PDA

View Full Version : Pak ik het slim aan of mis ik iets...? (The big pattern)



hellogoodbye
8 september 2003, 22:55
Ik speel gitaar sinds midden jaren zeventig. Ik heb m'n vingers kapotgespeeld met de muziek van de heer Sacksioni (van bladmuziek af) en ben later m'n eigen spul gaan schrijven. Zo rond 1984 heb ik een electrische gitaar gekocht. Die heb ik nog steeds (maar ik hoop 'm binnenkort te vervangen!).
In de loop van de tijd raakte de gitaar een beetje op de achtergrond en maakte ik meer en meer muziek m.b.v. de computer.

Nu wil ik i.p.v. pielen met de muis weer echt muziek maken! En wel op de electrische gitaar. Nadeel is dat ik nooit echt geoefend heb op techniek: ik ben gewoon begonnen met het spelen van stukken. En als ik later een solo wilde doen of iets wilde naspelen, oefende ik net zo lang tot ik het kon. Of niet. In ieder geval: ik heb de gitaar nooit echt leren kennen: ik kon nooit in 1 keer een melodie naspelen omdat ik geen (goed genoeg) idee had waar de juiste noten zaten. En dat wil nu veranderen.

Ik heb net een V-Amp2 gekocht en beleef veel plezier alleen al aan het oefenen! Ik heb verschillende tips van het internet gehaald om m'n vingersterkte, precisie en snelheid te verbeteren. Waar ik het hier over wil hebben is het leren kennen van de 'big pattern'...

Ik heb nu een 'methode' bedacht die ik leuk vind om te doen, maar... ik vraag me af of die wel goed is: misschien zie ik iets over het hoofd en zit ik over een paar maanden met de gebakken peren...