot :lol: Ik maak 'm straks ff open om te zien of ik nog meer heb om om te lachen.





Foto's volgen zsm.

De Teng
9 september 2003, 09:48
Gaaf.. alleen ik ben heel benieuwd hoe dat ding eruit ziet. 100 euro, kun je je niet een buil aan vallen. super!

bathmutz
9 september 2003, 12:38
Sorry hoor maar, wat zijn schaller tuners? bij elkaar geraapt?

of ist een merk?

De Teng
9 september 2003, 13:17
Een fabrikant uit Duitsland, die erg goede hardware maakt! Zoek maar eens op wat die rommel los kost.

Anavrin
9 september 2003, 16:30
ik had idd al gekeken op voxhumana hoeveel ze voor 4 schaller bastuners vragen, en de goedkoopste waren al 63 euro, dus dan zou de rest vd bas 37 euro zijn.... Echt ik lach me m'n l*l uit m'n broek hier :lol:

bassopotmus
9 september 2003, 18:17
Weet ze dat je dr genaait hebt, boh....Ik zou der maar snel een presentje geven, voor je geweten, of heb je dat niet?

Clunk
9 september 2003, 18:21
maakt het uit :D

Anavrin
9 september 2003, 20:17
ik heb net de pu's eruit gehad (en de hals ff zweetvrij gemaakt, want m'n handen stonken na het spelen gewoon naar zweet wat zich in 5 jaar heeft verzameld), en ik zie er niks op staan. Ze vertelde me gisteren dat haar exvriendje gitaren bouwde en de body toevallig nog had liggen, toen heeft ie er voor haar voor een mooi prijsje een complete bas van gemaakt. De prijzen lagen volgens haar als volgt:
body Fl 200
hals Fl 100
pu's Fl 400
de knopjes ed kreeg ze voor niks (tuners, brug???)
Zij heeft er dus toen 700 gulden (of iets meer) voor betaald, en ik nu 220 gulden (en de bas is ong 10 jaar oud), lijkt mij dat dat best redelijk is toch??? (oh ja, ik kreeg er ook nog een tas met kapotte handvaten bij)

Clunk
9 september 2003, 21:12
wel gaaf.. zon bassie voor 100 euries... :)
nouja, ik vond zelf dak mn yamaha *zo goed als nieuw* en dan egt zonder enig krasje erop.. nog vrij goede snaren etc. voor 250 euries kreeg :)

kheb dus ook niet zo te klagen...

bassopotmus
11 september 2003, 15:55
foto! foto!

Saf
11 september 2003, 21:06
Dat is het echte werk,

Zo heb ik een half jaar terug ook iemand een poot uitgetrokken ik heb daar het veel pingelen een originelen fender musicmaster basgitaar van gekocht voor maar 125 euro. Voelde ik me later toch wel een klein beetje schuldig om. Helemaal omdat ik erop het laatst nog een merkloze akoestische gitaar voor niks bijvroeg (was eigenlijk als grapje bedoeld) en hem ook nog meekreeg. Ben toen maar snel weggereden.

Saf

Anavrin
15 september 2003, 12:36
de foto's zijn er !!!
check ze op:
http://community.webshots.com/user/anavrin888

De Teng
15 september 2003, 13:34
Behalve de oerlelijke kop vind ik er helemaal niks mis mee. Hij ziet er goed uit, mooie houttekening, elementen zien er op het eerste gezicht niet slecht uit. Volgens mij heb je gewoon ontzettend geluk. ;)

Anavrin
15 september 2003, 16:55
dat dacht ik ook... (ik vind de kop inderdaad ook nog niet alles, maar ik begin er langzaam aan te wennen)

Venomer
15 september 2003, 17:44
Aha! Zie ik daar een origineel beugelflesrubbertje? :P

Is dat niet een erg brede hals?

Anavrin
16 september 2003, 16:17
yep, voor de gitaarbandknop bij de brug gebruik ik inderdaad die rubbertjes, omdat de gitaar daar toch bijna niet uit kan schieten... bij de hals heb ik echter wel een straplock zitten omdat daar de kans wat groter is...
Ik heb net de hals op gemeten, en vergeleken met de breedtes van mijn andere bassen, en dat scheelt maximaal 2 mm