PDA

View Full Version : Het nut....



Marshallover
9 september 2003, 08:52
van zoveel:

http://www.customaudioelectronics.com/images/EVH2.jpg

Eddie van Halen's rig in 1986

Wat is het nut nou van al die versterkers?

1 of 2 is toch ook voldoende ???

ch@rlie
9 september 2003, 11:43
verschillende versterkers kun je anders instellen. ook andere buizen erin, of andere speakers op aansluiten.

combinaties maken helpt ook, de karakters van de verschillende versterkers vullen elkaar aan en vormen samen een nieuwe sound.

daarnaast zijn er reserve versterkers bij denk ik.

ik zou er ook geen twaalf weten te gebruiken, maar een stuk of zes zou ik wel raad mee weten ;-)

Ibanez RuleZ
9 september 2003, 12:11
ik vind het allemaal onzin, zoveel amps. ander geluid? laat me niet lachen, eddie klonk altijd hetzelfde met die fuzzy oversturing van m (vind ik). reserve? ik vraag me af waarom je er zoveel zou willen hebben, als je er zoveel nodig hebt, dan moet je heel hard je roadies gaan vervangen!

Harrald

slayurrr
9 september 2003, 12:55
Het staat gewoon cool

marc_o
9 september 2003, 13:38
Hij zal ze echt wel nodig hebben gehad op 1 of andere manier, ze staan heus niet allemaal aan, zal reservespul zijn. Denk niet dat ze op dat niveau voor de lol nog een paar van die koffers backstage gaan zetten, en ze zijn niet voor het publiek te zien, dus heeft niets met show te maken. Ze hebben daar wel wat beters te doen dan alleen voor de gitaar-roadie en soundman versterkers op te stapelen natuurlijk. ik denk dat hij er 3 voor de basissounds heeft, en wellicht dat er nog wat aanstaat voor stereo-effecten.

Bates15
9 september 2003, 19:21
Hij werkte ook met een variax (spannings regelaar) en daardoor ging er ook nog wel eens wat stuk..... Ik denk zeker 50% reserve.

Ohzoso
15 september 2003, 20:30
wel grappig om te zien dat uitgerekend een plexitop ingeplugd is. Waar zou dat toch aan liggen?? (hint, hint) 8-) 8-)

skabouter
15 september 2003, 23:36
tja, het is natuurlijk VET gaaf, en we zijn er allemaal vet jaloers op ! maar inderdaad, het nut ??...........geen idee

hoogstens 2 amps, met 4 4x12`s ofzo, dat kan nog. maar meer is ECHT overdreven.

ik las dat Ynwie Malmsteen 40 CABS (1960`s !!!!!) en 28 heads gebruikt tijdens gigs !!

nou vraag ik je: WAAROM ??? :???:

slayurrr
16 september 2003, 00:44
Dat yngwie er zoveel heeft heb ik ook gehoord jah, maar dat verbaasd me niks omdat het toch een arrogant pipo ventje is, maarja spelen ken ie als de beste natuurlijk

skabouter
16 september 2003, 01:21
hij is ECHT heeel arrogant, inderdaad. ook tegenover zijn andere bandleden, dat merk je zelfs in filmpjes !
en hij is ook nog eens dom...........

maar ja, hij kan wel spelen :)

Negative K3 fan
16 september 2003, 09:32
yngwie malmsteen heeft idd een hele tering zooi cabs op het podium staan, maar die zijn allemaal zo leeg als de tering, dat was in een paar jaar terug, met de glamrock etc. Daarom heeft EVH ook zoveel tops bij zich, buiten dat hij natuurlijk heel veel reserve tops heeft omdat hij altijd met de alles-op-tien setting speelt en ook nog eens van die spannings regelaars en dummy loads aan zn tops heeft hangen.

eddie was ook een toon+electriciteitsnerd die heel kieskeurig was over zn setup, en ze staan allemaal in racks dus ik denk niet dat die er voor de show staan.

Bates15
16 september 2003, 11:53
Yngwies setup.....
http://www.barki.de/images/equipment/malmsteen_yngwie_1988.gif

kokeleko
16 september 2003, 17:30
Het nut of het doel.

Meestal is het zo met dat soort setups dat het ook een doel heeft, over het nut kunnen wij als hard werkende hobbyisten alleen gissen :D

Over ome Ed, ik denk dat hij drie tops gebruikt om drie kanalen te realiseren, dus als preamp, voorts zal hij waarschijnlijk toen ook al een W/D/W setup hebben gehad, dus 3 tops als preamp, 3 tops als powereamp, en de rest als backup, hij kan niet ff snel naar huis rijden om een andere amp op te halen.
Dus ik dacht ongeveer zo, dus het nut is mijns inziens wel noodzakelijk, aangezien het hier om een profi gaat.

skabouter
18 september 2003, 13:25
waarom heeft EVH eigenlijk geen 5150`s hier ?

marc_o
18 september 2003, 13:31
Deze foto is van 1983, toen was de 5150 er nog niet, die is uit de negentiger jaren.