PDA

View Full Version : opknappen gitaar



FNaRK
8 september 2003, 22:17
Geachte forum-vrienden http://www.smilies.nl/happy/bigok.gif

Vorige week dus een Ibanez Destroyer II bemachtigd (bouwjaar 1982), speelt als een zonnetje, lekker geluid MAAR:
het arme beestje is beestachtig behandeld door zijn vorige eigenaars :-( , diepe krassen in de achterkant, stukken lak afgebroken, diepe putten etc. EN AFSCHUWELIJK "GEREPAREERD"
Lak bijgewerkt met verf, primer op de achterkant en ga maar door.
Ik wil graag proberen mijn Ibbie weer enigzins in orginele staat te krijgen maar:
wat is de beste aanpak ?
hoe vul ik diepe putten op (2 componenten plamuur ??)
hoe krijg / behoud ik de orginele kleur / lak (volgens Anders D. "apple red" ?? )

Zelf doen / uitbesteden en zo ja bij wie en hoe duur ?

Iemand zin om te helpen ??


HELP ?

Soulflyhigh
8 september 2003, 22:28
Misschien een pm naar Fred? Ik zou het in ieder geval uit besteden, ik zou liever niet m'n Ibbie Destroyer uit '82 verneuken met plamuur :-D

marc_o
9 september 2003, 00:57
als je 'm helemaal zou willen laten overspuiten en je hebt de juiste lak, wordt het wel een kostbaar geintje in ieder geval, 200 euro is niets meer, laat anders eens wat foto's van de beschadigingen zien..
is het alleen lak, of door en door en ook in het hout?








hee luitjes, zien jullie dat, een ibanezvraag en ik reageer normaal!

iam
9 september 2003, 10:14
ik zou die andere destroyer kopen vanop marktplaats :D
nee serieus... ik denk dat Fred Dons de beste keuze zal zijn

FNaRK
9 september 2003, 10:28
ik zou die andere destroyer kopen vanop marktplaats :D
nee serieus... ik denk dat Fred Dons de beste keuze zal zijn

die "andere Destroyer" wordt wellicht door onze andere gitarist gekocht...hij is er i.i.g mee bezig !!

En heeft Fred zin in een klus ?

Akira
9 september 2003, 13:59
HEY....de komende maand is Fred bezet ja....hij is dan met mijn charvel bezig.... :-D

gerrekat
9 september 2003, 14:10
Mijn ervaring is dat als je een gitaar refinshed hij gelijk geen drol meer waard is, omdanks dat het er vaak beter uitziet!

marc_o
9 september 2003, 14:12
open doel, open doel, open doel, AAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! !!!!

:-D

Ibanez RuleZ
9 september 2003, 14:17
je bedoelt dat hij m refinished ofzo? wat vraag fred daarvoor? mijn charvel heeft ook echt een opknapbeurt nodig en ik wilde m zelf gaan refinishen, maar heb dat nog nooit gedaan!

harrald

Akira
9 september 2003, 14:18
Fred gaat mijn gitaar opnieuw spuiten, een tekening erop zetten met airbrush, en er een humbucker in bouwen.
Hoeveel hij ervoor vraagt moet je maar aan hem vragen....

Ibanez RuleZ
9 september 2003, 14:20
freheeeeed? wat kost dat nou, refinishen?


:-D

Harrald



laat ik m maar een pmmetje sturen he...

fred dons
9 september 2003, 14:57
Wat Akira al zegt, ik heb het gezellig druk :D (ik heb er nog een fulltime baan naast)

voor wat de vintage waarde van een beschadigde Ibanez destroyer betreft, die daalt niet verder met een refinish (hij wordt overigens ook
niet meer waard hierdoor)

als je een maandje kan wachten wil ik er wel naar kijken om te zien of hij makkelijk te herlakken/repareren is, ga uit van een bedrag rond de 120 euro

skabouter
9 september 2003, 17:05
Fred gaat mijn gitaar opnieuw spuiten, een tekening erop zetten met airbrush, en er een humbucker in bouwen.
Hoeveel hij ervoor vraagt moet je maar aan hem vragen....

gaaf kerel !! je hebt het zeker over je charvel ? en wat gaat Fred er allemaal precies mee doen ? (misschien had je het me al eens verteld.........maar doe dan nog maar eens :D )

Akira
9 september 2003, 17:10
Fred gaat mijn gitaar opnieuw spuiten, een tekening erop zetten met airbrush, en er een humbucker in bouwen.
Hoeveel hij ervoor vraagt moet je maar aan hem vragen....

gaaf kerel !! je hebt het zeker over je charvel ? en wat gaat Fred er allemaal precies mee doen ? (misschien had je het me al eens verteld.........maar doe dan nog maar eens :D )

Is nog niet helemaal zeker hoe het gaat worden, maar ik post wel een plaatje als ie klaar is.
Ska, jij ziet het natuurlijk in het eggie dan 8)

FNaRK
9 september 2003, 17:30
voor wat de vintage waarde van een beschadigde Ibanez destroyer betreft, die daalt niet verder met een refinish (hij wordt overigens ook niet meer waard hierdoor)
als je een maandje kan wachten wil ik er wel naar kijken om te zien of hij makkelijk te herlakken/repareren is, ga uit van een bedrag rond de 120 euro

Fred krijgt binnenkort een PM van mij :-D
Het gaat mij trouwens niet om het meer of minder waard worden van mijn gitaar....ik ben gewoon altijd erg zuinig op mijn gear en ik kan niet goed tegen beschadigde gitaren
Kep trouwens wel besloten dat ik de orginele rode kleur wel mooi vind :wink: Is weer wat anders dan zwart